Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKachniewska, Magdalena
dc.date.accessioned2019-11-22T09:12:30Z
dc.date.available2019-11-22T09:12:30Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationKachniewska M., Big Data Analysis as the tool for predictive intelligence and experience personalization in tourism, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", 2019, t. 20, z. 2, cz. 2, s. 39-52.en
dc.identifier.issn2543-8190en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/779
dc.description.abstractThe main purpose of the paper is to identify the potential of Big Data Analysis (BDA) as a source of competitive advantage in the tourism market. A review of literature was adapted in order to define and estimate the significance of BDA. Some examples of BD application in travel and tourism were identified (e.g. the creation of tourism experience, relationship management, tourists’ involvement and co-creation, personalization of value proposal, effectiveness improvement, promotion enhancement). The results are to be used as an indication for tourism market entities and the new technology industry supporting the tourism market.en
dc.description.abstractGłównym celem artykułu jest identyfikacja potencjału Big Data Analysis (BDA) jako źródła przewagi konkurencyjnej na rynku turystycznym. Przegląd literatury został przeprowadzony w celu zdefiniowania i oszacowania znaczenia BDA. Zidentyfikowano niektóre przykłady zastosowania BD w podróży i turystyce (np. Tworzenie doświadczeń turystycznych, zarządzanie relacjami, zaangażowanie i współtworzenie turystów, personalizacja propozycji wartości, poprawa efektywności, promocja). Wyniki mają służyć jako wskazówka dla podmiotów rynku turystycznego i branży nowych technologii wspierającej rynek turystyczny.pl
dc.description.abstract本文的主要目的是确定大数据分析(BDA)作为旅游市场竞争优势来源的潜力。 为了确定和评估BDA的重要性,对文献进行了修改。 确定了在旅游业中使用BD的一些示例(例如,创建旅游体验,关系管理,游客的参与和共同创造,价值建议的个性化,有效性改善,促销提升)。 该结果将被用于指示旅游市场实体和支持旅游市场的新技术行业。other
dc.description.abstractEl objetivo principal del documento es identificar el potencial del Análisis de Big Data (BDA) como una fuente de ventaja competitiva en el mercado turístico. Se adaptó una revisión de la literatura para definir y estimar la importancia de BDA. Se identificaron algunos ejemplos de aplicación de BD en viajes y turismo (por ejemplo, la creación de experiencia turística, gestión de relaciones, participación y co-creación de turistas, propuesta de personalización de valor, mejora de efectividad, mejora de promoción). Los resultados se utilizarán como una indicación para las entidades del mercado turístico y la industria de la nueva tecnología que respalda el mercado turístico.es
dc.description.abstractDer Hauptzweck des Papiers ist es, das Potenzial der Big Data-Analyse (BDA) als Quelle für Wettbewerbsvorteile auf dem Tourismusmarkt zu identifizieren. Eine Literaturübersicht wurde angepasst, um die Bedeutung von BDA zu definieren und einzuschätzen. Es wurden einige Beispiele für die Anwendung von BD in den Bereichen Reisen und Tourismus ermittelt (z. B. Schaffung von Tourismuserfahrungen, Beziehungsmanagement, Einbeziehung und Mitgestaltung von Touristen, Personalisierung von Wertvorschlägen, Verbesserung der Effektivität, Verbesserung der Werbung). Die Ergebnisse sollen als Anhaltspunkt für Unternehmen des Tourismusmarktes und der Branche für neue Technologien dienen, die den Tourismusmarkt unterstützen.de
dc.description.abstractL'objectif principal de cet article est d'identifier le potentiel de l'analyse par données volumineuses (BDA) en tant que source d'avantage concurrentiel sur le marché du tourisme. Une revue de la littérature a été adaptée afin de définir et d'estimer l'importance de l'ADB. Quelques exemples d’applications BD dans les voyages et le tourisme ont été identifiés (par exemple, création d’une expérience touristique, gestion des relations, implication et co-création de touristes, personnalisation d’une proposition de valeur, amélioration de l’efficacité, amélioration de la promotion). Les résultats doivent être utilisés comme une indication pour les entités du marché du tourisme et le secteur des nouvelles technologies soutenant le marché du tourisme.fr
dc.description.abstractОсновная цель статьи - выявить потенциал анализа больших данных (BDA) как источника конкурентного преимущества на туристическом рынке. Обзор литературы был адаптирован для того, чтобы определить и оценить значимость BDA. Были выявлены некоторые примеры применения BD в сфере путешествий и туризма (например, создание туристического опыта, управление отношениями, привлечение и совместное создание туристов, персонализация ценностного предложения, повышение эффективности, повышение по службе). Результаты должны использоваться в качестве индикатора для субъектов туристического рынка и новых технологий, поддерживающих рынок туризма.ru
dc.language.isoen
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectbig data analysisen
dc.subjecte-tourismen
dc.subjecthospitalityen
dc.subjecttourism marketingen
dc.subjecttravel researchen
dc.subjectpredictive marketingen
dc.subjectanalizy big datapl
dc.subjecte-turystykapl
dc.subjectrynek turystycznypl
dc.subjectbadania rynku turystycznegopl
dc.subjectmarketing predykcyjnypl
dc.titleBig Data Analysis as the tool for predictive intelligence and experience personalization in tourismen
dc.title.alternativeAnalizy wielkich zbiorów danych jako narzędzie predykcji zdarzeń i personalizacji doznań w turystycepl
dc.title.alternativeАнализ больших данных как инструмент прогнозного интеллекта и персонализации опыта в туризмеru
dc.title.alternativeBig-Data-Analyse als Werkzeug für prädiktive Intelligenz und Erfahrungspersonalisierung im Tourismusde
dc.title.alternativeBig Data Analysis, outil d'intelligence prédictive et de personnalisation d'expérience dans le tourismefr
dc.title.alternativeBig Data Analysis como herramienta para la inteligencia predictiva y la personalización de la experiencia en turismoes
dc.title.alternative大数据分析作为旅游业预测智能和体验个性化的工具other
dc.title.alternativeBig Data Analysis come strumento di intelligenza predittiva e personalizzazione dell'esperienza nel turismoit
dc.typearticleen
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawieen
dc.description.numberz. 2, cz. 2en
dc.description.physical39-52en
dc.description.volume20en
dc.title.journalPrzedsiębiorczość i Zarządzaniepl
dc.title.volumeProdukt turystyczny Innowacje - Marketing - Zarządzaniepl
dc.identifier.urlpublisherhttp://piz.san.edu.plen


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe