Now showing items 61-80 of 98

    • Rola aliansu logistycznego we wzmacnieniu innowacyjności operatora logistycznego 

      Cichosz, Marzenna (Warszawa; Oficyna Wydawnicza SGH, 2016)
      Innowacje są kluczowym czynnikiem sukcesu wielu firm, w tym operatorów logistycznych. Zarządzanie procesem ich kreowania i wdrożenia może pomóc przedsiębiorstwom logistycznym zbudować przewagę konkurencyjną, która pozwoli ...
    • Rola edukacji finansowej w ograniczaniu nadużyć i oszustw na rynku finansowym 

      Rutecka-Góra, Joanna (Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2020-09)
      Edukacja finansowa konsumentów jest warunkiem prawidłowego funkcjonowania rynków finansowych. Tymczasem badania pokazują, że poziom wiedzy, świadomości i kompetencji finansowych jest w Polsce niski, a na rynku występuje ...
    • Rozwój sektora FinTech a tradycyjna bankowość – ujęcie ilościowe 

      Dec, Paweł (Oficyna Wydawcza SGH, 2018)
      W tekście przeanalizowano ilościowo rozwój sektora FinTech na świecie, a także oceniono związki występujące między postępującą informatyzacją i przenoszeniem usług finansowych do Internetu a funkcjonowaniem tradycyjnej ...
    • Ryczałtowe opodatkowanie dochodów osób fizycznych jako źródło dochodów budżetowych w Polsce 

      Szlęzak-Matusewicz, Joanna; Felis, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2018)
      W niniejszym opracowaniu zajmujemy się jedynie ryczałtami stosowanymi w opodatkowaniu dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej. Pierwszą formą jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, drugą– karta podatkowa ...
    • Scenariusze rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich po roku 2020 

      Kowalczyk, Stanisław (Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - Państwowy Instytut Badawczy, 2019)
      Scenariusze generalnie dotyczą zjawisk, których przyszły przebieg nie jest możliwy do jednoznacznego przewidzenia. Złożoność zjawiska oraz jego otoczenia sprawia, że może być ono przewidywane w różny sposób i to nawet przy ...
    • Sposób postrzegania lidera przez studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie 

      Brdulak, Jakub; Gregorczyk, Sylwester; Lewicki, Jacek; Marciniak, Beata; Pietrzak, Maria (Oficyna Wydawnicza SGH, 2023)
      Hasło przewodnie SGH ("SGH kształtuje liderów") stało się inspiracją do podjęcia badań empirycznych nad problematyką przywództwa, w szczególności zaś nad kompetencjami liderów i rolą uczelni w procesie kształtowania tych ...
    • Spostrzeganie ważności i abstrakcyjności atrybutów produktu przez konsumenta – w kontekście gospodarki opartej na wiedzy 

      Trzebiński, Wojciech (Warszawa: Wydawnictwo SGGW, 2019)
      Sposób wykorzystywania przez konsumentów informacji o atrybutach produktu w reakcji na ten produkt (np. jego ocenę czy wybór) stanowi jedno z kluczowych zagadnień marketingu, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego ...
    • Społeczny kontekst efektywności ekonomicznej inwestycji mieszkaniowych 

      Cesarski, Maciej (Oficyna Wydawnicza - Szkoła Główna Handlowa, 2017)
      W opracowaniu podjęta jest próba analizy specyfiki, konwencjonalności, źródeł zniekształceń oraz ograniczeń i niewiadomych rachunku ekonomicznej efektywności inwestycji mieszkaniowych, uwydatniających się zwłaszcza w ...
    • Spór o reprezentację na gruncie podatków dochodowych 

      Szlęzak-Matusewicz, Joanna (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)
      Osią sporu w kontekście reprezentacji są szeroko pojęte wydatki na zakup żywności, w tym na zakup usług cateringowych i gastronomicznych. Tego typu wydatki są powszechnością w działalności każdego przedsiębiorcy. Standardem ...
    • Sprawiedliwość społeczna migracji osiedleńczych w kapitalizmie 

      Cesarski, Maciej (2016)
      Kryzys migracyjny stanowi jakby powracającą w demograficznej formie falę wywołaną uprzednimi błędnymi decyzjami politycznych wynikających z obiektywnych procesów ekonomicznych właściwych istocie kapitalizmu. Wydaje się, ...
    • Strategia rozszerzania marki na produkty ekologiczne a zachowania konsumentów : czy zielona transformacja marki zawsze się opłaca? 

      Fira, Martyna (Szczecin : Fundacja Centrum Badań Socjologicznych, 2024-04)
      Celem artykułu jest dokonanie syntezy przedstawionych w literaturze czynników oraz mechanizmów kształtujących zachowania konsumentów w odpowiedzi na stosowanie przez przedsiębiorstwa strategii rozszerzania marki na produkty ...
    • Struktura procesu projektowania strategii informatyzacji organizacji 

      Zawiła -Niedźwiecki, Janusz; Stańczak, Janusz; Kotarba, Marcin; Zajkowski, Andrzej; Kamińska, Agnieszka (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2021-09)
      Wyzwania nowego paradygmatu zarządzania strategicznego, którego wyznacznikami są: cyfrowy klient, cyfrowy produkt, cyfrowy kanał dystrybucji, cyfrowy dostawca lub partner; cyfrowy pracownik, a nawet cyfrowy regulator ...
    • Struktura spostrzegania produktu a styl poznawczy konsumenta 

      Trzebiński, Wojciech (Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, 2021-09-22)
      Struktura spostrzegania produktu (tj. zbiór atrybutów używanych przez konsumentów do przetwarzania informacji na temat produktu) może zależeć od stylu poznawczego konsumenta (analityczny vs. intuicyjny). Na podstawie ...
    • System emerytalny 

      Góra, Marek; Rutecka, Joanna (Instytut Obywatelski, 2013)
      Rynek pracy i system emerytalny to dwie strony tej samej monety. Współzależność ta jest bardzo silna, choć w przypadku ściśle regulowanych rynków pracy oraz tradycyjnych, skomplikowanych systemów emerytalnych nie zawsze ...
    • Systemy emerytalne wyzwaniem dla krajów Europy Środkowej i Południowej 

      Chłoń-Domińczak, Agnieszka; Cichowicz, Ewa; Góra, Marek; Rutecka-Góra, Joanna (Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2020-09)
      Raport prezentuje kontekst zmian i główne cechy systemów emerytalnych w krajach Europy Środkowej i Południowej, które przystąpiły do UE w 2004 r. i później. W szczególności, przedstawiamy obciążenie demograficzne i ...
    • Systemy podatkowe w Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych 

      Szlęzak-Matusewicz, Joanna (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa, 2006)
      W rozdziale omówiono kierunki rozwoju współpracy międzynarodowej w zakresie harmonizacji systemów podatkowych w skali międzynarodowej.Omówione zostały potrzeby koordynacji polityki podatkowej krajów UE. W pracy zaprezentowano ...
    • Teoretyczne i praktyczne aspekty reformowania systemu podatków lokalnych w Polsce 

      Felis, Paweł (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2012)
      Celem artykułu jest próba przedstawienia koncepcji reformy systemu podatków zasilających budżety jednostek samorządu terytorialnego. Zaprezentowana przez autora propozycja – ze względu na limit objętości tego artykułu – ...
    • Triumf niemieckiej szkoły historycznej w Japonii 

      Kightley, Marta (Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)
      Artykuł opisuje przyczyny sukcesu niemieckiej szkoły historycznej w Japonii pod koniec XIX w. Autorka wskazuje na wpływ uwarunkowań kulturowych i ekonomicznych na przyjęcie niemieckiej szkoły historycznej jako oficjalnej ...
    • Typologia biur zarządzania projektami (PMO) we współczesnych przedsiębiorstwach 

      Wyrozębski, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2018)
      Postępująca projektyfikacja organizacji , w konsekwencji rosnąca potrzeba zapewnienia realizacji nowych, wyspecjalizowanych zadań projektowych w organizacji oraz trudność w delegowaniu ich do kompetentnych wykonawców ...
    • Typologia projektów zarządzanych przez uczelnie wyższe w Polsce 

      Pączek, Ewa; Wyrozębski, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2018)
      Uczelnie wyższe to instytucje, które realizują jednocześnie wiele projektów, charakteryzujących się często złożonością, która wynika z przenikania się dwóch sfer: edukacyjnej i operacyjnej (Karpiuk i Świętoniowska 2017). ...