Browsing Rozdziały w monografiach / Books sections by Title
Now showing items 61-80 of 98
-
Rola aliansu logistycznego we wzmacnieniu innowacyjności operatora logistycznego
(Warszawa; Oficyna Wydawnicza SGH, 2016)Innowacje są kluczowym czynnikiem sukcesu wielu firm, w tym operatorów logistycznych. Zarządzanie procesem ich kreowania i wdrożenia może pomóc przedsiębiorstwom logistycznym zbudować przewagę konkurencyjną, która pozwoli ... -
Rola edukacji finansowej w ograniczaniu nadużyć i oszustw na rynku finansowym
(Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2020-09)Edukacja finansowa konsumentów jest warunkiem prawidłowego funkcjonowania rynków finansowych. Tymczasem badania pokazują, że poziom wiedzy, świadomości i kompetencji finansowych jest w Polsce niski, a na rynku występuje ... -
Rozwój sektora FinTech a tradycyjna bankowość – ujęcie ilościowe
(Oficyna Wydawcza SGH, 2018)W tekście przeanalizowano ilościowo rozwój sektora FinTech na świecie, a także oceniono związki występujące między postępującą informatyzacją i przenoszeniem usług finansowych do Internetu a funkcjonowaniem tradycyjnej ... -
Ryczałtowe opodatkowanie dochodów osób fizycznych jako źródło dochodów budżetowych w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2018)W niniejszym opracowaniu zajmujemy się jedynie ryczałtami stosowanymi w opodatkowaniu dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej. Pierwszą formą jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, drugą– karta podatkowa ... -
Scenariusze rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich po roku 2020
(Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - Państwowy Instytut Badawczy, 2019)Scenariusze generalnie dotyczą zjawisk, których przyszły przebieg nie jest możliwy do jednoznacznego przewidzenia. Złożoność zjawiska oraz jego otoczenia sprawia, że może być ono przewidywane w różny sposób i to nawet przy ... -
Sposób postrzegania lidera przez studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2023)Hasło przewodnie SGH ("SGH kształtuje liderów") stało się inspiracją do podjęcia badań empirycznych nad problematyką przywództwa, w szczególności zaś nad kompetencjami liderów i rolą uczelni w procesie kształtowania tych ... -
Spostrzeganie ważności i abstrakcyjności atrybutów produktu przez konsumenta – w kontekście gospodarki opartej na wiedzy
(Warszawa: Wydawnictwo SGGW, 2019)Sposób wykorzystywania przez konsumentów informacji o atrybutach produktu w reakcji na ten produkt (np. jego ocenę czy wybór) stanowi jedno z kluczowych zagadnień marketingu, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego ... -
Społeczny kontekst efektywności ekonomicznej inwestycji mieszkaniowych
(Oficyna Wydawnicza - Szkoła Główna Handlowa, 2017)W opracowaniu podjęta jest próba analizy specyfiki, konwencjonalności, źródeł zniekształceń oraz ograniczeń i niewiadomych rachunku ekonomicznej efektywności inwestycji mieszkaniowych, uwydatniających się zwłaszcza w ... -
Spór o reprezentację na gruncie podatków dochodowych
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)Osią sporu w kontekście reprezentacji są szeroko pojęte wydatki na zakup żywności, w tym na zakup usług cateringowych i gastronomicznych. Tego typu wydatki są powszechnością w działalności każdego przedsiębiorcy. Standardem ... -
Sprawiedliwość społeczna migracji osiedleńczych w kapitalizmie
(2016)Kryzys migracyjny stanowi jakby powracającą w demograficznej formie falę wywołaną uprzednimi błędnymi decyzjami politycznych wynikających z obiektywnych procesów ekonomicznych właściwych istocie kapitalizmu. Wydaje się, ... -
Strategia rozszerzania marki na produkty ekologiczne a zachowania konsumentów : czy zielona transformacja marki zawsze się opłaca?
(Szczecin : Fundacja Centrum Badań Socjologicznych, 2024-04)Celem artykułu jest dokonanie syntezy przedstawionych w literaturze czynników oraz mechanizmów kształtujących zachowania konsumentów w odpowiedzi na stosowanie przez przedsiębiorstwa strategii rozszerzania marki na produkty ... -
Struktura procesu projektowania strategii informatyzacji organizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2021-09)Wyzwania nowego paradygmatu zarządzania strategicznego, którego wyznacznikami są: cyfrowy klient, cyfrowy produkt, cyfrowy kanał dystrybucji, cyfrowy dostawca lub partner; cyfrowy pracownik, a nawet cyfrowy regulator ... -
Struktura spostrzegania produktu a styl poznawczy konsumenta
(Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, 2021-09-22)Struktura spostrzegania produktu (tj. zbiór atrybutów używanych przez konsumentów do przetwarzania informacji na temat produktu) może zależeć od stylu poznawczego konsumenta (analityczny vs. intuicyjny). Na podstawie ... -
System emerytalny
(Instytut Obywatelski, 2013)Rynek pracy i system emerytalny to dwie strony tej samej monety. Współzależność ta jest bardzo silna, choć w przypadku ściśle regulowanych rynków pracy oraz tradycyjnych, skomplikowanych systemów emerytalnych nie zawsze ... -
Systemy emerytalne wyzwaniem dla krajów Europy Środkowej i Południowej
(Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2020-09)Raport prezentuje kontekst zmian i główne cechy systemów emerytalnych w krajach Europy Środkowej i Południowej, które przystąpiły do UE w 2004 r. i później. W szczególności, przedstawiamy obciążenie demograficzne i ... -
Systemy podatkowe w Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa, 2006)W rozdziale omówiono kierunki rozwoju współpracy międzynarodowej w zakresie harmonizacji systemów podatkowych w skali międzynarodowej.Omówione zostały potrzeby koordynacji polityki podatkowej krajów UE. W pracy zaprezentowano ... -
Teoretyczne i praktyczne aspekty reformowania systemu podatków lokalnych w Polsce
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2012)Celem artykułu jest próba przedstawienia koncepcji reformy systemu podatków zasilających budżety jednostek samorządu terytorialnego. Zaprezentowana przez autora propozycja – ze względu na limit objętości tego artykułu – ... -
Triumf niemieckiej szkoły historycznej w Japonii
(Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)Artykuł opisuje przyczyny sukcesu niemieckiej szkoły historycznej w Japonii pod koniec XIX w. Autorka wskazuje na wpływ uwarunkowań kulturowych i ekonomicznych na przyjęcie niemieckiej szkoły historycznej jako oficjalnej ... -
Typologia biur zarządzania projektami (PMO) we współczesnych przedsiębiorstwach
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2018)Postępująca projektyfikacja organizacji , w konsekwencji rosnąca potrzeba zapewnienia realizacji nowych, wyspecjalizowanych zadań projektowych w organizacji oraz trudność w delegowaniu ich do kompetentnych wykonawców ... -
Typologia projektów zarządzanych przez uczelnie wyższe w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2018)Uczelnie wyższe to instytucje, które realizują jednocześnie wiele projektów, charakteryzujących się często złożonością, która wynika z przenikania się dwóch sfer: edukacyjnej i operacyjnej (Karpiuk i Świętoniowska 2017). ...