Model kształcenia doktorantów i ocena jego jakości
dc.contributor.author | Kraśniewski, Andrzej | |
dc.contributor.author | Lewicki, Jacek | |
dc.contributor.editor | Woźnicki, Jerzy | |
dc.date.accessioned | 2020-02-10T06:27:15Z | |
dc.date.available | 2020-02-10T06:27:15Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Kraśniewski A., Lewicki J., Model kształcenia doktorantów i ocena jego jakości W: Transformacja Akademickiego Szkolnictwa Wyższego w Polsce w okresie 30-lecia 1989–2019/ red. Woźnicki J., Warszawa, 2019. | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-8156-024-5 | pl |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12182/830 | |
dc.description.abstract | Ewolucja modelu kształcenia doktorantów w Polsce po roku 1989 jest w znacznym stopniu odzwierciedleniem trendów obserwowanych w krajach o bogatym doświadczeniu w zakresie kształcenia wysoko wykwalifikowanych kadr o kompetencjach badawczych, będąc jednocześnie pochodną naszej tradycji akademickiej oraz innych rozwiązań systemowych dotyczących nauki i szkolnictwa wyższego. Prowadzona w zakresie kształcenia doktorantów polityka państwa ewoluowała od bardzo ograniczonego wpływu na formy i zakres tego kształcenia, przez mocne promowanie formy masowych studiów doktoranckich, będących swoistą kontynuacją studiów wyższych, po zwrot jakościowy, będący korektą modelu tych studiów, który nastąpił wraz z wejściem w życie Ustawy 2.0. W artykule przedstawiono najbardziej istotne regulacje prawne oraz główne nurty dyskusji dotyczące kształcenia doktorantów w Polsce w okresie 1989-2019. Podjęto próbę odniesienia tych zmian do dyskusji i procesów (trendów) międzynarodowych, głównie europejskich. Dokonano wstępnej oceny wpływu przepisów Ustawy 2.0 na jakość kształcenia na poziomie doktorskim, wskazując - obok wielu rozwiązań sprzyjających poprawie tej jakości - także niedostatki wprowadzonych regulacji. | pl |
dc.language.iso | pl | |
dc.publisher | Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich | pl |
dc.rights | Dozwolony użytek | * |
dc.subject | kształtowanie doktorantów | pl |
dc.subject | studia doktoranckie | pl |
dc.subject | szkoły doktorskie | pl |
dc.subject | zapewnienie jakości | pl |
dc.title | Model kształcenia doktorantów i ocena jego jakości | pl |
dc.type | booksection | pl |
dc.contributor.organization | Politechnika Warszawska | pl |
dc.contributor.organization | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie | pl |
dc.description.physical | 193 - 217 | pl |
dc.title.container | Transformacja Akademickiego Szkolnictwa Wyższego w Polsce w okresie 30-lecia 1989–2019 | pl |
dc.identifier.urlpublisher | https://www.frp.org.pl/pl/lista-publikacji/673-transformacja-akademickiego-szkolnictwa-wyzszego-w-polsce-w-okresie-30-lecia-1989-2019.html | pl |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)

Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.