Browsing Rozdziały w monografiach / Books sections by Author "Kachniewska, Magdalena"
Now showing items 1-4 of 4
-
Internetowe platformy upowszechniania wiedzy jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów turystycznych
Kachniewska, Magdalena (Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, 2012)Polish SMEs and tourism receiving areas have the potential to cooperate and compete by taking advantage of knowledge platforms founded on digital technologies and new relationships. The purpose of this paper is to share ... -
Oczekiwania przedsiębiorców branży hotelarskiej względem systemu kształcenia na poziomie wyższym
Kachniewska, Magdalena (Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013)Przeprowadzone badania dotyczyły oczekiwań sektora hotelarskiego względem programów nauczania w szkołach wyższych. Zbieżność oczekiwań przedsiębiorców branży turystycznej wskazuje, że odpowiedni kształt programów nauczania ... -
The Competitiveness of Cities : Components, Meaning and Determinants
Kachniewska, Magdalena; Kowalski, Arkadiusz Michał; Szczech-Pietkiewicz, Ewelina (Warsaw : World Economy Research Institute SGH Warsaw School of Economics, 2018)Competitiveness between regions and cities has not until recently been a component of fundamental research issues in economics or even in economic geography. The competitiveness of territorial units is a fairly new ... -
Impact of Tourism on Competitiveness and Internationalization of Cities
Kachniewska, Magdalena (Warsaw : World Economy Research Institute SGH Warsaw School of Economics, 2018)Over half of world's population lives in the cities and they attract the largest part of the world's tourist traffic: in Europe, at the beginning of the first decade of the 21st century, urban tourism accounted for 30% of ...