Przeglądaj Kolegium Ekonomiczno-Społeczne / Collegium of Socio-Economics według tytułu
Wyświetlanie pozycji 18-37 z 87
-
ICT and ‘Free’ Culture. An Analysis of New Business Models for Cultural Goods on the Internet
(2016)The technological breakthrough has induced fundamental changes in cultural industries, especially those producing informational goods, e.g. book and press publishing, television and radio production, film production, music ... -
Import i eksport polskiego węgla w okresie międzywojennym
(Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2016)The article analyses the geographical and price evolution of Polish exports of coal, and explains the much smaller imports. Using detailed statistical data, it shows how state intervention (via support for and control of ... -
Innowacyjność i konkurencyjność międzynarodowa : nowe wyzwania dla przedsiębiorstw i państwa
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2017)Niniejsza publikacja jest naukową monografią, która poprzez swoją wielowątkowość oraz mnogość poruszanych zagadnień, problemów i stawianych pytań badawczych pokazuje, jak pojemne są pojęcia konkurencyjności i innowacyjności. ... -
Jak działa reklama według modelu J.R. Rossitera i L. Percy’ego
(2016)Model reklamowy może być z jednej strony wykorzystywany do przygotowania strategii komunikacyjnej, z drugiej zaś może stanowić podstawę organizacji procesu badawczego i identyfikacji sekwencji oddziaływania reklamy na ... -
Kapitał francuski w Polsce międzywojennej. Stan badań i postulaty badawcze
(2019)France was a major source of capital for interwar Poland, providing funds for mili- tary matériel, key infrastructural investments, as well as for industry. On the other hand, France pursued an imperialist policy towards ... -
L’industrie du disque et sa chaîne de valeur après le virage numérique – quels défis pour la créativité des artistes ?
(Industries Culturelles et Creation Artistique, 2018)Le virage numérique, en offrant aux artistes une puissance sans précédent se manifestant par une indépendance et une liberté artistique, ainsi que par la possibilité d’intervenir à tous les maillons de la chaîne de valeur, ... -
Megatrends and Their Use in Economic Analyses of Contemporary Challenges in The World Economy
(2018)The objective of the article was to perform a literature review to analyze the use of megatrends as an analytical framework in various areas of economic and social discourse. Following SALSA methodology, the scope of the ... -
Model A.L. Dicka i K. Basu: nowe ramy koncepcyjne dla badania oddziaływania reklamy na lojalność konsumencką
(2013)Lojalność konsumencka jest zjawiskiem złożonym, którego aspekty mogą być jawnie obserwowalne (ujęcie behawioralne ) lub ukryte, odnoszące się do postawy względem marki (ujęcie ewaluacyjne). Postawa lojalnościowa i zachowania ... -
"Monitor Polski" Rady Regencyjnej jako czasopismo publicystyczne. Zarys problemu
(Archiwum Główne Akt Dawnych : Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania : Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna : Szkoła Główna Handlowa, 2018)"Monitor Polski" pełnił w 1918 roku dwojaką rolę: publikatora i oficjalnego czasopisma publicystycznego Rady Regencyjnej. Artykuł stanowi analizę typów treści prezentowanych na łamach czasopisma w tym okresie. Pokazuje, ... -
Muzyka i biznes : od gramofonu do streamingu
(Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2022)Przedmiotem monografii jest branża fonograficzna, która wraz z rozwojem społeczno-technologicznym ulegała znaczącym przemianom. Autorka stara się zapoznać czytelnika z tymi przemianami i ukazać ewolucyjny, czy nawet ... -
Nadzór nad rynkiem finansowym, ze szczególnym uwzględnieniem nadzoru bankowego
(Centrum Doradztwa i Informacji "Difin", 2007)W opracowaniu zaprezentowano i omówiono rolę nadzoru nad rynkiem finansowym. Szczególną uwagę poświęcono organizacji i modelom funkcjonowania nadzoru, a także przedmiotowemu zakresowi oddziaływania nadzoru bankowego. ... -
Nowa Umowa Kapitałowa/Dyrektywa CRD
(Centrum Doradztwa i Informacji Difin, 2007)W opracowaniu przedstawiono postanowienia Nowej Umowy Kapitałowej wydanej przez Komitet Bazylejski oraz jej unijnej wersji, tj. Dyrektywy CRD. Wskazane zostały zasady wyznaczania współczynnika wypłacalności, wymogów ... -
O niektórych aspektach związanych z etosem w argumentum ad crumenam
(2019-09)Celem tego artykułu jest analiza wybranych aspektów związanych z etosem w argumencie ad crumenam, rozpatrywanym jako złożona technika retoryczna. Przyjęte metody badawcze obejmują dwa podejścia z zakresu pragmatyki: teorię ... -
O pewnych dylematach moralnych jako narzędziach propagandy politycznej. Argument z "donoszenia na Polskę" przez opozycję w okresie PRL
(Szkoła Główna Handlowa (Warszawa). Oficyna Wydawnicza, 2019)In this paper I explore selected means of political propaganda from the period of the Polish People's Republic (PRL) targeting the anti-communist oppositionists. I focus on arguments implying that informing the international ... -
Ocena sytuacji ekonomiczno-finansowej banku
(Centrum Doradztwa i Informacji "Difin", 2007)W opracowaniu przedstawiono ilościowe i jakościowe metody oceny sytuacji finansowej banku. Wśród ilościowych metod omówiono m.in. analizę wskaźnikową rentowności, wypłacalności oraz jakości portfela aktywów. Prezentację ... -
Oddziaływanie mass mediów
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2006)Wpływ mass mediów na odbiorców nie jest rezultatem dysponowania przez nie jakąś tajemną mocą, lecz jest wypadkową wielu czynników leżących tak po stronie nadawcy, przekazu, mediów, odbiorców, jak i tzw. czynników wewnętrznych, ... -
Oddziaływanie reklamy na motywy zakupowe: ramy koncepcyjne
(2013)The need is the basic motive of human behavior. However, knowledge of how advertising affects the motives of consumer behavior is limited to the basic assumptions of the concept of A.H. Maslow. The paper developed the ... -
Odpowiedzialność placówki medycznej w komunikacji z pacjentem
(2016)Artykuł dotyczy niezwykle ciekawego zagadnienia, jakim jest odpowiedzialność placówek medycznych w procesie komunikacji z pacjentem. Przy ograniczonych możliwościach komunikacji marketingowej nacisk należy kłaść na komunikację ... -
On Entanglement of Fact and Value in the Views of Hilary Putnam
(2018)On Entanglement of Fact and Value in the Views of Hilary Putnam: The subject of this paper is the analysis of Hilary Putnam’s thesis on the fact/value entanglement along with some of his arguments meant to corroborate ... -
Perła Korony Brytyjskiej. Kolonialny system pieniężny Indii
(Polskie Towarzystwo Historii Gospodarczej, 2018)Under British rule the Indian rupee was initially a silver currency, then, since the late XIX century, the subcontinent adopted the gold exchange standard, and finally, in 1931, the currency left gold entirely, following ...