Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5
Wpływ zmian instytucjonalnych na pozycję konkurencyjną producentów piwa w Polsce
(Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2015)
Uwarunkowania instytucjonalne i ich zmiany często są pomijane w analizach ekonomicznych. Ekonomia neoklasyczna dążyła do stworzenia modeli wyjaśniających funkcjonowanie gospodarki przy wykorzystaniu abstrakcyjnych założeń. ...
Koszty transakcyjne w działalności eksportowej przedsiębiorstw branży spożywczej
(Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2011)
Koszty transakcyjne odgrywają coraz ważniejszą rolę w działaniu przedsiębiorstw. Ich kształtowanie staje się szczególnie ważne gdy przedsiębiorstwo podejmuje decyzję o rozszerzeniu działalności na rynek zagraniczny. Proces ...
Umiejętności kadry zarządzającej jako czynnik warunkujący rozwój międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw branży spożywczej
(Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2015)
Umiejętności kadry zarządzającej odgrywają istotną rolę w działaniu przedsiębiorstwa. Nie tylko wpływają one na sformułowanie strategii działania, ale też jej realizację, dostrzeganie szans na rynku, stosunek do pojawiających ...
Znaczenie kosztów transakcyjnych dla ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw
(2016-01)
Autorka analizuje rolę, jaką odgrywają koszty transakcyjne w zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw. Koszty transakcyjne nie są wyodrębniane w przedsiębiorstwach i często zarządzający nie uświadamiają sobie ich wysokości. ...
The role of social capital and trust in contracting
(Warsaw University of Life Sciences Press, 2018)
The aim of the study is to analyse how the social capital in Poland affects contracting. It’s role is significant
as the contracts concluded on the market are incomplete, i.e. they do not regulate all the issues explicitly. ...