Wyświetlanie pozycji 5-13 z 13

    • Impact of International Environment on the Entrepreneurial Marketing Orientation of Small and Medium Enterprises 

      Oleksiuk, Adam; Pleśniak, Agnieszka; Kowalik, Izabela (Prague University of Economics and Business, Oeconomica Publishing House, 2020-10)
      Background: A company with transnational ambitions operates, reacts and undertakes its activities within the broadly understood international environment. The article aims at assessing the relationship between the ...
    • Impact of Tourism on Competitiveness and Internationalization of Cities 

      Kachniewska, Magdalena (Warsaw : World Economy Research Institute SGH Warsaw School of Economics, 2018)
      Over half of world's population lives in the cities and they attract the largest part of the world's tourist traffic: in Europe, at the beginning of the first decade of the 21st century, urban tourism accounted for 30% of ...
    • Internetowe platformy upowszechniania wiedzy jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów turystycznych 

      Kachniewska, Magdalena (Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, 2012)
      Polish SMEs and tourism receiving areas have the potential to cooperate and compete by taking advantage of knowledge platforms founded on digital technologies and new relationships. The purpose of this paper is to share ...
    • Land and Water Resources in Poland: An Empirical Study 

      Tomeczek, Artur F. (SGH Publishing House, 2022)
      This research aims to show how the use of land and water resources in Poland compares to other selected economies. It starts with a narrative literature review of related issues in economic research. The main empirical ...
    • Learning and Entrepreneurial Market Orientation of exporting SME 

      Kowalik, Izabela; Danik, Lidia; Pleśniak, Agnieszka (Prague University of Economics and Business, Oeconomica Publishing House, 2020-10)
      The paper presents the results of a quantitative study of 240 Polish SMEs from the manufacturing sector, surveyed in 2019. It aims at determining whether and to what extent their learning is linked to entrepreneurial ...
    • Oczekiwania przedsiębiorców branży hotelarskiej względem systemu kształcenia na poziomie wyższym 

      Kachniewska, Magdalena (Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013)
      Przeprowadzone badania dotyczyły oczekiwań sektora hotelarskiego względem programów nauczania w szkołach wyższych. Zbieżność oczekiwań przedsiębiorców branży turystycznej wskazuje, że odpowiedni kształt programów nauczania ...
    • Poland-United States bilateral relations: Political and economic aspects 

      Tomeczek, Artur F. (SGH Warsaw School of Economics, 2021)
      The aim of this chapter is to explore the Poland-U.S. bilateral relations with regard to political and economic aspects, with a focus on the 2009–2020 period. The chapter comprises two main parts. The first one concerns ...
    • Systemy gospodarcze w Azji Wschodniej: analiza bibliometryczna 

      Tomeczek, Artur F. (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2023)
      Celem badania jest przedstawienie najważniejszych kierunków współpracy międzynarodowej oraz trendów w badaniach nad systemami gospodarczymi w Azji Wschodniej. Analizowane gospodarki to Chiny, Japonia, Korea Południowa, ...
    • Zasoby ziemi i wody w Polsce – badanie empiryczne 

      Tomeczek, Artur F. (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)
      Niniejsze badanie ma na celu pokazanie, jak wykorzystanie zasobów ziemi i wody w Polsce wypada na tle innych wybranych gospodarek. Punktem wyjścia jest narracyjny przegląd literatury dotyczący pokrewnych zagadnień w badaniach ...