Show simple item record

dc.contributor.authorKraśniewski, Andrzej
dc.contributor.authorLewicki, Jacek
dc.contributor.editorWoźnicki, Jerzy
dc.date.accessioned2020-02-10T06:27:15Z
dc.date.available2020-02-10T06:27:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationKraśniewski A., Lewicki J., Model kształcenia doktorantów i ocena jego jakości W: Transformacja Akademickiego Szkolnictwa Wyższego w Polsce w okresie 30-lecia 1989–2019/ red. Woźnicki J., Warszawa, 2019.pl
dc.identifier.isbn978-83-8156-024-5pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/830
dc.description.abstractEwolucja modelu kształcenia doktorantów w Polsce po roku 1989 jest w znacznym stopniu odzwierciedleniem trendów obserwowanych w krajach o bogatym doświadczeniu w zakresie kształcenia wysoko wykwalifikowanych kadr o kompetencjach badawczych, będąc jednocześnie pochodną naszej tradycji akademickiej oraz innych rozwiązań systemowych dotyczących nauki i szkolnictwa wyższego. Prowadzona w zakresie kształcenia doktorantów polityka państwa ewoluowała od bardzo ograniczonego wpływu na formy i zakres tego kształcenia, przez mocne promowanie formy masowych studiów doktoranckich, będących swoistą kontynuacją studiów wyższych, po zwrot jakościowy, będący korektą modelu tych studiów, który nastąpił wraz z wejściem w życie Ustawy 2.0. W artykule przedstawiono najbardziej istotne regulacje prawne oraz główne nurty dyskusji dotyczące kształcenia doktorantów w Polsce w okresie 1989-2019. Podjęto próbę odniesienia tych zmian do dyskusji i procesów (trendów) międzynarodowych, głównie europejskich. Dokonano wstępnej oceny wpływu przepisów Ustawy 2.0 na jakość kształcenia na poziomie doktorskim, wskazując - obok wielu rozwiązań sprzyjających poprawie tej jakości - także niedostatki wprowadzonych regulacji.pl
dc.language.isopl
dc.publisherKonferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskichpl
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjectkształtowanie doktorantówpl
dc.subjectstudia doktoranckiepl
dc.subjectszkoły doktorskiepl
dc.subjectzapewnienie jakościpl
dc.titleModel kształcenia doktorantów i ocena jego jakościpl
dc.typebooksectionpl
dc.contributor.organizationPolitechnika Warszawskapl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.physical193 - 217pl
dc.title.containerTransformacja Akademickiego Szkolnictwa Wyższego w Polsce w okresie 30-lecia 1989–2019pl
dc.identifier.urlpublisherhttps://www.frp.org.pl/pl/lista-publikacji/673-transformacja-akademickiego-szkolnictwa-wyzszego-w-polsce-w-okresie-30-lecia-1989-2019.htmlpl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Dozwolony użytek
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.