Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKachniewska, Magdalena
dc.date.accessioned2018-08-31T07:19:17Z
dc.date.available2018-08-31T07:19:17Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationKachniewska M., Wpływ digitalizacji kanałów dystrybucji na strukturę rynku usług pośrednictwa turystycznego, "E-mentor", 2014, nr 1, s. 86-91.pl
dc.identifier.issn1731-6758pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/506
dc.description.abstractDigitalizacja kanałów dystrybucji oraz rozwój sprzedaży elektronicznej i mobilnej (e-commerce i m-business) zmieniły tryb zawierania transakcji rynkowych, co silnie wpłynęło na strukturę pośrednictwa turystycznego. Celem niniejszego opracowania jest analiza czynników i barier digitalizacji usług agentów turystycznych w Polsce oraz zmian struktury rynku pośrednictwa turystycznego. Artykuł ma charakter teoretyczno-empiryczny, odwołuje się do literatury i wybranych wyników badań postrzegania celowości i atrakcyjności elektronicznych kanałów dystrybucji przez ich użytkowników (przedsiębiorców i turystów).pl
dc.description.abstractDigital delivery of travel and tourism services and the development of e-commerce and m-commerce have dramatically restructured global tourism value chain and undermined the role of travel intermediaries. The main goal of the research paper is to analyse potential and drivers of digital delivery of tourism services in Poland and to explore the process of disintermediation and re-intermediation within the tourism market. The paper is of theoretical and empirical character: it identifies tourism experts’ and entrepreneurs’ opinions on the usability and development potential of digital delivery in Poland. Its main thesis is the inevitability of the decrease in the number and importance of Polish travel agencies according to the model of Western European and American tourism markets. On the basis of the respondents opinions and the literature review the potential quality transformation of the tourism intermediation market were outlined: new entities emergence, new forms of partnership and industries interpenetration, new data analysis capabilities and tourism trends forecasting.en
dc.language.isopl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectdisintermediationen
dc.subjecttourismen
dc.subjectdigital tourismen
dc.subjecte-tourismen
dc.subjectnowe technologiepl
dc.subjectnowe mediapl
dc.subjectpośrednicy turystycznipl
dc.subjectbiura podróżypl
dc.subjectOTApl
dc.subjectnew mediapl
dc.subjecttourism mediationpl
dc.subjectnew technologiespl
dc.subjecttourismpl
dc.subjectturystykapl
dc.subjectpośrednictwo turystycznepl
dc.titleWpływ digitalizacji kanałów dystrybucji na strukturę rynku usług pośrednictwa turystycznegopl
dc.title.alternativeThe influence of the digitalization of distribution channels on the market structure of tourism industryen
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.number1pl
dc.description.physical86-91pl
dc.identifier.eissn1731-7428pl
dc.title.journalE-mentorpl
dc.identifier.urlpublisherhttp://www.e-mentor.edu.pl/pl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe