Now showing items 57-76 of 98

    • Reakcje użytkowników platform cyfrowych na rekomendacje generowane przez systemy oparte na sztucznej inteligencji 

      Trzebiński, Wojciech (SGH Oficyna Wydawnicza, 2024)
      Systemy rekomendacyjne oparte na sztucznej inteligencji stanowią istotny element funkcjonowania platform cyfrowych. Dzięki tym systemom użytkownicy platform są w stanie lepiej wykorzystywać dostępne oferty produktowe. ...
    • Redystrybucja 

      Rutecka, Joanna (Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2016)
      Redystrybucja emerytalna jest pojęciem niezwykle złożonym, a przy tym stosunkowo rzadko badanym, choć występuje w systemach emerytalnych od początków ich powstania. Różnorodność formuł emerytalnych i narzędzi wykorzystywanych ...
    • Redystrybucja: pomiar i ocena 

      Rutecka, Joanna (Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2016)
      Chociaż redystrybucja emerytalna występuje w każdym z bazowych systemów emerytalnych, niezależnie od zastosowanej formuły świadczenia i metod finansowania, pomiar jej zakresu i kierunków dokonywany jest niezwykle rzadko. ...
    • Rola aglomeracji miejskich w Polsce w offshoringu usług biznesowych 

      Malik, Radosław (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, 2015)
      Wyniki badania aglomeracji miejskich jako lokalizacji goszczących dla offshoringu usług biznesowych wskazują na dużą koncentrację tej działalności w siedmiu głównych ośrodkach w Polsce (Kraków, Warszawa, Wrocław, Trójmiasto, ...
    • Rola aliansu logistycznego we wzmacnieniu innowacyjności operatora logistycznego 

      Cichosz, Marzenna (Warszawa; Oficyna Wydawnicza SGH, 2016)
      Innowacje są kluczowym czynnikiem sukcesu wielu firm, w tym operatorów logistycznych. Zarządzanie procesem ich kreowania i wdrożenia może pomóc przedsiębiorstwom logistycznym zbudować przewagę konkurencyjną, która pozwoli ...
    • Rola edukacji finansowej w ograniczaniu nadużyć i oszustw na rynku finansowym 

      Rutecka-Góra, Joanna (Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2020-09)
      Edukacja finansowa konsumentów jest warunkiem prawidłowego funkcjonowania rynków finansowych. Tymczasem badania pokazują, że poziom wiedzy, świadomości i kompetencji finansowych jest w Polsce niski, a na rynku występuje ...
    • Rozwój sektora FinTech a tradycyjna bankowość – ujęcie ilościowe 

      Dec, Paweł (Oficyna Wydawcza SGH, 2018)
      W tekście przeanalizowano ilościowo rozwój sektora FinTech na świecie, a także oceniono związki występujące między postępującą informatyzacją i przenoszeniem usług finansowych do Internetu a funkcjonowaniem tradycyjnej ...
    • Ryczałtowe opodatkowanie dochodów osób fizycznych jako źródło dochodów budżetowych w Polsce 

      Szlęzak-Matusewicz, Joanna; Felis, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2018)
      W niniejszym opracowaniu zajmujemy się jedynie ryczałtami stosowanymi w opodatkowaniu dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej. Pierwszą formą jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, drugą– karta podatkowa ...
    • Scenariusze rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich po roku 2020 

      Kowalczyk, Stanisław (Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - Państwowy Instytut Badawczy, 2019)
      Scenariusze generalnie dotyczą zjawisk, których przyszły przebieg nie jest możliwy do jednoznacznego przewidzenia. Złożoność zjawiska oraz jego otoczenia sprawia, że może być ono przewidywane w różny sposób i to nawet przy ...
    • Sposób postrzegania lidera przez studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie 

      Brdulak, Jakub; Gregorczyk, Sylwester; Lewicki, Jacek; Marciniak, Beata; Pietrzak, Maria (Oficyna Wydawnicza SGH, 2023)
      Hasło przewodnie SGH ("SGH kształtuje liderów") stało się inspiracją do podjęcia badań empirycznych nad problematyką przywództwa, w szczególności zaś nad kompetencjami liderów i rolą uczelni w procesie kształtowania tych ...
    • Spostrzeganie ważności i abstrakcyjności atrybutów produktu przez konsumenta – w kontekście gospodarki opartej na wiedzy 

      Trzebiński, Wojciech (Warszawa: Wydawnictwo SGGW, 2019)
      Sposób wykorzystywania przez konsumentów informacji o atrybutach produktu w reakcji na ten produkt (np. jego ocenę czy wybór) stanowi jedno z kluczowych zagadnień marketingu, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego ...
    • Społeczny kontekst efektywności ekonomicznej inwestycji mieszkaniowych 

      Cesarski, Maciej (Oficyna Wydawnicza - Szkoła Główna Handlowa, 2017)
      W opracowaniu podjęta jest próba analizy specyfiki, konwencjonalności, źródeł zniekształceń oraz ograniczeń i niewiadomych rachunku ekonomicznej efektywności inwestycji mieszkaniowych, uwydatniających się zwłaszcza w ...
    • Spór o reprezentację na gruncie podatków dochodowych 

      Szlęzak-Matusewicz, Joanna (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)
      Osią sporu w kontekście reprezentacji są szeroko pojęte wydatki na zakup żywności, w tym na zakup usług cateringowych i gastronomicznych. Tego typu wydatki są powszechnością w działalności każdego przedsiębiorcy. Standardem ...
    • Sprawiedliwość społeczna migracji osiedleńczych w kapitalizmie 

      Cesarski, Maciej (2016)
      Kryzys migracyjny stanowi jakby powracającą w demograficznej formie falę wywołaną uprzednimi błędnymi decyzjami politycznych wynikających z obiektywnych procesów ekonomicznych właściwych istocie kapitalizmu. Wydaje się, ...
    • Strategia rozszerzania marki na produkty ekologiczne a zachowania konsumentów : czy zielona transformacja marki zawsze się opłaca? 

      Fira, Martyna (Szczecin : Fundacja Centrum Badań Socjologicznych, 2024-04)
      Celem artykułu jest dokonanie syntezy przedstawionych w literaturze czynników oraz mechanizmów kształtujących zachowania konsumentów w odpowiedzi na stosowanie przez przedsiębiorstwa strategii rozszerzania marki na produkty ...
    • Struktura procesu projektowania strategii informatyzacji organizacji 

      Zawiła -Niedźwiecki, Janusz; Stańczak, Janusz; Kotarba, Marcin; Zajkowski, Andrzej; Kamińska, Agnieszka (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2021-09)
      Wyzwania nowego paradygmatu zarządzania strategicznego, którego wyznacznikami są: cyfrowy klient, cyfrowy produkt, cyfrowy kanał dystrybucji, cyfrowy dostawca lub partner; cyfrowy pracownik, a nawet cyfrowy regulator ...
    • Struktura spostrzegania produktu a styl poznawczy konsumenta 

      Trzebiński, Wojciech (Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, 2021-09-22)
      Struktura spostrzegania produktu (tj. zbiór atrybutów używanych przez konsumentów do przetwarzania informacji na temat produktu) może zależeć od stylu poznawczego konsumenta (analityczny vs. intuicyjny). Na podstawie ...
    • System emerytalny 

      Góra, Marek; Rutecka, Joanna (Instytut Obywatelski, 2013)
      Rynek pracy i system emerytalny to dwie strony tej samej monety. Współzależność ta jest bardzo silna, choć w przypadku ściśle regulowanych rynków pracy oraz tradycyjnych, skomplikowanych systemów emerytalnych nie zawsze ...
    • Systemy emerytalne wyzwaniem dla krajów Europy Środkowej i Południowej 

      Chłoń-Domińczak, Agnieszka; Cichowicz, Ewa; Góra, Marek; Rutecka-Góra, Joanna (Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2020-09)
      Raport prezentuje kontekst zmian i główne cechy systemów emerytalnych w krajach Europy Środkowej i Południowej, które przystąpiły do UE w 2004 r. i później. W szczególności, przedstawiamy obciążenie demograficzne i ...
    • Systemy podatkowe w Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych 

      Szlęzak-Matusewicz, Joanna (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa, 2006)
      W rozdziale omówiono kierunki rozwoju współpracy międzynarodowej w zakresie harmonizacji systemów podatkowych w skali międzynarodowej.Omówione zostały potrzeby koordynacji polityki podatkowej krajów UE. W pracy zaprezentowano ...