Show simple item record

dc.contributor.authorWysocki, Jacek
dc.contributor.authorStrychalska-Rudzewicz, Anna
dc.date.accessioned2021-04-07T10:04:58Z
dc.date.available2021-04-07T10:04:58Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationStrychalska-Rudzewicz A., Wysocki J., Innovation strategies of small and medium enterprises in Poland, Conference Proceedings: International Masaryk Conference for Ph. D. Students and Young Researchers 2011, ol. II, Magnanimitas Assn., Hradec Kralove, 2011, s. 2018-2026en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/962
dc.description.abstractThe paper aimed, among others, at obtaining the answer to the questions whether the Polish small and medium enterprises surveyed undertake planned activities in the field of innovations and whether they apply, and with what frequency, strategies in innovation activities. The empirical survey indicates that creating innovations is not a priority in the companies surveyed. Much more frequently the enterprises declare competing on quality aiming at the same time at decreasing the costs. On the base of the survey conducted it can be concluded that functioning in the growing market and concentration on products of one industry as well as possessing the research and development unit are the factors inducing entrepreneurs to undertake more expansive innovative activities.en
dc.description.abstractCelem artykułu było m. in. uzyskanie odpowiedzi na pytanie czy badane małe i średnie polskie przedsiębiorstwa innowacyjne podejmują planowe działania w zakresie innowacji oraz czy stosują i z jaką częstotliwością strategie w działaniach innowacyjnych. Z badania empirycznego wynika, że tworzenie innowacji nie jest priorytetem w analizowanych firmach. W znacznie większym stopniu przedsiębiorstwa deklarują konkurowanie jakością, dążąc przy tym do obniżenia kosztów. Na podstawie przeprowadzonego badania można sądzić, że czynnikami skłaniającymi przedsiębiorców do bardziej ekspansywnych działań innowacyjnych są: funkcjonowanie na rynku wzrostowym i koncentracja na produktach jednej branży oraz posiadanie komórki badawczo-rozwojowej.pl
dc.language.isoen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectinnovation strategiesen
dc.subjectsmall and medium Polish enterprisesen
dc.subjectstrategie innowacjipl
dc.subjectmałe i średnie polskie przedsiębiorstwaen
dc.titleInnovation Strategies of Small and Medium Enterprises in Polanden
dc.title.alternativeStrategie innowacji małych i średnich przedsiębiorstw w Polscepl
dc.typeconferenceObjecten
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawieen
dc.contributor.organizationUniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynieen
dc.description.conftypeInternational Masaryk Conference for Ph. D. Students and Young Researchers 2011, Hradec Kralove, Republika Czeska, 2011en
dc.description.physical2018-2026en
dc.title.containerConference Proceedings: International Masaryk Conference for Ph. D. Students and Young Researchers 2011en


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe