Przeglądaj Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie / Collegium of Business Administration według tematu "strategia"
Wyświetlanie pozycji 1-6 z 6
-
Wykorzystanie metody pięciu sił konkurencyjnych M.E. Portera do analizy sektora na przykładzie przemysłu odzieżowego
(Szkoła Główna Handlowaw Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2007)Model pięciu sił konkurencyjnych M.E. Portera to jeden z najbardziej znanych i najczęściej wykorzystywanych sposobów analizy struktury sektora (jego segmentów) pod względem konkurencji w sektorze i mechanizmu oddziaływania ... -
Wykorzystanie analizy SWOT przy wyborze strategii na przykładzie firmy Vistula SA
(Szkoła Główna Handlowaw Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2007)Dobra strategia rozwoju stanowi podstawę sukcesu firmy, wymaga jednak wysiłku i determinacji ze strony kadry kierowniczej, które są potrzebne do jej wypracowania, wdrożenia w życie i ciągłego udoskonalania, aby nigdy nie ... -
Rola zasobów i umiejętności w kształtowaniu strategii rozwojowych przedsiębiorstwa
(Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2008)W dzisiejszych czasach proces pozyskiwania zasobów i umiejętności oraz tworzenia odpowiedniej ich konfi guracji nabiera kluczowego znaczenia, szczególnie w toku formułowania strategii rozwojowej, która stanowi o ... -
Strategiczna karta wyników w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem
(2016)Zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga nie tylko intuicji, ale i odpowiedniej wiedzy ekonomicznej. Przydatna jest zwłaszcza znajomość koncepcji zarządzania strategicznego, która stanowi holistyczne ujęcie tego zagadnienia, ... -
Strategia w rozwoju firm rodzinnych
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2016)Z przeprowadzonych na świecie i w Polsce badań wynika, że większość firm rodzinnych nie posiada formalnie opracowanych planów strategicznych, ale dość dobrze daje sobie radę na współczesnych rynkach. Niestety, w świetle ... -
Ekologizacja działalności produkcyjnej w strategiach rozwoju przedsiębiorstw w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2019)Niniejsza monografia stanowi kompleksowe ujęcia problematyki internalizacji paradygmatu ekologizacji działalności produkcyjnej do koncepcji zarządzania i strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Współczesne uwarunkowania ...