Inne / Other
Browse by
Recent Submissions
-
Luka czynszowa a jakość życia gospodarstw domowych Europie Środkowo-Wschodniej
(Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2024)Celem opracowania jest analiza jakości życia w 11 krajach Europy Środkowo-Wschodniej (EŚW) z perspektywy dostępności mieszkań. W tym celu przedstawiono wyniki zastosowania nowatorskiej metody pomiaru luki czynszowej (tj. ... -
Sektory mobilności i logistyki w nowych ramach działania
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, 2024-09-15)Celem monografi jest nakreślenie kierunków zmian oraz przedstawienie dobrych praktyk z obszaru mobilności i logistyki, poszerzą wiedzę na temat aktualnej sytuacji, oraz zainspirują do kolejnych działań przybliżających nas ... -
Elita majątkowa Warszawy lat siedemdziesiątych XX wieku
(2023)Na podstawie źródeł administracyjnych z poboru jednorazowego podatku majątkowego w 1974 r. zidentyfi kowano najbogatszych mieszkańców Warszawy. Wartość ich majątków była mniejsza niż w wypadku elit II i III Rzeczypospolitej, ... -
National culture as a factor in visitors’ evaluations of hotel services
(2025-02)This study investigates cross-cultural variations in perceptions of hotel services by analyzing online reviews of 3-, 4-, and 5-star hotels in Warsaw, drawing from a dataset of 11,089 reviews posted on Hotels.com. It adopts ... -
Mapping Research on User-Generated Content in the Service Sector - A Bibliometric Analysis
(2023-09-17)The Web 2.0 era and the following phases of web development bring new challenges to businesses, but also new opportunities to establish and maintain relationships with market participants, indulge in direct contact with ... -
Content analysis of hotel reviews as a quality management tool: Preliminary verification of the SERVQUAL scale
(2023)The purpose of this paper is to identify the main factors for the quality of hotel services and to verify the SERVQUAL measurement scale commonly used in the services sector. In order to achieve this goal, an innovative ... -
Cultural Determinants of Social Media Use in World Markets
(2020)Research background: Ongoing globalization has led companies to operate on foreign markets and in consequence to recognize very different conditions especially in terms of sociocultural factors. The literature review ... -
Sposób postrzegania lidera przez studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2023)Hasło przewodnie SGH ("SGH kształtuje liderów") stało się inspiracją do podjęcia badań empirycznych nad problematyką przywództwa, w szczególności zaś nad kompetencjami liderów i rolą uczelni w procesie kształtowania tych ... -
Strategia rozszerzania marki na produkty ekologiczne a zachowania konsumentów : czy zielona transformacja marki zawsze się opłaca?
(Szczecin : Fundacja Centrum Badań Socjologicznych, 2024-04)Celem artykułu jest dokonanie syntezy przedstawionych w literaturze czynników oraz mechanizmów kształtujących zachowania konsumentów w odpowiedzi na stosowanie przez przedsiębiorstwa strategii rozszerzania marki na produkty ... -
Koncerty w metawersum – nowa forma konsumpcji muzyki
(Katowice; Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2024)Celem rozdziału jest wskazanie szans wynikających dla artystów muzycznych i konsumentów muzyki z upowszechniania się występów w metawersum, a także analiza uwarunkowań skłaniających konsumentów do udziału w koncertach ... -
Flowers vs Garbage Trucks: Which Type of Local Government Investment Has the Greatest Impact on Economic Growth?
(2024)This article is an empirical study of the values the fiscal multipliers of different types of local government investment for 73 NUTS-3 sub-regions in Poland over the period from 2007 to 2021. The findings suggest that in ... -
Frugal Innovation i Lean Innovation–odpowiedź na ograniczone zasoby i marnotrawstwo w procesie powstawania innowacji
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)Wydajność procesu innowacji uzależniona jest od ilości wykorzystywanych zasobów. Ich ograniczanie hamuje z jednej strony proces innowacji i ma negatywny wpływ na wydajność innowacyjną. Twierdzi się, że firmy zaangażowane ... -
Ulgi podatkowe jako narzędzie wspierania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw
(2024-05-22)The level of innovation and technological advancement is one of the internal determinants of a company’s competitiveness. It gave rise to legislative work aimed at supporting innovation and, therefore, strengthening the ... -
Sprawiedliwość coraz dalej od obywatela : Statystyki sadów powszechnych w latach 2015–2022
(Stowarzyszenie Sędziów Polskich IUSTITIA, 2024)W stosunku do naszego pierwszego raportu z 2021 r. obejmującego lata 2015–2020 obecny raport ilustruje kluczowe wskaźniki nie tylko w sądach rejonowych, ale również w okręgowych, apelacyjnych oraz w merytorycznych izbach ... -
Reakcje użytkowników platform cyfrowych na rekomendacje generowane przez systemy oparte na sztucznej inteligencji
(SGH Oficyna Wydawnicza, 2024)Systemy rekomendacyjne oparte na sztucznej inteligencji stanowią istotny element funkcjonowania platform cyfrowych. Dzięki tym systemom użytkownicy platform są w stanie lepiej wykorzystywać dostępne oferty produktowe. ... -
Zapewnianie jakości kształcenia w szkołach doktorskich – wybrane zagadnienia
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce wprowadziła obligatoryjną, zewnętrzną ocenę kształcenia na poziomie doktorskim w postaci ewaluacji szkół doktorskich. W rozdziale omówione zostały ... -
Przeciw praniu pieniędzy – potrzeba kolonizacji wiedzy z obszaru rachunkowości
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2023)Skuteczność walki z przestępstwem prania pieniędzy pozostaje na niezwykle niskim poziomie od wielu lat. Badania Organizacji Narodów Zjednoczonych wskazują na podleganie przepadkowi zaledwie 0,2% znanej skali zjawiska. ... -
Wielowymiarowość ryzyka obecności produktów nielegalnych w legalnym łańcuchu dostaw leków. Wyzwania globalne dla rachunkowości zarządczej.
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)Problem fałszowania leków staje się coraz poważniejszym wyzwaniem dla społeczeństw współczesnego świata, zarówno w wymiarze społeczno-gospodarczym, jak i ekonomicznym. Ten ostatni aspekt jest rozważany w kontekście wyzwania, ... -
Podatek od towarów i usług jako przedmiot refleksji ekonomicznej – neutralność a finanse przedsiębiorstwa
(2023-10)Problematyka artykułu skupia się na wybranych aspektach dotyczących ekonomicznego i finansowego oblicza podatku od towarów i usług, ze szczególnym uwzględnieniem podatkowych uwarunkowań decyzji przedsiębiorstw. Stąd w ... -
Rozważania nad autorskim podejściem do pomiaru innowacyjności organizacji
(2023)Celem artykułu jest zaproponowanie autorskiego podejścia do pomiaru innowacyjności organizacji, które bazuje na porównaniu innowacyjności organizacji do poziomu innowacyjności wzorca i antywzorca, jak również przedstawienie ...