Rozdziały w monografiach / Books sections
Przeglądaj według
Najnowsze pozycje
-
Frugal Innovation i Lean Innovation–odpowiedź na ograniczone zasoby i marnotrawstwo w procesie powstawania innowacji
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)Wydajność procesu innowacji uzależniona jest od ilości wykorzystywanych zasobów. Ich ograniczanie hamuje z jednej strony proces innowacji i ma negatywny wpływ na wydajność innowacyjną. Twierdzi się, że firmy zaangażowane ... -
Reakcje użytkowników platform cyfrowych na rekomendacje generowane przez systemy oparte na sztucznej inteligencji
(SGH Oficyna Wydawnicza, 2024)Systemy rekomendacyjne oparte na sztucznej inteligencji stanowią istotny element funkcjonowania platform cyfrowych. Dzięki tym systemom użytkownicy platform są w stanie lepiej wykorzystywać dostępne oferty produktowe. ... -
Zapewnianie jakości kształcenia w szkołach doktorskich – wybrane zagadnienia
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce wprowadziła obligatoryjną, zewnętrzną ocenę kształcenia na poziomie doktorskim w postaci ewaluacji szkół doktorskich. W rozdziale omówione zostały ... -
Przeciw praniu pieniędzy – potrzeba kolonizacji wiedzy z obszaru rachunkowości
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2023)Skuteczność walki z przestępstwem prania pieniędzy pozostaje na niezwykle niskim poziomie od wielu lat. Badania Organizacji Narodów Zjednoczonych wskazują na podleganie przepadkowi zaledwie 0,2% znanej skali zjawiska. ... -
Wielowymiarowość ryzyka obecności produktów nielegalnych w legalnym łańcuchu dostaw leków. Wyzwania globalne dla rachunkowości zarządczej.
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)Problem fałszowania leków staje się coraz poważniejszym wyzwaniem dla społeczeństw współczesnego świata, zarówno w wymiarze społeczno-gospodarczym, jak i ekonomicznym. Ten ostatni aspekt jest rozważany w kontekście wyzwania, ... -
FMCG brands and new communication channels: how do food and beverage brands use TikTok in an emerging market?
(Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2023)The purpose of this paper is to assess the use of TikTok in organic marketing communication of food and beverage brands on the Polish market. Despite the rising popularity of TikTok in Poland, its adoption by FMCG brands ... -
Dostępność finansowa mieszkań w krajach Europy Środkowo-Wschodniej na tle zmian parametrów polityki pieniężnej
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)W rozdziale przedstawiono analizę dostępności cenowej i kredytowej mieszkań w państwach Europy Środkowo-Wschodniej (EŚW) w latach 2016–2021. Zebrano i omówiono w tym celu dane dotyczące kształtowania się cen nieruchomości ... -
Nierówności fiskalne w JST i mechanizmy korekcyjno-wyrównawcze. Analiza empiryczna za lata 2007-2021 oraz propozycja modelowych rozwiązań
(Polska Akademia Nauk, 2023-09)Opracowanie przedstawia kształtowanie się nierówności fiskalnych w polskich gminach i powiatach w latach 2007-2021. Analizowane są zarówno zmiany zróżnicowania wybranych kategorii dochodów własnych, jak i odziaływanie ... -
Przejęcia technologiczne w erze gospodarki cyfrowej
(Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)W pracy przedstawiono tendencje w zakresie rozwoju nowych technologii i innowacji, określono czynniki przyczyniające się do wzmożonej aktywności na rynku przejęć technologicznych oraz wskazano główne motywy dokonywania ... -
Brand Loyalty to Popular Music Group Brands. The Role of Brand Attachment and Brand Community Relationships
(Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)This study extends the concept of brand attachment to the context of cultural brands, specifically brands of popular music groups. The author collates the idea of music group brand with branding theories and investigates ... -
How Perceiving Vaccines as "Natural" Shapes Vaccination Attitudes: A Worldview Perspective
(SGH Publishing House, 2022)People may perceive vaccines as more or less natural, and it may influence their support for vaccinations. This paper points out that certain people’s worldviews (i.e., the beliefs about the world’s orderliness, ... -
Spostrzeganie ważności i abstrakcyjności atrybutów produktu przez konsumenta – w kontekście gospodarki opartej na wiedzy
(Warszawa: Wydawnictwo SGGW, 2019)Sposób wykorzystywania przez konsumentów informacji o atrybutach produktu w reakcji na ten produkt (np. jego ocenę czy wybór) stanowi jedno z kluczowych zagadnień marketingu, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego ... -
Abstract versus Concrete Product Information: Theoretical and Practical Considerations
(Scholar Publishing House, 2021)When describing a product to consumers, should marketers use abstract or concrete product descriptions? Prior research suggests that a consumer’s level of product expertise or brand awareness may affect their preference ... -
Badania postaw konsumentów wobec jakości produktów kupowanych z małym zaangażowaniem poznawczym
(Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)W pracy przedstawiono metody identyfikacji inherentnych właściwości – składowych nietrwałej, wewnętrznej reprezentacji produktu – oraz kryterium podejmowania konsumenckich decyzji zakupowych w wypadku małego zaangażowania ... -
Kształcenie doktorantów – stan prognozowany na 2025 r. z projekcją do 2030 r.
(Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, 2022)System kształcenia doktorantów w naszym kraju uległ zasadniczej zmianie w 2018 roku w wyniku wejścia w życie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Pomimo zapowiedzi nie wprowadzono jednak wszystkich zapowiadanych ... -
Finanse Publiczne a stabilność systemu finansowego
(Polska Akademia Nauk, 2021)Celem opracowania jest prezentacja zagadnienia stabilności finansowej w kontekście jej znaczenia dla finansów publicznych. Istotny akcent położony jest na wymiarze stabilności finansowej jako dobra publicznego. Ostatnie ... -
Struktura procesu projektowania strategii informatyzacji organizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2021-09)Wyzwania nowego paradygmatu zarządzania strategicznego, którego wyznacznikami są: cyfrowy klient, cyfrowy produkt, cyfrowy kanał dystrybucji, cyfrowy dostawca lub partner; cyfrowy pracownik, a nawet cyfrowy regulator ... -
Struktura spostrzegania produktu a styl poznawczy konsumenta
(Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, 2021-09-22)Struktura spostrzegania produktu (tj. zbiór atrybutów używanych przez konsumentów do przetwarzania informacji na temat produktu) może zależeć od stylu poznawczego konsumenta (analityczny vs. intuicyjny). Na podstawie ... -
Wpływ pandemii na strategie innowacji realizowane przez przedsiębiorstwa w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)Od wielu lat obserwuje się rosnące znaczenie innowacji we współczesnej gospodarce, co wymusza na przedsiębiorstwach przyjmowanie bardziej strategicznej orientacji na innowacje. Dominująca logika wskazuje, że należy zwiększać ... -
Wpływ kapitału francuskiego na modernizację Polski międzywojennej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020)Even though capital from France controlled a significant part of the Polish economy, the majority of its holdings either had been placed before World War One, or were simple takeovers of existing companies previously ...