Show simple item record

dc.contributor.authorKachniewska, Magdalena
dc.contributor.authorPara, Anna
dc.date.accessioned2018-07-24T10:29:38Z
dc.date.available2018-07-24T10:29:38Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationKachniewska M., Para A., Pokolenie Y na turystycznym rynku pracy: fakty, mity i wyzwania, Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, 2014, nr 45, s. 153-166pl
dc.identifier.issn2544-1272pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/442
dc.description.abstractIn the recent years, there has been a significant growth in the role of personal strategy in creating and developing competitive advantages of a company. More emphasis is put on the function of employees and their skills in assuring competitiveness on the market. Tourism industry is exceptionally dependent on human capital and its quality. For this reason it is extremely important to know the attitudes, needs, and expectations towards workplaces in tourism. Nowadays, representatives of Generation Y start to dominate the labour market. This paper sheds some light on the relations between the characteristics of Generation Y and its presence on the tourism labour market. The authors analyse Generation Y specific features and its value on the tourism labour market. The paper contains findings of the study on work quality perception in the tourism industry.en
dc.description.abstractCelem niniejszego artykułu jest zarówno charakterystyka cech i oczekiwań pokolenia Y, jak i zestawienie tych oczekiwań z dość powszechnymi opiniami na temat pracy w turystyce. Jako uzupełnienie przedstawiono wyniki badań pilotażowych poświęconych opinii przedstawicieli generacji Y na temat atrakcyjności pracy w turystyce oraz wskazano obszary badawcze, które powinny pozwolić lepiej ocenić wielkość luki oczekiwań, jaka powstaje w wyniku zestawienia cech pokolenia Y i wymagań turystycznego rynku pracy.pl
dc.language.isopl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectpokolenie Ypl
dc.subjectturystykapl
dc.subjectrynek pracypl
dc.subjectzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.subjectGeneration Yen
dc.subjecttourismen
dc.subjectlabour marketen
dc.subjecthuman resources managementen
dc.titlePokolenie Y na turystycznym rynku pracy: fakty, mity i wyzwaniapl
dc.title.alternativeGeneration Y on the tourism labour market: facts, myths and challangesen
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.number45pl
dc.description.physical153-166pl
dc.title.journalRozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiupl
dc.identifier.urlpublisherhttp://rozprawynaukowe.pl/pl


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe