Wyświetlanie pozycji 244-254 z 254

    • Zapewnianie jakości kształcenia w szkołach doktorskich – wybrane zagadnienia 

      Lewicki, Jacek (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)
      Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce wprowadziła obligatoryjną, zewnętrzną ocenę kształcenia na poziomie doktorskim w postaci ewaluacji szkół doktorskich. W rozdziale omówione zostały ...
    • Zarządzanie podatkami 

      Szlęzak-Matusewicz, Joanna (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2008)
      Publikacja została podzielona na trzy części. W pierwszej z nich zawarto ogólne zagadnienia odnoszące się do istoty zarządzania podatkami oraz instrumentów ograniczających ryzyko podatkowe. Druga część książki dotyczy ...
    • Zarządzanie podatkami w przedsiębiorstwie 

      Szlęzak-Matusewicz, Joanna (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2008)
      Celem artykułu jest przedstawienie zagadnienia zarządzania podatkami i wskazanie różnic w stosunku do innych postaw wobec podatków - uchylania się od płacenia podatków oraz unikania opodatkowania. Autorka wskazuje cele ...
    • Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie w świetle wyników badań 

      Tabor-Błażewicz, Joanna (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)
      W niniejszym opracowaniu zaprezentowano wyniki wybranych badań pokazujących, jak w perspektywie minionej dekady zmieniało się postrzeganie przez polskich przedsiębiorców znaczenia zarządzania talentami – od wprowadzania w ...
    • Zasoby niematerialne a wartość rynkowa przedsiębiorstw rozwijających się poprzez fuzje i przejęcia 

      Korpus, Joanna (2015)
      W artykule ukazano rolę zasobów niematerialnych w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa oraz zaprezentowano wyniki badań, których głównym celem było oszacowanie wartości zasobów niematerialnych spółek uczestniczących w ...
    • Zastosowanie metody conjoint w analizie preferencji klientów biur podróży 

      Wąsowicz-Zaborek, Elżbieta (2018)
      Metoda conjoint jest często stosowana w praktyce badań marketingowych i należy do metod klasyfikacji i analizy danych wykorzystujących podejście dekompozycyjne do pomiaru preferencji klientów. Dzięki jej zastosowaniu ...
    • Zatrudnialność absolwentów szkół wyższych 

      Rocki, Marek (2022-03)
      W artykule zestawiono wartości względnego wskaźnika bezrobocia i względnego wskaźnika zarobków (ich wartości wyznaczane są i udostępniane w ogólnopolskim systemie monitorowania ekonomicznych losów absolwentów) dla wszystkich ...
    • Znaczenie i rola zaufania na rynku finansowym 

      Martysz, Czesław; Rzeszutek, Marcin (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015)
      Celem artykułu jest próba przedstawienia problemu zaufania uczestników rynku finansowego do tego rynku. Bazując na kategoriach społeczno-psychologicznych autorzy będą starali się odnieść problem zaufania do kryteriów ...
    • Znaczenie kosztów transakcyjnych dla ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw 

      Bentkowska, Katarzyna (2016-01)
      Autorka analizuje rolę, jaką odgrywają koszty transakcyjne w zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw. Koszty transakcyjne nie są wyodrębniane w przedsiębiorstwach i często zarządzający nie uświadamiają sobie ich wysokości. ...
    • Zrozumiałość, przejrzystość i efektywność indywidualnych produktów emerytalnych w Polsce​ 

      Rutecka-Góra, Joanna; Bielawska, Kamila; Hadryan, Milena; Kowalczyk-Rólczyńska, Patrycja; Pieńkowska-Kamieniecka, Sylwia (Oficyna Wydawnicza SGH, 2020-07)
      Monografia pt. "Zrozumiałość, przejrzystość i efektywność indywidualnych produktów emerytalnych w Polsce" jest dziełem naukowym ujmującym w sposób kompleksowy zagadnienia rozwoju indywidualnych produktów emerytalnych, ze ...
    • Żywność konwencjonalna versus żywność wysokiej jakości 

      Kowalczyk, Stanisław (Instytut Ekonomiki, Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - Państwowy Instytut Badawczy, 2018)
      W monografii przedstawiono zagadnienia dotyczące: systemów jakości żywności wraz z ich elementami składowymi i typologią, czynników decydujących o ewolucji modeli konsumpcji oraz sił napędowych zaistniałych zmian, żywności ...