Show simple item record

dc.contributor.authorFira, Martyna
dc.contributor.editorKorpysa, Jarosław
dc.contributor.editorNiedźwiedzka-Rystwej, Paulina
dc.contributor.editorŁabuz, Artur
dc.contributor.editorBełtowska, Patrycja
dc.date.accessioned2024-09-19T07:22:29Z
dc.date.available2024-09-19T07:22:29Z
dc.date.issued2024-04
dc.identifier.citationFira M., Strategia rozszerzania marki na produkty ekologiczne a zachowania konsumentów : czy zielona transformacja marki zawsze się opłaca?. W: Młodzi Naukowcy 2.0. Tom III / red. Korpysa J., Niedźwiedzka-Rystwej P., Łabuz A., Bełtowska P., Szczecin, 2024, s. 202-212pl
dc.identifier.isbn978-83-968258-9-6pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/1296
dc.description.abstractCelem artykułu jest dokonanie syntezy przedstawionych w literaturze czynników oraz mechanizmów kształtujących zachowania konsumentów w odpowiedzi na stosowanie przez przedsiębiorstwa strategii rozszerzania marki na produkty ekologiczne. Problematyka związana z rozwojem produktów przyjaznych środowisku jest ważnym nurtem badawczym w ramach nauk o zarządzaniu i jakości. Brakuje jednak syntezy aktualnego stanu wiedzy w zakresie związku pomiędzy stosowaniem strategii rozszerzania marki na produkty ekologiczne a zachowaniami konsumentów. W artykule podjęto próbę wypełnienia tej luki badawczej, posługując się metodą systematycznego przeglądu literatury. Na podstawie przeglądu stwierdzono, iż w pracach poświęconych relacji pomiędzy strategią rozszerzania marki na produkty ekologiczne a zachowaniami konsumentów jako zmienne zależne rozpatrywano najczęściej postawę konsumentów wobec nowych produktów ekologicznych, na które rozszerzane są marki oraz intencję zakupu tego typu produktów. Wskazano również związane z marką, produktem oraz cechami indywidualnymi konsumenta czynniki determinujące zachowania konsumentów w odpowiedzi na rozszerzanie marki na produkty ekologiczne.pl
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to synthesize the extant literature on factors and mechanisms driving consumer behavior in response to companies’ use of green brand extension strategy. Green product development is an important research stream within management and quality sciences. However, the synthesis of current knowledge on the relation between the brand extension strategy and consumer behavior is still to be studied. This study attempts to fill this research gap with the use of a systematic literature review. Based on the review, it was found that consumers’ attitude toward green brand extension products and purchase intention for such products are the most often considered dependent variables in studies on green brand extension strategy and consumer behavior. Several brand-related, product-related and consumer-related characteristics were also identified as determinants of consumer behavior in response to green brand extension.en
dc.language.isopl
dc.publisherSzczecin : Fundacja Centrum Badań Socjologicznychpl
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectprodukty ekologicznepl
dc.subjectzielony marketingpl
dc.subjectzachowania konsumentówpl
dc.subjectsystematyczny przegląd literaturypl
dc.subjectgreen productsen
dc.subjectgreen marketingen
dc.subjectconsumer behaviouren
dc.subjectsystematic literature reviewen
dc.titleStrategia rozszerzania marki na produkty ekologiczne a zachowania konsumentów : czy zielona transformacja marki zawsze się opłaca?pl
dc.title.alternativeGreen brand extension strategy and consumer behavior: Does the green brand transformation always pay off?en
dc.typebooksectionpl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.edition1pl
dc.description.physical202-212pl
dc.description.volumeIIIpl
dc.identifier.doihttp://doi.org/10.14254/978-83-968258-9-6/2024pl
dc.title.containerMłodzi Naukowcy 2.0pl
dc.identifier.urlpublisherhttps://www.csr-pub.eu/?en_contact,30pl


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe