Wyświetlanie pozycji 1-20 z 26

    • Wykorzystanie metody pięciu sił konkurencyjnych M.E. Portera do analizy sektora na przykładzie przemysłu odzieżowego 

      Wysocki, Jacek; Jurek-Stępień, Stefania (Szkoła Główna Handlowaw Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2007)
      Model pięciu sił konkurencyjnych M.E. Portera to jeden z najbardziej znanych i najczęściej wykorzystywanych sposobów analizy struktury sektora (jego segmentów) pod względem konkurencji w sektorze i mechanizmu oddziaływania ...
    • Wykorzystanie analizy SWOT przy wyborze strategii na przykładzie firmy Vistula SA 

      Wysocki, Jacek (Szkoła Główna Handlowaw Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2007)
      Dobra strategia rozwoju stanowi podstawę sukcesu firmy, wymaga jednak wysiłku i determinacji ze strony kadry kierowniczej, które są potrzebne do jej wypracowania, wdrożenia w życie i ciągłego udoskonalania, aby nigdy nie ...
    • Rola zasobów i umiejętności w kształtowaniu strategii rozwojowych przedsiębiorstwa 

      Wysocki, Jacek (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2008)
      W dzisiejszych czasach proces pozyskiwania zasobów i umiejętności oraz tworzenia odpowiedniej ich konfi guracji nabiera kluczowego znaczenia, szczególnie w toku formułowania strategii rozwojowej, która stanowi o ...
    • Warunki utrzymania i poprawy konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na wspólnym rynku europejskim 

      Wysocki, Jacek (2008)
      In principle it tums out that the success of Polish companies on the common Europcan market depends on their ability to adapt to new conditions of competition. In practice this aim can be achieved by initiating suitable ...
    • Wykorzystanie technologii informatycznych w przedsiębiorstwie 

      Wysocki, Jacek (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2009)
      W dobie gospodarki opartej na wiedzy, niezwykle cennym i nierozerwalnie związanym z wiedzą źródłem konkurencyjności staje się informacja, współtworzone przez nią systemy informacji oraz powiązane z nią technologie ...
    • Wpływ systemów informatycznych na zarządzanie przedsiębiorstwem 

      Wysocki, Jacek (2010)
      W dobie gospodarki bazującej na wiedzy systemy informatyczne, które pozwalają na gromadzenie, przetwarzanie i wykorzystywanie informacji w procesie podejmowania decyzji, stanowią ważny element budowania przewagi konkurencyjnej ...
    • Innovation Strategies of Small and Medium Enterprises in Poland 

      Wysocki, Jacek; Strychalska-Rudzewicz, Anna (2011)
      The paper aimed, among others, at obtaining the answer to the questions whether the Polish small and medium enterprises surveyed undertake planned activities in the field of innovations and whether they apply, and with ...
    • Innowacje produktowe na przykładzie rozwiązania dedykowanego do obsługi faktur elektronicznych 

      Wysocki, Jacek (2011)
      At present days the increase in value of the company and its market success are strongly depended on innovations. These innovations are key condition for improving attractiveness of the market offer of the company and ...
    • Innowacje w strategii rozwoju przedsiębiorstwa 

      Wysocki, Jacek; Rak, Jolanta (2012)
      The complicated nature of modern, technology-based global economy, forcing companies to continuously take risks and search opportunities that arise in relation to the development of new markets, products, or new needs ...
    • Innowacje procesowe a proces kompleksowej obsługi faktur 

      Wysocki, Jacek (2012)
      Successful development of en enterprises is conditioned by the conscious and thoughtful implementation of innovation. Innovations are becoming the most effective way to achieve market success in a long time, but they ...
    • Przygotowanie i ocena projektów inwestycyjnych: wybrane zagadnienia 

      Wysocki, Jacek; Kałowski, Adam; Godlewska-Majkowska, Hanna; Filipowicz, Andrzej; Rószkiewicz, Małgorzata; (Szkoła Główna Handlowaw Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)
      Postęp cywilizacyjny zawsze był, jest i nadal będzie wyznaczany kolejnymi wynalazkami, których upowszechnianie ma miejsce dzięki podejmowaniu odważnych decyzji inwestycyjnych. W warunkach gospodarki podlegającej zasadom ...
    • Strategie małych i średnich przedsiębiorstw w działalności innowacyjnej 

      Wysocki, Jacek; Strychalska-Rudzewicz, Anna (2013)
      W artykule skoncentrowano się na uzyskaniu odpowiedzi na następujące pytania: za pomocą jakich czynników badane małe i średnie przedsiębiorstwa konkurują na rynku, czy przedsiębiorstwa te podejmują planowe działania w ...
    • Innowacje : ocena w ujęciu mikro, mezo i makro 

      Wysocki, Jacek; Kałowski, Adam; Klimek, Jan; Godlewska-Majkowska, Hanna; Rószkiewicz, Marta; Filipowicz, Andrzej (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, 2015)
      Popularność działań innowacyjnych przyczyniła się do powstania ogólnego poglądu, iż każ­da innowacja tworzy wartość dodaną dla systemu, stąd należy ją wdrażać, nawet bez ko­nieczności uprzedniego przeprowadzenia stosownych ...
    • Corporate social responsibility in a family business 

      Wysocki, Jacek (2016)
      Dynamic economic development generates continuous environmental changes which imply the need to implement new concepts both supporting company management and constituting a reply to the increasing social demands connected ...
    • Strategiczna karta wyników w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem 

      Wysocki, Jacek (2016)
      Zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga nie tylko intuicji, ale i odpowiedniej wiedzy ekonomicznej. Przydatna jest zwłaszcza znajomość koncepcji zarządzania strategicznego, która stanowi holistyczne ujęcie tego zagadnienia, ...
    • Strategia w rozwoju firm rodzinnych 

      Wysocki, Jacek (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2016)
      Z przeprowadzonych na świecie i w Polsce badań wynika, że większość firm rodzinnych nie posiada formalnie opracowanych planów strategicznych, ale dość dobrze daje sobie radę na współczesnych rynkach. Niestety, w świetle ...
    • Start-up a uwarunkowania sukcesu: wymiar teoretyczno-praktyczny 

      Wysocki, Jacek; Kałowski, Adam; Laszuk, Marek; Klimek, Jan; Poznańska, Krystyna; Turek, Dariusz; Filipowicz, Andrzej; Lipiec, Jacek; Góral, Justyna; Brdulak, Jakub (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)
      Współczesne czasy tworzą sprzyjające warunki dla rozwoju inicjatyw typu start-up, co znajduje potwierdzenie m.in. w rosnącej liczbie start-upów oraz inicjatywach na szczeblu instytucjonalnym. Podejmując decyzję o realizacji ...
    • Ekonomiczny wymiar polityki ekologicznej w ramach działalności gospodarczej 

      Wysocki, Jacek (Katolicki Uniwersytet Lubelski, 2017)
      The subject of the hereby article relies in discussion of influence of economic instruments of ecological policy onto functioning of companies. Economic instruments constitute an important element of ecological state policy ...
    • Działalność proekologiczna dużych przedsiębiorstw produkcyjnych w Polsce - wyniki badań ankietowych 

      Wysocki, Jacek (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2018)
      Dbanie o ekologiczny wizerunek przedsiębiorstwa w wyniku realizacji działań proekologicznych, obejmujących np. wdrażanie gotowych rozwiązań ekologicznych czy oferowanie ekologicznych produktów, staje się od dłuższego czasu ...
    • Creation of ecological competences within a company — a theoretical approach 

      Wysocki, Jacek (2019)
      Ecological competences, similarly to ecological products, technologies and innovations have played an increasingly important role in the development of the company, determining both the increase in company’s value ...