Metodologia badania rynku pracy w turystyce
Date
2014Author
Kachniewska, Magdalena
Bednarska, Marlena
Para, Anna
Zawistowska, Hanna
Białowąs, Sylwester
Metadata
Show full item recordAbstract
Raport zrealizowany w ramach umowy zawartej między Szkołą Główną Handlową w Warszawie i Ministerstwem Sportu i Turystyki (nr umowy 2014 099/725/BP/05), której przedmiotem były w szczególności:
analiza dostępności i jakości danych dostępnych w ramach statystyki publicznej oraz badań realizowanych przez inne podmioty publiczne i organizacje pozarządowe w obszarze rynku pracy w turystyce (w tym: analiza dostępności i jakości danych na temat pracujących w turystyce, ekwiwalentu pełnego etatu, liczby godzin w tygodniu przepracowanych przez pracowników turystyki, średniej pensji, warunków pracy (rodzaj i długość trwania umowy zawieranej z pracownikami, wiek pracowników, liczba lat przepracowanych w turystyce), identyfikacja niedostatków danych na temat rynku pracy w turystyce w obszarze statystyki publicznej;
sformułowanie luk badawczych i wskazanie sposobów ich uzupełnienia (propozycja właściwej metodologii uwzględniającej wyniki i doświadczenie płynące z badania pilotażowego), raport z badania pilotażowego (wraz z opisem metody badań oraz wniosków dla przyszłej metodologii badań rynku pracy).