Model kształcenia doktorantów i ocena jego jakości
dc.contributor.author | Kraśniewski, Andrzej | |
dc.contributor.author | Lewicki, Jacek | |
dc.contributor.editor | Woźnicki, Jerzy | |
dc.date.accessioned | 2020-02-10T06:27:15Z | |
dc.date.available | 2020-02-10T06:27:15Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Kraśniewski A., Lewicki J., Model kształcenia doktorantów i ocena jego jakości W: Transformacja Akademickiego Szkolnictwa Wyższego w Polsce w okresie 30-lecia 1989–2019/ red. Woźnicki J., Warszawa, 2019. | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-8156-024-5 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12182/830 | |
dc.description.abstract | Ewolucja modelu kształcenia doktorantów w Polsce po roku 1989 jest w znacznym stopniu odzwierciedleniem trendów obserwowanych w krajach o bogatym doświadczeniu w zakresie kształcenia wysoko wykwalifikowanych kadr o kompetencjach badawczych, będąc jednocześnie pochodną naszej tradycji akademickiej oraz innych rozwiązań systemowych dotyczących nauki i szkolnictwa wyższego. Prowadzona w zakresie kształcenia doktorantów polityka państwa ewoluowała od bardzo ograniczonego wpływu na formy i zakres tego kształcenia, przez mocne promowanie formy masowych studiów doktoranckich, będących swoistą kontynuacją studiów wyższych, po zwrot jakościowy, będący korektą modelu tych studiów, który nastąpił wraz z wejściem w życie Ustawy 2.0. W artykule przedstawiono najbardziej istotne regulacje prawne oraz główne nurty dyskusji dotyczące kształcenia doktorantów w Polsce w okresie 1989-2019. Podjęto próbę odniesienia tych zmian do dyskusji i procesów (trendów) międzynarodowych, głównie europejskich. Dokonano wstępnej oceny wpływu przepisów Ustawy 2.0 na jakość kształcenia na poziomie doktorskim, wskazując - obok wielu rozwiązań sprzyjających poprawie tej jakości - także niedostatki wprowadzonych regulacji. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich | pl |
dc.rights | Dozwolony użytek | * |
dc.subject | kształtowanie doktorantów | pl |
dc.subject | studia doktoranckie | pl |
dc.subject | szkoły doktorskie | pl |
dc.subject | zapewnienie jakości | pl |
dc.title | Model kształcenia doktorantów i ocena jego jakości | pl |
dc.type | booksection | pl |
dc.contributor.organization | Politechnika Warszawska | pl |
dc.contributor.organization | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie | pl |
dc.description.physical | 193 - 217 | pl |
dc.title.container | Transformacja Akademickiego Szkolnictwa Wyższego w Polsce w okresie 30-lecia 1989–2019 | pl |
dc.identifier.urlpublisher | https://www.frp.org.pl/pl/lista-publikacji/673-transformacja-akademickiego-szkolnictwa-wyzszego-w-polsce-w-okresie-30-lecia-1989-2019.html | pl |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.