Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 420-439 z 955
-
Model A.L. Dicka i K. Basu: nowe ramy koncepcyjne dla badania oddziaływania reklamy na lojalność konsumencką
(2013)Lojalność konsumencka jest zjawiskiem złożonym, którego aspekty mogą być jawnie obserwowalne (ujęcie behawioralne ) lub ukryte, odnoszące się do postawy względem marki (ujęcie ewaluacyjne). Postawa lojalnościowa i zachowania ... -
Model biznesu platform cyfrowych w ujęciu canvas
(Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2024)W rozdziale opisano model biznesu platform cyfrowych. Wykorzystano do tego zmodyfikowane podejście business model canvas. Podano definicje platform oraz scharakteryzowano różne typy platform cyfrowych. Następnie opisano ... -
Model eliminacji zjawiska zaniżania celów w procesie budżetowania
(2018)W trakcie procesu budżetowego występuje szereg nieefektywności, tym silniejszych im większe jest dane przedsiębiorstwo. Jednym z powszechnych zjawisk jest ukrywanie przez pracowników informacji o faktycznych możliwościach ... -
Model Howarda w analizie zjawiska "łaknienia zniżki" w ubezpieczeniach komunikacyjnych
(2002-06)Zjawisko łaknienia zniżek związane jest z racjonalnym dążeniem ubezpieczonych do ograniczania kosztów, dlatego uzasadnione jest użycie do jego modelowania metod Howarda. Algorytm iteracyjny Howarda pozwalający na wyznaczenie ... -
Model kształcenia doktorantów i ocena jego jakości
(Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich, 2019)Ewolucja modelu kształcenia doktorantów w Polsce po roku 1989 jest w znacznym stopniu odzwierciedleniem trendów obserwowanych w krajach o bogatym doświadczeniu w zakresie kształcenia wysoko wykwalifikowanych kadr o ... -
Modele biznesowe gospodarki cyfrowej jako czynnik zmian strukturalnych rynku turystycznego - stan badań
(2019)Cel. Identyfikacja luki badawczej w obszarze modeli biznesowych (MB) w turystyce i sformułowanie programu badań w tym zakresie w celu analizy zmian strukturalnych rynku. Metoda. Przegląd i synteza publikacji z baz EBSCO, ... -
Modele biznesowe w przemysłach kreatywnych
(2016)Celem artykułu jest prezentacja rozważań na temat modeli biznesowych w przemysłach kreatywnych. Zarysowany w artykule obraz może stać się przyczynkiem do szerszych studiów, a także pogłębionych badań empirycznych, ... -
Modele pomiaru i skala zatorów płatniczych w Europie
(2016)Zarówno badania autora, jak i krajowe indeksy płatności wskazują, że wiarygodność płatnicza podmiotów w Unii Europejskiej jest zróżnicowana, a w Polsce jest niska. Problem nieterminowych płatności jest stałym ... -
Modele rozwoju gospodarczego a poziom rozwoju społecznego i zamożności w małych państwach wyspiarskich na świecie
(2017)Przedmiotem artykułu jest analiza modeli rozwoju i poziomu rozwoju społecznoekonomicznego w 29 małych państwach wyspiarskich (SIDS). Modele rozwoju zostały wyznaczone w oparciu o klasyfikacje: MIRAB/SITE/PROFIT, jak i ... -
Modele wczesnego ostrzegania przed upadłością przedsiębiorstw i badania nad ich skutecznością w Polsce
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2008)W tekście poruszono problematykę efektywności modeli predykcji bankructwa (systemów wczesnego ostrzegania przed upadłością) przedsiębiorstw. Przeprowadzane dotychczas w Polsce i prezentowane w literaturze przedmiotu badania ... -
Modele współpracy małych i średnich przedsiębiorstw jako przejaw zmian ich zachowań w okresie spowolnienia gospodarczego
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2015)Celem opracowania jest prezentacja obecnego stanu wiedzy w zakresie zachowań małych i średnich przedsiębiorstw, dotyczących funkcjonowania powiązań między nimi, opartych na współpracy. Wraz z postępującą integracją gospodarki ... -
The Models of Cooperation Between Small and Medium-Sized Enterprises as an Expression of the Changes in Their Behaviour Triggered by the Crisis
(Publishing House. SGH Warsaw School of Economics, 2017)This chapter aims to analyze the changes taking place in the behaviour of the businesses operating in the SME sector with regard to the way they establish cooperation in the face of a crisis and to the way this cooperation ... -
Models of Propagation of Inside Information
(2020)Insider trading is the buying or selling of a publicly traded company’s stock by someone who has non-public, material information about that stock. The following article presents an innovative model which could help to ... -
Monetary policy and COVID-19
(2021-07)We study the macroeconomic effects of the COVID-19 epidemic in a quantitative dynamic general equilibrium setup with nominal rigidities. We evaluate various containment policies and show that they allow to dramatically ... -
"Monitor Polski" Rady Regencyjnej jako czasopismo publicystyczne. Zarys problemu
(Archiwum Główne Akt Dawnych : Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania : Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna : Szkoła Główna Handlowa, 2018)"Monitor Polski" pełnił w 1918 roku dwojaką rolę: publikatora i oficjalnego czasopisma publicystycznego Rady Regencyjnej. Artykuł stanowi analizę typów treści prezentowanych na łamach czasopisma w tym okresie. Pokazuje, ... -
Motherhood after the age of 35 in Poland
(2014)Postponing motherhood is a widespread phenomenon across developed countries however only few studies look into late motherhood in post-socialist countries, especially on a micro-scale. In this study, I look at the context ... -
Motoryzacja a infrastruktura drogowa w Polsce po 1918 r.
(Wrocław; GAJT Wydawnictwo 1991 s.c., 2014)Relacje między rozwojem motoryzacji, a infrastrukturą drogową w Polsce międzywojennej, Polsce Ludowej i III RP -
Multicultural labour market in the SME’s sector – introduction to comparative study of the situation in Poland and Czech Republic
(2017)In this article the author has presented and analysed three research problems related to SME’s labour market in Poland and Czech Republic. The scientist has focused on multicultural aspect of changes among human resources ... -
Multiple unemployment spells duration in Poland
(2016-08)I study multiple unemployment spells. I refer to Poland, as this country experiences high incidence of the long-term unemployment and long mean incomplete unemployment duration. I estimate conditional risk set model for ... -
Muzyka i biznes : od gramofonu do streamingu
(Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2022)Przedmiotem monografii jest branża fonograficzna, która wraz z rozwojem społeczno-technologicznym ulegała znaczącym przemianom. Autorka stara się zapoznać czytelnika z tymi przemianami i ukazać ewolucyjny, czy nawet ...