dc.contributor.author | Trzebiński, Wojciech | |
dc.contributor.editor | Szwacka-Mokrzycka, Joanna | |
dc.contributor.editor | Lemanowicz, Marzena | |
dc.date.accessioned | 2022-09-02T11:42:51Z | |
dc.date.available | 2022-09-02T11:42:51Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Trzebiński W., Spostrzeganie ważności i abstrakcyjności atrybutów produktu przez konsumenta – w kontekście gospodarki opartej na wiedzy. W: Marketing w strategiach rozwojowych podmiotów rynkowych / red. Szwacka-Mokrzycka J., Lemanowicz M., Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2019. | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7583-915-9 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12182/1032 | |
dc.description.abstract | Sposób wykorzystywania przez konsumentów informacji o atrybutach produktu w reakcji
na ten produkt (np. jego ocenę czy wybór) stanowi jedno z kluczowych zagadnień
marketingu, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Przedsiębiorstwo
oferujące konsumentom produkty w ramach swojej działalności marketingowej
może podejmować decyzje, na jakich atrybutach produktu skupić się opracowując
produkt czy komunikując go. Zrozumienie, które atrybuty są bardziej znaczące w formowaniu
reakcji konsumentów, może dać przedsiębiorstwu istotną wskazówkę dla powyższych
działań.
Rozważając znaczenie atrybutów produktu, można brać pod uwagę określone właściwości
atrybutu. W niniejszej pracy uwzględnione są dwie właściwości atrybutów: deklarowana
ważność dla konsumenta oraz stopień abstrakcyjności atrybutu. Dotychczasowe
badania wskazują, że obie te właściwości mogą prowadzić do większej roli atrybutu
w formowaniu reakcji konsumenta na produkt. W związku z tym postawiono następujące pytania badawcze:
1. Na ile spójnie spostrzegane są przez konsumentów badane właściwości atrybutów
produktu (tj. deklarowana ważność oraz abstrakcyjność)? Co warunkuje siłę tego
związku?
2. W jaki sposób deklarowana ważność oraz abstrakcyjność atrybutu związane są
z ocenami produktów względem tego atrybutu? Celem niniejszego opracowania jest próba wstępnej odpowiedzi na powyższe pytania
w oparciu o zebrane dane badawcze. Wnioski z tej analizy rozpatrywane są w kontekście
zjawisk konsumpcyjnych charakterystycznych dla gospodarki opartej na wiedzy. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Warszawa: Wydawnictwo SGGW | pl |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | ważność atrybutów produktu | pl |
dc.subject | abstrakcyjność atrybutów produktu | pl |
dc.subject | spostrzeganie | pl |
dc.subject | konsument | pl |
dc.title | Spostrzeganie ważności i abstrakcyjności atrybutów produktu przez konsumenta – w kontekście gospodarki opartej na wiedzy | pl |
dc.type | booksection | pl |
dc.contributor.organization | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie | pl |
dc.description.physical | 119-132 | pl |
dc.title.container | Marketing w strategiach rozwojowych podmiotów rynkowych | pl |
dc.identifier.urlpublisher | https://www.wydawnictwosggw.pl/ | pl |