Kolegium Ekonomiczno-Społeczne / Collegium of Socio-Economics: Recent submissions
Now showing items 81-96 of 96
-
Zastosowanie modelu AIDA w ocenie skuteczności reklamy internetowej
(2018)Rozwój formatów reklamy internetowej powiązany jest z poszerzaniem się możliwości badania skuteczności ich oddziaływania na konsumenta. Punktem wyjścia jest w tym wypadku możliwość określenia efektów reklamowych – tego, ... -
Oddziaływanie mass mediów
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2006)Wpływ mass mediów na odbiorców nie jest rezultatem dysponowania przez nie jakąś tajemną mocą, lecz jest wypadkową wielu czynników leżących tak po stronie nadawcy, przekazu, mediów, odbiorców, jak i tzw. czynników wewnętrznych, ... -
Oddziaływanie reklamy na motywy zakupowe: ramy koncepcyjne
(2013)The need is the basic motive of human behavior. However, knowledge of how advertising affects the motives of consumer behavior is limited to the basic assumptions of the concept of A.H. Maslow. The paper developed the ... -
Model A.L. Dicka i K. Basu: nowe ramy koncepcyjne dla badania oddziaływania reklamy na lojalność konsumencką
(2013)Lojalność konsumencka jest zjawiskiem złożonym, którego aspekty mogą być jawnie obserwowalne (ujęcie behawioralne ) lub ukryte, odnoszące się do postawy względem marki (ujęcie ewaluacyjne). Postawa lojalnościowa i zachowania ... -
Reklama w procesie budowania lojalności konsumenta: ujęcie modelowe
(2014)Celem artykułu jest opracowanie nowej ramy koncepcyjnej dla badania roli reklamy w kształtowaniu postaw konsumpcyjnych, wychodząc z założenia, że będą one pośredniczyć w procesie podejmowania decyzji o zakupie produktu. ... -
Reklama w procesie budowania doświadczeń konsumenta z marką
(2017)Celem artykułu jest wskazanie możliwości opracowania nowej ramy koncepcyjnej dla badania technik oddziaływania reklamy na konsumenta, w zależności od trzech czynników: stopnia zaangażowania w zakup, charakteru motywacji ... -
Reklama w procesie budowania zaufania do marki
(2015)Artykuł prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące roli przekazu reklamowego w procesie budowania zaufania wobec marki. Zaufanie wobec marki jest ujmowane w kategorii ryzyka zakupowego - im mniejsze ryzyko tym większym ... -
Siła perswazyjna motywów kulturowych w reklamie telewizyjnej
(2016)Artykuł prezentuje rozważania dotyczące zastosowania motywów kulturowych w reklamie telewizyjnej. Inspiracją do napisania artykułu był projekt badawczy, który został zrealizowany w Wyższej Szkole Promocji w latach 2012-2013. ... -
Jak działa reklama według modelu J.R. Rossitera i L. Percy’ego
(2016)Model reklamowy może być z jednej strony wykorzystywany do przygotowania strategii komunikacyjnej, z drugiej zaś może stanowić podstawę organizacji procesu badawczego i identyfikacji sekwencji oddziaływania reklamy na ... -
Cele reklamowe. Weryfikacja założeń
(2016)Cele reklamowe są rozpatrywane w literaturze przedmiotu w bardzo różnorodny sposób. Na potrzeby artykułu dokonano przeglądu różnych podejść do tematu badawczego i zaproponowano autorskie podejście do celów reklamowych. ... -
Odpowiedzialność placówki medycznej w komunikacji z pacjentem
(2016)Artykuł dotyczy niezwykle ciekawego zagadnienia, jakim jest odpowiedzialność placówek medycznych w procesie komunikacji z pacjentem. Przy ograniczonych możliwościach komunikacji marketingowej nacisk należy kłaść na komunikację ... -
Unia bankowa - koncepcja i wyzwania
(DIFIN, 2013)W opracowaniu przedstawiono założenia unii bankowej, ze szczególnym uwzględnieniem przedmiotowego i podmiotowego oddziaływania oraz organizacji europejskiego nadzoru bankowego. Rozważania wzbogacone zostały elementami oceny ... -
Gwarancje depozytów bankowych w świetle kryzysu
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2009)W opracowaniu przedstawiono przyczyny i skutki współczesnego kryzysu finansowego, a także ocenę zmian w zasadach gwarantowania depozytów wprowadzonych w odpowiedzi na kryzys. Analiza obejmuje kraje Unii Europejskiej. -
Problemy energetyczne Polski. Cz. 1, Surowce
(Oficyna Wydawnicza SGH Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2016)Monografia przygotowana przez pracowników Katedry Historii Gospodarczej i Społecznej SGH została poświęcona wybranym problemom z dziejów polskiej energetyki. Dzieli się na dwie części. Pierwsza, poświęcona okresowi ... -
Bibliografia prac profesora Zbigniewa Landaua
(Szkoła Główna Handlowa, 2001)Bibliografia prac prof. dr hab. Zbigniewa Landaua została przygotowana z okazji jubileuszu 45-lecia jego pracy naukowej. Prezentuje prace Profesora z lat 1956-2000 w układzie chronologicznym. W obrębie poszczególnych lat ... -
Polityka publiczna w warunkach socjologicznej próżni
(2015)The author presents the socio-cultural framework of the process of formulating and implementing public policies/activities (including their analysis and evaluation). He gives grounds for the idea that socio-cultural ...


















