Search
Now showing items 1-10 of 60
Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ) w opinii małych i średnich przedsiębiorstw hotelarskich
(2018)
Cel. Ocena stopnia przygotowania polskich przedsiębiorców sektora hotelarskiego do wdrożenia zasad gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) oraz rozpoznanie ich opinii w zakresie uwarunkowań formalnych i gospodarczych tworzenia ...
Innowacyjne modele biznesu jako strategia przetrwania niezaleŜnych obiektów hotelowych w warunkach polaryzacji rynku turystycznego
(2014)
W warunkach wysokiej konkurencji panującej na światowym rynku hotelarskim oraz
dominacji kapitałowej i marketingowej korporacji turystycznych, jedyną szansą zachowania niezależności pozasieciowych obiektów hotelowych jest ...
European Union as the creator of international standards of protection of intellectual property rights – the case of geographical indications
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2017)
The European Union creates many common standards which have to be obeyed by its member states. What is more, it also pushes non-EU members to accept some of its standards by means of international agreements and treaties. ...
Potencjał mediów społecznościowych w obszarze popularyzacji aktywności turystycznej
(2015)
Though the game-like mechanism has been applied in tourism for decades, tourism attractions hardly deal with the competition of computer games. The aim of this article is to present the application of the gamification ...
Międzynarodowy handel dobrami wysokiej techniki – przypadek Chin
(2017)
International trade statistics reveal that China is a major exporter of high-tech goods, catching up with the leaders. . They occupy first place in the export of computers and electronic products. According to the ...
Użyteczność krańcowa a lojalność wobec miejsca docelowego
(2017)
Celem niniejszego artykułu jest prezentacja koncepcji modelu opisującego wpływ motywacji podróży turystycznych na użyteczność krańcową kolejnych wyjazdów do wcześniej odwiedzanego miejsca docelowego. Analiza źródeł ...
Value creation in the service economy
(Warsaw School of Economics, 2016)
This book consists of five chapters. The first one deals with the historic perspective of services within the economic literature. It introduces, primarily, the classical approach, represented by the writings and observations ...
Media społecznościowe jako narzędzie nowoczesnego marketingu usług hotelarskich
(Almamer Szkoła Wyższa. Wydział Turystyki i Rekreacji, 2013)
Celem opracowania jest omówienie pojęcia i charakteru tzw. nowych mediów (mediów społecznościowych), wskazanie wpływu, jaki wywierają one na zachowania nabywców oraz zasady kreowania komunikatów rynkowych i założenia ...
Will Brexit cause the whole Britain to leave the European Union?
(2017)
Motivation: The results of the referendum on the UK’s membership of the EU are far-reaching, but hard to predict. One of the areas related to UK’s withdrawal from the EU is whether it will maintain its integrity. The ...
Determinants of Convention & Conference Site Selection: The Polish Event Planners' Perspective
(Politecnico de Leira, 2014)
The paper presents results of research on Polish event planners. The overall purpose of the study is to investigate main destination selection variables Polish event planners consider important in destination selection ...