Show simple item record

dc.contributor.authorKachniewska, Magdalena
dc.date.accessioned2018-07-24T07:59:23Z
dc.date.available2018-07-24T07:59:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationKachniewska M., Potencjał mediów społecznościowych w obszarze popularyzacji aktywności turystycznej, "Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu", 2015, nr 50, s . 35-48pl
dc.identifier.issn0239-4375pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/438
dc.description.abstractThough the game-like mechanism has been applied in tourism for decades, tourism attractions hardly deal with the competition of computer games. The aim of this article is to present the application of the gamification mechanism and social media tools in the promotion of tourist activity and tourist regions. Mobile devices enable teens to combine laying and travelling. The development of mobile applications, integrating social gaming and locationbased technology, has led to the growing interest in location-based social network marketing, particularly in tourism and hospitality. The new mobile application PLAY MAZOVIA! is thus discussed in order to present its ability to promote tourist activity among teenagers, as well as its potential to manage the flow of tourists and to promote tourist attractions.en
dc.description.abstractWspółczesny nabywca staje się coraz bardziej odporny na komercyjne przekazy marketingowe, a trend w kierunku indywidualizacji skłania go do poszukiwania coraz bardziej unikatowych doznań i przeżyć, także w obszarze doświadczeń turystycznych. Decyzje zakupowe coraz chętniej podejmowane są na podstawie rekomendacji znajomych, tym bardziej że media społecznościowe znacząco poszerzyły grono osób, z którymi łatwo i szybko można się kontaktować niezależnie od lokalizacji i pory dnia. Promocja turystyki i promocja turystyczna Mazowsza z wykorzystaniem mechanizmu grywalizacji pozwoli być może nie tylko na podniesienie aktywności turystycznej mieszkańców Mazowsza, ale także na planowy rozwój turystyki – dzięki obserwacji zachowań i preferencji turystów i jednoczesnemu sterowaniu ruchem turystycznym poprzez właściwą gratyfikację odwiedzin określonych miejsc i atrakcji turystycznych. Dodatkowym aspektem może być pozyskanie ciekawych obserwacji na forum społecznościowym, które powinno stanowić element aplikacji – wymiana informacji, dzielenie się wiedzą i publikowanie zdjęć przez samych turystów może być znakomitym źródłem danych o regionie i sposobach jego postrzegania przez odwiedzających, a wzbogacenie aplikacji o funkcje wirtualnego, współtworzonego przez użytkowników przewodnika turystycznego może się okazać znakomitą odpowiedzią na współczesne trendy konsumenckie i społeczne.pl
dc.language.isopl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectgrywalizacjapl
dc.subjectpromocja turystykipl
dc.subjectaplikacje mobilnepl
dc.subjectmarketing obszarów recepcji turystycznejpl
dc.subjectgamificationen
dc.subjecttourism promotionen
dc.subjectmobile applicationsen
dc.subjectsocial marketingen
dc.subjectmarketing społecznościowypl
dc.subjectdestination marketingen
dc.titlePotencjał mediów społecznościowych w obszarze popularyzacji aktywności turystycznejpl
dc.title.alternativeSocial media potential in the field of tourism activity promotionen
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.number50pl
dc.description.physical35-48pl
dc.identifier.eissn2544-1272pl
dc.title.journalRozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiupl
dc.identifier.urlpublisherhttp://rozprawynaukowe.pl/pl


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe