Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWysocki, Jacek
dc.contributor.authorRak, Jolanta
dc.date.accessioned2023-01-24T06:14:37Z
dc.date.available2023-01-24T06:14:37Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationWysocki J., Rak J., Innowacje w strategii rozwoju przedsiębiorstwa, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług", 2012, nr 92, s. 227-241pl
dc.identifier.issn1640-6818pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/1055
dc.description.abstractThe complicated nature of modern, technology-based global economy, forcing companies to continuously take risks and search opportunities that arise in relation to the development of new markets, products, or new needs of consumers. Such innovations become an opportunity, which play a strategic role in the development of the company, as the choice of innovation strategy determines a firm’s competitive advantage. Besides, many rankings show that market leaders are usually the most innovative companies, achieving market success and trend-setting development for the entire industry. An example of such a leader is the L’Oréal Group, whose purpose is the pursuit of sustainable development, which reflects in the development of innovation in company’s products, production processes, as well as the entire organization and communication with the environment. Therefore, if companies really want to play a significant role in competitive markets, they should target on innovations, which should be considered rather in the category of a key component of the development strategy, than as a temporary solution or forced necessity.en
dc.language.isopl
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectinnowacjepl
dc.subjectstrategia rozwojupl
dc.subjectinnovationen
dc.subjectcompanyen
dc.subjectdevelopment strategyen
dc.subjectprzedsiębiorstwopl
dc.titleInnowacje w strategii rozwoju przedsiębiorstwapl
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.contributor.organizationDr Irena Erispl
dc.description.number92pl
dc.description.physical227-241pl
dc.identifier.eissn1896-382Xpl
dc.title.journalZeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usługpl
dc.title.volumeStrategiczne uwarunkowania kształtowania potencjału innowacyjnego przedsiębiorstwpl
dc.identifier.urlpublisherhttps://wnus.edu.pl/epu/pl/pl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe