Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKraśniewski, Andrzej
dc.contributor.authorLewicki, Jacek
dc.contributor.editorWoźnicki, Jerzy
dc.date.accessioned2020-02-10T06:27:15Z
dc.date.available2020-02-10T06:27:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationKraśniewski A., Lewicki J., Model kształcenia doktorantów i ocena jego jakości W: Transformacja Akademickiego Szkolnictwa Wyższego w Polsce w okresie 30-lecia 1989–2019/ red. Woźnicki J., Warszawa, 2019.pl
dc.identifier.isbn978-83-8156-024-5pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/830
dc.description.abstractEwolucja modelu kształcenia doktorantów w Polsce po roku 1989 jest w znacznym stopniu odzwierciedleniem trendów obserwowanych w krajach o bogatym doświadczeniu w zakresie kształcenia wysoko wykwalifikowanych kadr o kompetencjach badawczych, będąc jednocześnie pochodną naszej tradycji akademickiej oraz innych rozwiązań systemowych dotyczących nauki i szkolnictwa wyższego. Prowadzona w zakresie kształcenia doktorantów polityka państwa ewoluowała od bardzo ograniczonego wpływu na formy i zakres tego kształcenia, przez mocne promowanie formy masowych studiów doktoranckich, będących swoistą kontynuacją studiów wyższych, po zwrot jakościowy, będący korektą modelu tych studiów, który nastąpił wraz z wejściem w życie Ustawy 2.0. W artykule przedstawiono najbardziej istotne regulacje prawne oraz główne nurty dyskusji dotyczące kształcenia doktorantów w Polsce w okresie 1989-2019. Podjęto próbę odniesienia tych zmian do dyskusji i procesów (trendów) międzynarodowych, głównie europejskich. Dokonano wstępnej oceny wpływu przepisów Ustawy 2.0 na jakość kształcenia na poziomie doktorskim, wskazując - obok wielu rozwiązań sprzyjających poprawie tej jakości - także niedostatki wprowadzonych regulacji.pl
dc.language.isopl
dc.publisherKonferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskichpl
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjectkształtowanie doktorantówpl
dc.subjectstudia doktoranckiepl
dc.subjectszkoły doktorskiepl
dc.subjectzapewnienie jakościpl
dc.titleModel kształcenia doktorantów i ocena jego jakościpl
dc.typebooksectionpl
dc.contributor.organizationPolitechnika Warszawskapl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.physical193 - 217pl
dc.title.containerTransformacja Akademickiego Szkolnictwa Wyższego w Polsce w okresie 30-lecia 1989–2019pl
dc.identifier.urlpublisherhttps://www.frp.org.pl/pl/lista-publikacji/673-transformacja-akademickiego-szkolnictwa-wyzszego-w-polsce-w-okresie-30-lecia-1989-2019.htmlpl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.