Inne / Other
Browse by
Recent Submissions
-
Free Float in the Polish Capital Market and Its Importance for Investors
(2022)Theoretical background: Free float (hereinafter abbreviated as f.f.) refers to the ratio of shares held by small investors (less than 5%) to all shares in a company. f.f. investors are generally unrelated to each other or ... -
Is it better to communicate product information abstractly or concretely? The role of consumer product expertise and shopping-stage mindset
(2022-09-28)Purpose – This paper aims to investigate the effect of product-related description abstractness/concreteness on perceived trustworthiness and the role of consumer product expertise and shopping-stage mindset in the ... -
Przejęcia technologiczne w erze gospodarki cyfrowej
(Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)W pracy przedstawiono tendencje w zakresie rozwoju nowych technologii i innowacji, określono czynniki przyczyniające się do wzmożonej aktywności na rynku przejęć technologicznych oraz wskazano główne motywy dokonywania ... -
Zatrudnialność absolwentów szkół wyższych
(2022-03)W artykule zestawiono wartości względnego wskaźnika bezrobocia i względnego wskaźnika zarobków (ich wartości wyznaczane są i udostępniane w ogólnopolskim systemie monitorowania ekonomicznych losów absolwentów) dla wszystkich ... -
Relatywna premia płacowa jako efekt zmiany miejsca zamieszkania absolwentów studiów wyższych
(2022)Zmiana miejsca zamieszkania po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów wyższych jest jedną ze składowych szerokiego zagadnienia migracji wewnętrznych. Migracje osób z wyższym wykształceniem są przedmiotem wielu badań, ale nie ... -
Brand Loyalty to Popular Music Group Brands. The Role of Brand Attachment and Brand Community Relationships
(Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)This study extends the concept of brand attachment to the context of cultural brands, specifically brands of popular music groups. The author collates the idea of music group brand with branding theories and investigates ... -
Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy in the Post-Pandemic World
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)The major topic of the book was linked to selected aspects of entrepreneurship, economic development and public policy in the context of COVID-19 pandemic. -
Designing an organisation’s computerisation strategy
(Warsaw University of Technology, Faculty of Management, 2022-09)The study guides the reder through the complex processes of preparing the basic strategy, understood as focused on taking into account the conditions of developing digital civilization, and then through the preparation ... -
How Perceiving Vaccines as "Natural" Shapes Vaccination Attitudes: A Worldview Perspective
(SGH Publishing House, 2022)People may perceive vaccines as more or less natural, and it may influence their support for vaccinations. This paper points out that certain people’s worldviews (i.e., the beliefs about the world’s orderliness, ... -
Spostrzeganie ważności i abstrakcyjności atrybutów produktu przez konsumenta – w kontekście gospodarki opartej na wiedzy
(Warszawa: Wydawnictwo SGGW, 2019)Sposób wykorzystywania przez konsumentów informacji o atrybutach produktu w reakcji na ten produkt (np. jego ocenę czy wybór) stanowi jedno z kluczowych zagadnień marketingu, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego ... -
Abstract versus Concrete Product Information: Theoretical and Practical Considerations
(Scholar Publishing House, 2021)When describing a product to consumers, should marketers use abstract or concrete product descriptions? Prior research suggests that a consumer’s level of product expertise or brand awareness may affect their preference ... -
Badania postaw konsumentów wobec jakości produktów kupowanych z małym zaangażowaniem poznawczym
(Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)W pracy przedstawiono metody identyfikacji inherentnych właściwości – składowych nietrwałej, wewnętrznej reprezentacji produktu – oraz kryterium podejmowania konsumenckich decyzji zakupowych w wypadku małego zaangażowania ... -
Mechanizmy reakcji klientów na działania organizacji w gospodarce opartej na wiedzy
(2018)Na podstawie dostępnych w literaturze modeli oraz wyników empirycznych z zakresu zachowań konsumenckich przeanalizowano, w jaki sposób zjawiska konsumpcyjne związane z gospodarką opartą na wiedzy (GOW) mogą wpływać na ... -
Self-relevance diminishes the effectiveness of importance and trustworthiness cues in consumer response to online product-related messages
(2022)The existing literature suggests that people rely less on norms and conventions when the context is more relevant to them. On that account, the paper proposes that the self-relevance of response to an online product ... -
There is no smoke without fire: How frequency information and the experience attribution make negative online restaurant reviews more harmful
(2022)The paper proposes and evidences that a more frequent mentioning of a service issue in an online restaurant review makes the readers blame the restaurant more for the issue. This inside attribution, in turn, may worsen the ... -
Kształcenie doktorantów – stan prognozowany na 2025 r. z projekcją do 2030 r.
(Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, 2022)System kształcenia doktorantów w naszym kraju uległ zasadniczej zmianie w 2018 roku w wyniku wejścia w życie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Pomimo zapowiedzi nie wprowadzono jednak wszystkich zapowiadanych ... -
Recommender system information trustworthiness: The role of perceived ability to learn, self-extension, and intelligence cues
(2022)Making consumers trust in product descriptions provided by recommender systems is important for marketers, managers, and IT developers dealing with AI-based recommenders. The previous related research has focused on the ... -
Różne oblicza samozatrudnienia
(Oficyna Wydawnica SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2019)Monografia stanowi próbę kategoryzacji zjawiska samozatrudnienia. Przeanalizowane zostały dotychczasowe badania naukowe i publikacje teoretyczne oraz oficjalne dokumenty międzynarodowych organizacji zajmujących się ... -
Do Optimists Like Vaccines? The Effect of Perceived Vaccine Novelty and Beliefs in the World’s Positivity and Orderliness on the Attitudes toward COVID-19 Vaccinations—The Case of European Young Adults
(2022-03-01)The public debate over COVID-19 vaccinations tends to focus on vaccine-related arguments, such as their effectiveness and safety. However, the characteristics of a person’s worldview, such as beliefs about the world’s ... -
Finanse Publiczne a stabilność systemu finansowego
(Polska Akademia Nauk, 2021)Celem opracowania jest prezentacja zagadnienia stabilności finansowej w kontekście jej znaczenia dla finansów publicznych. Istotny akcent położony jest na wymiarze stabilności finansowej jako dobra publicznego. Ostatnie ...