Artykuły w czasopismach naukowych / Journal articles
Przeglądaj według
Najnowsze pozycje
-
Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ) w opinii małych i średnich przedsiębiorstw hotelarskich
(2018)Cel. Ocena stopnia przygotowania polskich przedsiębiorców sektora hotelarskiego do wdrożenia zasad gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) oraz rozpoznanie ich opinii w zakresie uwarunkowań formalnych i gospodarczych tworzenia ... -
Fiscal federalism and a separate budget for the euro area
(2018-06-29)The core objective of this paper is to determine the main political and economic conditions and challenges related to the possible evolution of the integration process in the euro area toward fiscal federalism and fiscal ... -
Ciemna strona kapitalizmu – nie tylko w świetle książki G.A. Akerlofa i R.J. Shillera Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa
(2018-06)Artykuł stanowi pogłębioną refleksję nad negatywnymi zjawiskami we współczesnym kapitalizmie w relacjach między wielkimi korporacjami a konsumentami. Punktem wyjścia jest książka laureatów nagrody Nobla G.A. Akerlofa i ... -
Atlantic Bridges. Two Perspectives – Polish and Mexican
(2018)The aim of this paper is to examine the importance of the participation of Poland and Mexico, as medium‑sized countries, in institutions of the Atlantic Bridge, viewed from their perspective. We conduct an interdisciplinary ... -
Użyteczność krańcowa a lojalność wobec miejsca docelowego
(2017)Celem niniejszego artykułu jest prezentacja koncepcji modelu opisującego wpływ motywacji podróży turystycznych na użyteczność krańcową kolejnych wyjazdów do wcześniej odwiedzanego miejsca docelowego. Analiza źródeł ... -
Tourism value added creation through a user-centric context-aware digital system
(2014)This paper seeks to focus on the idea of a user-centric context-aware digital system and its rationale in a process of tourism value creation. The purpose of the study is to offer an understanding of the context-aware ... -
Towards the infomediation in tourism
(2014)The purpose of the study is to analyse the changing role of tourism intermediaries in the distribution chain. Globalisation and the development of ICTs have undoubtedly changed both business practices and strategies as ... -
Big Data Analysis jako zrodlo przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i regionów turystycznych
(2014)Purpose. Identification of the potential of Big Data Analysis (BDA) as a source of competitive advantage in the tourism market. Method. A review of literature was first adapted in order to estimate the significance of ... -
New marketing management paradigms: facing leading consumer trends and their repercussions for the tourism industry
(2014)Cel. Artykuł poświęcono identyfikacji wiodących trendów konsumenckich i ich znaczeniu dla kształtujących się nowych paradygmatów zarządzania marketingiem. Metoda. Zastosowano kombinacje 3 metod (mindmapping, analizaę STEEP ... -
Tourism development as a determinant of quality of life in rural areas
(2015)Purpose – The purpose of this paper is to share information on how the advantages of tourism are both a result and a determinant of the quality of life in rural areas. Consequently, it is one of the main factors for ... -
Efekty ekonomiczne turystyki w Polsce w latach 2011-2012 na podstawie rachunku satelitarnego
(2015)Purpose. To present the economic effects of tourism based on the results of the tourism satellite account (TSA) for Poland. Methods. The analysis of the results of two editions of TSA for Poland: the full version of 2011 ... -
Nowy paradygmat marketingu usług agroturystycznych jako efekt rozwoju komunikacji społecznościowej
(2016)The purpose of this paper is to summarize the contribution of the theme issue on the future impact of social media on marketing practices and its influence on rural tourism offer creation and promotion. Seven common themes ... -
Uwarunkowania skuteczności funkcjonowania regionalnych organizacji turystycznych w Polsce w formule klastrów turystycznych
(2016)W artykule przedstawiono wyniki analizy wybranych determinant egzo- i endogenicznych wpływających na możliwość skutecznego funkcjonowania regionalnych organizacji turystycznych w Polsce w formule klastrów turystycznych, ... -
Strategie marketingowe przedsiębiorstw i regionów turystycznych w mediach społecznościowych
(2017)Celem opracowania jest omówienie zasad kreowania nowoczesnej strategii marki regionów i przedsiębiorstw turystycznych w mediach społecznościowych (MS) z uwzględnieniem nowych form komunikacji oraz nowych sposobów pozyskiwania ... -
Wpływ nowych technologii na rynek usług pośredników turystycznych
(2011)Fizyczne oddalenie miejsca zakupu i konsumpcji turystycznej sprawia, że podjęcie decyzji o zakupie możliwe jest tylko dzięki istnieniu cech zaufania, wspomaganych odpowiednim poziomem jakości informacji. Przez długi czas ... -
Polaryzacja podaży turystycznej jako stymulanta rozwoju sieciowych produktów turystycznych
(2014)Korporacje transnarodowe wykazują większe zdolności innowacyjne i organizacyjne niż małe i średnie przedsiębiorstwa turystyczne, wywierają wpływ na wielkość i kierunek strumieni ruchu turystycznego, skutecznie kreują ... -
Wpływ korporacji transnarodowych na kształt współczesnego rynku turystycznego
(2012)Polaryzacja rynku turystycznego, spowodowana ekspansją korporacji transnarodowych, wywołuje istotne przeobrażenia w zakresie dynamiki konkurencji i zmienia uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw. Korporacje turystyczne ... -
Koszty jakości jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstwa hotelowego
(2009)Celem badawczym opracowania jest stworzenie teoretycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa hotelowego w oparciu o literaturę przedmiotu. Na współczesnym rynku (nie tylko hotelarskim) nabywcy poszukują pewnego koszyka ... -
Zastosowanie analizy sieci społecznych w zarządzaniu zrównoważonym rozwojem turystyki miejskiej
(2012)Celem niniejszego artykułu jest sformułowanie metodycznych podstaw wykorzystania dorobku teorii interesariuszy (stakeholder theory) oraz analizy sieci społecznych (social network analysis) w procesie badania skomplikowanych ... -
Towards the Definition of a Tourism Cluster
(2013)Strategia rozwoju i wzmocnienia konkurencyjności obszarów recepcji turystycznej coraz częściej odwołuje się do koncepcji tworzenia klastra turystycznego. Wątek ten stał się także tematem wiodącym prac Polskiej Organizacji ...