Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKachniewska, Magdalena
dc.contributor.editorMorawski, Mieczysław
dc.date.accessioned2018-07-24T10:09:56Z
dc.date.available2018-07-24T10:09:56Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationKachniewska M., Internetowe platformy upowszechniania wiedzy jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów turystycznych. W: Zarządzanie wiedzą a efektywność gospodarki turystycznej /red. Morawski M., Wrocław, 2012pl
dc.identifier.isbn978-83-924078-8-1pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/440
dc.description.abstractPolish SMEs and tourism receiving areas have the potential to cooperate and compete by taking advantage of knowledge platforms founded on digital technologies and new relationships. The purpose of this paper is to share initial insights into tourism industry capacity building via flexibly delivered online knowledge sharing. The paper adopts a collaborative learning network approach to micro business capacity building and training. The data represent initial findings of the pilot project, involving a sample of 76 small mazovian tourism enterprises. It is suggested that fostering a culture of connectivity and trust among SMEs to initiate knowledge sharing may offer a potential solution to the possible loss of their competitive advantage.en
dc.description.abstractWiedza staje się podstawą dywersyfikacji i dyferencjacji oferty MMSP i regionów turystycznych. Poziom ich konkurencyjności w dużej mierze zależy od rozwoju gospodarki sieciowej lub klastrów turystycznych, przy współudziale różnorodnych podmiotów i kształtowaniu partnerstwa publiczno-prywatnego. Realizacja tego postulatu wymaga oparcia na właściwej infrastrukturze technologicznej (informatycznej), ponieważ kreowanie produktu sieciowego wymaga przekroczenia granic organizacyjnych, jakie normalnie dzielą poszczególne podmioty. Platforma wymiany wiedzy i dzielenia się doświadczeniem może się stać ważnym narzędziem poprawy efektywności przedsiębiorstw turystycznych, wzmocnienia ich pozycji konkurencyjnej, a pośrednio także konkurencyjności ORT. Rozwinięcie pozaszkoleniowych funkcji platformy (biuletyny informacyjne, baza danych, analiza trendów wyniki badań, narzędzia do współpracy i nawiązywania kontaktów gospodarczych) ułatwiłoby także tworzenie struktur sieciowych i klastrowych w regionach turystycznych, w których zazwyczaj relacje konkurencyjne dominują nad kooperacyjnymi.pl
dc.language.isopl
dc.publisherAkademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectzarządzanie wiedząpl
dc.subjectturystykapl
dc.subjectMSPpl
dc.subjectplatformy wiedzypl
dc.subjectknowledge managementen
dc.subjectknowledge sharing platformen
dc.subjectTourism enterpriseen
dc.subjectSMEen
dc.titleInternetowe platformy upowszechniania wiedzy jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów turystycznychpl
dc.title.alternativeInternet knowledge-sharing platforms as the tool for tourism competitiveness improvementen
dc.typebooksectionpl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.physical13-34pl
dc.title.containerZarządzanie wiedzą a efektywność gospodarki turystycznejpl
dc.identifier.urlpublisherhttp://awf.wroc.pl/pl/article/6/104/Wydawnictwopl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe