Przeglądaj według autora "Trzebiński, Wojciech"
-
Spostrzeganie jakości funkcjonalnej usługi edukacyjnej dostarczanej studentom na uczelni (na podstawie badań studentów I roku Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie)
Trzebiński, Wojciech (2013)Przedstawione w artykule wyniki wskazują, że spostrzeganie jakości funkcjonalnej usługi edukacyjnej na uczelni nie jest w pełni rozwinięte wśród początkujących studentów, co może być związane z niewielkim osobistym ... -
Uwarunkowania postaw klientów wobec usługi - podejście organizacji a klientocentryczność
Trzebiński, Wojciech (2016)W artykule przedstawiono propozycję klasyfikacji uwarunkowań postaw klientów wobec usługi (w szczególności spostrzegania jakości) możliwych do analizy przez organizację z punktu widzenia jej klientocentryczności. Wyróżniono ... -
The Individual Determinants of the Attitudes of University Students towards the Functional Quality of Educational Services - Using the Example of Bachelor Level Students of the Warsaw School of Economics
Doroszewicz, Stefan; Trzebiński, Wojciech (2016)This study aimed to develop a method of identifying the association between the individual traits of the students’ functioning at university and their attitudes towards the functional quality of the educational services ... -
Atrybucja przyczynowa doświadczenia konsumenta a kształtowanie postaw konsumenckich
Trzebiński, Wojciech (2017)Celem artykułu jest przedstawienie propozycji modelu teoretycznego opisującego rolę atrybucji doświadczeń konsumentów w kształtowaniu ich postaw wobec organizacji. Jako wniosek z analizy istniejących w literaturze ... -
Metodyczne aspekty badań mechanizmów decyzji konsumenckich w oparciu o wieloatrybutowy model postaw i dwuprocesualny model przetwarzania informacji
Trzebiński, Wojciech (2018)Artykuł stanowi doniesienie z trwającego projektu badawczego na temat mechanizmów decyzji konsumenckich dotyczących wyboru produktu. W ramach tego projektu badane są sposoby agregacji przez konsumentów oceny produktu ... -
Badania postaw konsumentów wobec jakości produktów kupowanych z małym zaangażowaniem poznawczym
Doroszewicz, Stefan; Trzebiński, Wojciech; Zbierzchowska, Anna (Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)W pracy przedstawiono metody identyfikacji inherentnych właściwości – składowych nietrwałej, wewnętrznej reprezentacji produktu – oraz kryterium podejmowania konsumenckich decyzji zakupowych w wypadku małego zaangażowania ... -
Mechanizmy reakcji klientów na działania organizacji w gospodarce opartej na wiedzy
Trzebiński, Wojciech (2018)Na podstawie dostępnych w literaturze modeli oraz wyników empirycznych z zakresu zachowań konsumenckich przeanalizowano, w jaki sposób zjawiska konsumpcyjne związane z gospodarką opartą na wiedzy (GOW) mogą wpływać na ... -
Spostrzeganie ważności i abstrakcyjności atrybutów produktu przez konsumenta – w kontekście gospodarki opartej na wiedzy
Trzebiński, Wojciech (Warszawa: Wydawnictwo SGGW, 2019)Sposób wykorzystywania przez konsumentów informacji o atrybutach produktu w reakcji na ten produkt (np. jego ocenę czy wybór) stanowi jedno z kluczowych zagadnień marketingu, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego ... -
Abstract versus Concrete Product Information: Theoretical and Practical Considerations
Trzebiński, Wojciech; Marciniak, Beata; Leonhardt, James (Scholar Publishing House, 2021)When describing a product to consumers, should marketers use abstract or concrete product descriptions? Prior research suggests that a consumer’s level of product expertise or brand awareness may affect their preference ... -
Willingness to Vaccinate against COVID-19: The Role of Assumptions on the World’s Orderliness and Positivity
Trzebiński, Jerzy; Potocka, Aleksandra; Trzebiński, Wojciech; Krzysztoń, Marta (2021)This research investigates why people refuse the COVID-19 vaccine despite medical argumentation and dangerous COVID- 19 consequences. As the global pandemic development is beyond each person’s control, we predicted that ... -
Did the COVID-19 Pandemic Make Consumers Shop Alone? The Role of Emotions and Interdependent Self-Construal
Trzebiński, Wojciech; Baran, Radosław; Marciniak, Beata (2021)The paper aims to assess the impact of the COVID-19 pandemic and possible future global epidemic events on shopping behavioral patterns. Specifically, the paper investigates consumer pandemic-related isolation behavior ... -
Is it worth focusing on product details? How consumers use abstract product information in direct response to product alternatives
Trzebiński, Wojciech; Doroszewicz, Stefan; Marciniak, Beata (2021-04-08)This paper proposes a model showing how response self-relevance shapes the use of abstract product attributes in the consumer response (i.e., evaluation and choice) to a set of product alternatives perceived directly ... -
Advertising premium offers in the pandemic era: the role of emotions in the consumer response
Trzebiński, Wojciech; Baran, Radosław; Fira, Martyna; Marciniak, Beata (European Advertising Academy, 2021-06-25)Two surveys, conducted among Polish consumers in different stages of the COVID-19 pandemic, investigated how the pandemic-related emotions of sadness (about the restrictions) and disgust (with other people) shape the ... -
Struktura spostrzegania produktu a styl poznawczy konsumenta
Trzebiński, Wojciech (Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, 2021-09-22)Struktura spostrzegania produktu (tj. zbiór atrybutów używanych przez konsumentów do przetwarzania informacji na temat produktu) może zależeć od stylu poznawczego konsumenta (analityczny vs. intuicyjny). Na podstawie ... -
Recommender system information trustworthiness: The role of perceived ability to learn, self-extension, and intelligence cues
Trzebiński, Wojciech; Marciniak, Beata (2022)Making consumers trust in product descriptions provided by recommender systems is important for marketers, managers, and IT developers dealing with AI-based recommenders. The previous related research has focused on the ... -
How Perceiving Vaccines as "Natural" Shapes Vaccination Attitudes: A Worldview Perspective
Trzebiński, Wojciech (SGH Publishing House, 2022)People may perceive vaccines as more or less natural, and it may influence their support for vaccinations. This paper points out that certain people’s worldviews (i.e., the beliefs about the world’s orderliness, ... -
There is no smoke without fire: How frequency information and the experience attribution make negative online restaurant reviews more harmful
Trzebiński, Wojciech; Marciniak, Beata (2022)The paper proposes and evidences that a more frequent mentioning of a service issue in an online restaurant review makes the readers blame the restaurant more for the issue. This inside attribution, in turn, may worsen the ... -
Self-relevance diminishes the effectiveness of importance and trustworthiness cues in consumer response to online product-related messages
Trzebiński, Wojciech; Marciniak, Beata; Gaczek, Piotr (2022)The existing literature suggests that people rely less on norms and conventions when the context is more relevant to them. On that account, the paper proposes that the self-relevance of response to an online product ... -
Do Optimists Like Vaccines? The Effect of Perceived Vaccine Novelty and Beliefs in the World’s Positivity and Orderliness on the Attitudes toward COVID-19 Vaccinations—The Case of European Young Adults
Trzebiński, Wojciech; Trzebiński, Jerzy (2022-03-01)The public debate over COVID-19 vaccinations tends to focus on vaccine-related arguments, such as their effectiveness and safety. However, the characteristics of a person’s worldview, such as beliefs about the world’s ... -
Is it better to communicate product information abstractly or concretely? The role of consumer product expertise and shopping-stage mindset
Trzebiński, Wojciech; Gaczek, Piotr; Marciniak, Beata (2022-09-28)Purpose – This paper aims to investigate the effect of product-related description abstractness/concreteness on perceived trustworthiness and the role of consumer product expertise and shopping-stage mindset in the ...