• Help
  • Login
    • polski
    • English
Search 
  •   SGH Repository Home
  • Inne / Other
  • Search
  •   SGH Repository Home
  • Inne / Other
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 21

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Atrybucja przyczynowa doświadczenia konsumenta a kształtowanie postaw konsumenckich 

Trzebiński, Wojciech (2017)
Celem artykułu jest przedstawienie propozycji modelu teoretycznego opisującego rolę atrybucji doświadczeń konsumentów w kształtowaniu ich postaw wobec organizacji. Jako wniosek z analizy istniejących w literaturze ...
Thumbnail

Uwarunkowania postaw klientów wobec usługi - podejście organizacji a klientocentryczność 

Trzebiński, Wojciech (2016)
W artykule przedstawiono propozycję klasyfikacji uwarunkowań postaw klientów wobec usługi (w szczególności spostrzegania jakości) możliwych do analizy przez organizację z punktu widzenia jej klientocentryczności. Wyróżniono ...
Thumbnail

Spostrzeganie ważności i abstrakcyjności atrybutów produktu przez konsumenta – w kontekście gospodarki opartej na wiedzy 

Trzebiński, Wojciech (Warszawa: Wydawnictwo SGGW, 2019)
Sposób wykorzystywania przez konsumentów informacji o atrybutach produktu w reakcji na ten produkt (np. jego ocenę czy wybór) stanowi jedno z kluczowych zagadnień marketingu, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego ...
Thumbnail

Abstract versus Concrete Product Information: Theoretical and Practical Considerations 

Trzebiński, Wojciech; Marciniak, Beata; Leonhardt, James (Scholar Publishing House, 2021)
When describing a product to consumers, should marketers use abstract or concrete product descriptions? Prior research suggests that a consumer’s level of product expertise or brand awareness may affect their preference ...
Thumbnail

Is it worth focusing on product details? How consumers use abstract product information in direct response to product alternatives 

Trzebiński, Wojciech; Doroszewicz, Stefan; Marciniak, Beata (2021-04-08)
This paper proposes a model showing how response self-relevance shapes the use of abstract product attributes in the consumer response (i.e., evaluation and choice) to a set of product alternatives perceived directly ...
Thumbnail

The dis-matching effect: How argumentation type and message design influence persuasion for emerging technology products 

Karpinska-Krakowiak, Malgorzata (Mag); Trzebiński, Wojciech; Heejin, Lim; Beata, Marciniak (2023-08-11)
Emerging technology products, like AI-driven goods or electric vehicles, have the potential to disrupt markets. However, little is still known about how to advance their adoption through advertising. Therefore, we conducted ...
Thumbnail

Online recommenders’ anthropomorphism improves user response to hedonic and benefit-based product appeals through the recommenders’ perceived ability to learn 

Trzebiński, Wojciech; Marciniak, Beata; Kulczycka, Eliza (2023-06-30)
Previous studies reveal the limited effectiveness of benefit-based and hedonic-based product recommendations provided by online recommenders, and recommender anthropomorphism is considered a remedy. This paper aims to ...
Thumbnail

Struktura spostrzegania produktu a styl poznawczy konsumenta 

Trzebiński, Wojciech (Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, 2021-09-22)
Struktura spostrzegania produktu (tj. zbiór atrybutów używanych przez konsumentów do przetwarzania informacji na temat produktu) może zależeć od stylu poznawczego konsumenta (analityczny vs. intuicyjny). Na podstawie ...
Thumbnail

Willingness to Vaccinate against COVID-19: The Role of Assumptions on the World’s Orderliness and Positivity 

Trzebiński, Jerzy; Potocka, Aleksandra; Trzebiński, Wojciech; Krzysztoń, Marta (2021)
This research investigates why people refuse the COVID-19 vaccine despite medical argumentation and dangerous COVID- 19 consequences. As the global pandemic development is beyond each person’s control, we predicted that ...
Thumbnail

Recommender system information trustworthiness: The role of perceived ability to learn, self-extension, and intelligence cues 

Trzebiński, Wojciech; Marciniak, Beata (2022)
Making consumers trust in product descriptions provided by recommender systems is important for marketers, managers, and IT developers dealing with AI-based recommenders. The previous related research has focused on the ...
  • 1
  • 2
  • 3

Contact Us | Terms of Use | Requirements | DSpace software
Logo Open AccessLogo ICM UW - przeniesienie do strony głównej serwisuLogo BASE - przeniesienie do strony głównej serwisu
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Discover

Author
Trzebiński, Wojciech (21)
Marciniak, Beata (10)Baran, Radosław (2)Doroszewicz, Stefan (2)Gaczek, Piotr (2)Trzebiński, Jerzy (2)Beata, Marciniak (1)Fira, Martyna (1)Heejin, Lim (1)Karpinska-Krakowiak, Malgorzata (Mag) (1)... View MoreSubjectconsumer behavior (3)COVID-19 pandemic (3)self-relevance (2)Ability to learn (1)abstract vs. concrete product attributes (1)Abstract/concrete product descriptions (1)abstrakcyjność atrybutów produktu (1)advertising (1)AI-based systems (1)anthropocentrism (1)... View MoreDate Issued2021 (6)2022 (6)2018 (2)2023 (2)2024 (2)2016 (1)2017 (1)2019 (1)Has File(s)Yes (21)

Contact Us | Terms of Use | Requirements | DSpace software
Logo Open AccessLogo ICM UW - przeniesienie do strony głównej serwisuLogo BASE - przeniesienie do strony głównej serwisu