Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFira, Martyna
dc.contributor.editorKwiecień, Anna
dc.contributor.editorNocoń, Aleksandra
dc.date.accessioned2025-09-16T11:44:39Z
dc.date.available2025-09-16T11:44:39Z
dc.date.issued2025-08-08
dc.identifier.citationFira M., Komunikacja marketingowa polskich instytucji kultury na platformie TikTok a zaangażowanie użytkowników. W: Biznes w kulturze - kultura w biznesie : adaptacyjność jednostek kultury / red. Kwiecień A., Nocoń A. Katowice, 2025.pl
dc.identifier.isbn978-83-7875-935-5pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/1386
dc.description.abstractInstytucje kultury mają istotne znaczenie nie tylko dla rozwoju społecznego, lecz również gospodarczego (Stawasz i Rudolf, 2018, s. 222). W celu pozyskania odwiedzających, a co za tym idzie – zwiększania świadomości kulturalnej społeczeństwa, instytucje kultury korzystają z narzędzi komunikacji marketingowej (Kotler i Kotler, 2000, s. 286). Preferencje, postawy i zachowania konsumentów, w tym konsumentów na rynku kultury i sztuki, zmieniają się jednak na przestrzeni lat. Powstają nowe kanały komunikacji i platformy społecznościowe, takie jak założony w 2016 r. TikTok, z którego korzysta już 35% dorosłych Polaków (We Are Social & Meltwater, 2024a, s. 79). Konsumpcja mediów przenosi się na urządzenia mobilne, takie jak smartfony, które odpowiadają za 72% ruchu w Internecie w Polsce (Statista, 2025). Sprawia to, iż dotychczas stosowane przez instytucje kultury strategie i narzędzia komunikacji marketingowej mogą nie być efektywne pod względem pozyskiwania nowych odbiorców i odwiedzających oraz wzbudzania ich zaangażowania. Zmiany w sposobie konsumpcji mediów przez odbiorców kultury pociągają za sobą potrzebę adaptacji instytucji kultury do tych zmian. Dotychczas pojawiło się jednak niewiele opracowań poświęconych strategiom komunikacji marketingowej instytucji kultury na stosunkowo niedawno powstałych i dynamicznie rozwijających się platformach społecznościowych, takich jak TikTok. Zidentyfikowana luka badawcza stanowi przesłankę podjęcia badań nad wiodącymi trendami w komunikacji marketingowej polskich instytucji kultury na platformie TikTok oraz związkiem poszczególnych atrybutów komunikatów marketingowych z zaangażowaniem użytkowników.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicachpl
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectmarketing kultury i sztukipl
dc.subjectinstytucje kulturypl
dc.subjectkomunikacja marketingowapl
dc.subjectmedia społecznościowepl
dc.subjectTikTokpl
dc.subjectarts and culture marketingen
dc.subjectcultural institutionsen
dc.subjectmarketing communicationen
dc.subjectsocial mediaen
dc.subjectTikToken
dc.titleKomunikacja marketingowa polskich instytucji kultury na platformie TikTok a zaangażowanie użytkownikówpl
dc.title.alternativeMarketing communication of Polish cultural institutions on TikTok and its relation to user engagementen
dc.typebooksectionpl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.editionIpl
dc.description.physical101-116pl
dc.description.seriesPrace Naukowe - Uniwersytet Ekonomiczny (Katowice)pl
dc.identifier.doihttp://doi.org/10.22367/uekat.9788378759355pl
dc.title.containerBiznes w kulturze - kultura w biznesie : adaptacyjność jednostek kulturypl
dc.identifier.urlpublisherhttps://www.ue.katowice.pl/jednostki/wydawnictwo.htmlpl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe