Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKachniewska, Magdalena
dc.date.accessioned2018-09-05T08:20:39Z
dc.date.available2018-09-05T08:20:39Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationachniewska M., Wpływ nowych technologii na rynek usług pośredników turystycznych, "International Journal of Management and Economics", 2011, t. 32, s. 239 - 258pl
dc.identifier.issn2299-9701pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/523
dc.description.abstractFizyczne oddalenie miejsca zakupu i konsumpcji turystycznej sprawia, że podjęcie decyzji o zakupie możliwe jest tylko dzięki istnieniu cech zaufania, wspomaganych odpowiednim poziomem jakości informacji. Przez długi czas podstawowym sposobem ograniczania luki informacyjnej na rynku turystycznym było istnienie usług pośrednictwa, które służyły ograniczeniu ryzyka popytowego producentów turystycznych i kształtowały równowagę rynku w warunkach jego sezonowości. Podstawą ich skuteczności był dostęp do informacji pozostającej w gestii pośredników turystycznych. Współcześnie metody multimedialne i skomputeryzowane narzędzia marketingowe pozwalają coraz sugestywniej kreować wyobrażenia o wakacjach i konkretnych usługach. Służą temu znaczniej lepiej niż tradycyjne katalogi i biura podróży. W tej części systemów wartości, w których decyzje nabywcze podejmowane są na podstawie informacji, rynek turystyczny ulega wirtualizacji. Artykuł analizuje zjawisku wirtualizacji usług pośrednictwa turystycznego oraz wywołane przez niego przeobrażenia rynku i zmianę warunków działania przedsiębiorstw turystycznych.pl
dc.description.abstractThe links between tourism suppliers and their potential customers have always been imperfect. Tourism intermediaries exist to improve distribution by bringing buyers and sellers together. Due to the complex nature of tourism product, the Internet revolution, and high reliance on a service component, information is becoming one of the most important flows in the distribution channels of tourism products. It represents the products and therefore helps customers to make a decision about the purchase. Technological turbulence re-engineers the distribution of products and information – the ties between supply and demand are getting closer due to the global Internet access. As long as tour operators are able to supply value added to the tourism product, their position in the tourism market seems to be safe. However, the situation of travel agencies is becoming increasingly difficult as the ICT offers an effective tool to dynamic package specialized products skipping the services of traditional travel agencies.en
dc.language.isopl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectnowe technologiepl
dc.subjectnowe mediapl
dc.subjectpośrednicy turystycznipl
dc.subjectbiura podróżypl
dc.subjectOTApl
dc.subjectturystykapl
dc.subjectpośrednictwo turystycznepl
dc.subjectnew mediaen
dc.subjecttourism intermediariesen
dc.subjectnew technologiesen
dc.subjecttourismen
dc.subjectOTAen
dc.subjecttourismen
dc.titleWpływ nowych technologii na rynek usług pośredników turystycznychpl
dc.title.alternativeThe ICT’s influence on the market of tourism intermediate servicesen
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.physical239-258pl
dc.description.volume32pl
dc.title.journalInternational Journal of Management and Economicsen
dc.identifier.urlpublisherhttp://kolegia.sgh.waw.pl/pl/KGS/publikacje/Strony/Zeszyty-naukowe-KGS.aspxpl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe