Wyświetlanie pozycji 461-480 z 521

    • Piramidy finansowe (PF) i schematy Ponziego (SP) a marketing wielopoziomowy (MLM) 

      Królikowska, Aleksandra; Martysz, Czesław Bartłomiej (Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)
      Pierwszym celem artykułu będzie uwypuklenie charakterystycznych cech pozwalających rozróżnić piramidę finansową (PF) od schematu Ponziego (SP) zgodnie z paradygmatem przyjętym w literaturze zagranicznej, w tym wskazanie ...
    • University ranking as a quality of education offer measure 

      Rocki, Marek (2021)
      The presented results of calculations seem to indicate that the job market has a higher appreciation of graduates in technical and economic programmes than of those in "general university" or "life sciences" fields. ...
    • Finanse Publiczne a stabilność systemu finansowego 

      Kluza, Krzysztof; Kluza, Stanisław (Polska Akademia Nauk, 2021)
      Celem opracowania jest prezentacja zagadnienia stabilności finansowej w kontekście jej znaczenia dla finansów publicznych. Istotny akcent położony jest na wymiarze stabilności finansowej jako dobra publicznego. Ostatnie ...
    • Partnerstwo publiczno-prywatne (PPP) – współpraca państwa i biznesu a wpływ COVID-19 

      Cenkier, Agnieszka; Dec, Paweł (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2021)
      Współpraca państwa z sektorem prywatnym przy realizacji wspólnych przedsięwzięć, zarówno tych dużych infrastrukturalnych, jak i tych mniejszych badawczo- -rozwojowych, od wielu lat ma swoje grono zwolenników wskazujących ...
    • Poland-United States bilateral relations: Political and economic aspects 

      Tomeczek, Artur F. (SGH Warsaw School of Economics, 2021)
      The aim of this chapter is to explore the Poland-U.S. bilateral relations with regard to political and economic aspects, with a focus on the 2009–2020 period. The chapter comprises two main parts. The first one concerns ...
    • Wpływ pandemii na strategie innowacji realizowane przez przedsiębiorstwa w Polsce 

      Mierzejewska, Wioletta; Dziurski, Patryk (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)
      Od wielu lat obserwuje się rosnące znaczenie innowacji we współczesnej gospodarce, co wymusza na przedsiębiorstwach przyjmowanie bardziej strategicznej orientacji na innowacje. Dominująca logika wskazuje, że należy zwiększać ...
    • How Firms Cooperate in Business Groups? Evidence from Poland 

      Mierzejewska, Wioletta; Dziurski, Patryk (2021)
      Purpose: The study aims to identify the main directions of intragroup cooperation, along with crucial areas of cooperation in business groups, and develops theoretical models of cooperation in a business group. Methodology: ...
    • Bilateralne stosunki polsko-amerykańskie – aspekty polityczne i gospodarcze 

      Tomeczek, Artur F. (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2021)
      Celem niniejszego rozdziału jest zbadanie bilateralnych stosunków polsko-amerykańskich w sferze politycznej i gospodarczej w latach 2009–2020. Prezentowane opracowanie składa się z dwóch części. Pierwsza z nich dotyczy ...
    • Przejęcia technologiczne w erze gospodarki cyfrowej 

      Korpus, Joanna (Oficyna Wydawnicza SGH – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2021)
      W pracy przedstawiono tendencje w zakresie rozwoju nowych technologii i innowacji, określono czynniki przyczyniające się do wzmożonej aktywności na rynku przejęć technologicznych oraz wskazano główne motywy dokonywania ...
    • Innovative Green Initiatives in the Manufacturing SME Sector in Poland 

      Wysocki, Jacek (2021-02)
      Operating a business in the context of current environmental challenges requires managers to shift away from the management model focused solely on the achievement of economic goals. In this situation, pro-ecological (green) ...
    • Is it worth focusing on product details? How consumers use abstract product information in direct response to product alternatives 

      Trzebiński, Wojciech; Doroszewicz, Stefan; Marciniak, Beata (2021-04-08)
      This paper proposes a model showing how response self-relevance shapes the use of abstract product attributes in the consumer response (i.e., evaluation and choice) to a set of product alternatives perceived directly ...
    • Development Cooperation Within the Framework of the World Trade Organization 

      Zajaczkowski, Małgorzata (SGH Publishing House, 2021-07)
      The book addresses the issues of international development cooperation and the involvement of the World Trade Organization (WTO) in activities supporting developing countries in their integration into the world trading ...
    • Struktura spostrzegania produktu a styl poznawczy konsumenta 

      Trzebiński, Wojciech (Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, 2021-09-22)
      Struktura spostrzegania produktu (tj. zbiór atrybutów używanych przez konsumentów do przetwarzania informacji na temat produktu) może zależeć od stylu poznawczego konsumenta (analityczny vs. intuicyjny). Na podstawie ...
    • Pro-Ecological Initiatives and Profitability of Manufacturing Enterprises 

      Wysocki, Jacek; Dec, Paweł (2021-11-15)
      The principal aim of the research was to present and evaluate the approach of manufacturing enterprises to various types of pro-ecological initiatives and to identify their impact on corporate financial performance (revenue, ...
    • Zwinność : od zwinnych zespołów do zwinnego zarządzania 

      Wyrozębski, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH, 2021-12)
      W rozdziale pierwszym przedstawiono genezę, historię oraz główne założenia koncepcji zwinnego zarządzania. Podjęto się próby zdefiniowania zwinności, uporządkowania metodologicznego koncepcji oraz przedstawienia głównych ...
    • Zasoby ziemi i wody w Polsce – badanie empiryczne 

      Tomeczek, Artur F. (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)
      Niniejsze badanie ma na celu pokazanie, jak wykorzystanie zasobów ziemi i wody w Polsce wypada na tle innych wybranych gospodarek. Punktem wyjścia jest narracyjny przegląd literatury dotyczący pokrewnych zagadnień w badaniach ...
    • Czynniki wzrostu gospodarczego regionów i podregionów województwa mazowieckiego 

      Napiórkowski, Tomasz M.; Radło, Mariusz-Jan (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)
      Międzyregionalne różnice w poziomie rozwoju gospodarczego w województwie mazowieckim należą do jednych z największych w UE. Wartość PKB per capita w roku 2018 w regionie warszawskim stołecznym była ponad 2,6 razy wyższa ...
    • Muzyka i biznes : od gramofonu do streamingu 

      Janowska, Anna Anetta (Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2022)
      Przedmiotem monografii jest branża fonograficzna, która wraz z rozwojem społeczno-technologicznym ulegała znaczącym przemianom. Autorka stara się zapoznać czytelnika z tymi przemianami i ukazać ewolucyjny, czy nawet ...
    • Free Float in the Polish Capital Market and Its Importance for Investors 

      Martysz, Czesław Bartłomiej (2022)
      Theoretical background: Free float (hereinafter abbreviated as f.f.) refers to the ratio of shares held by small investors (less than 5%) to all shares in a company. f.f. investors are generally unrelated to each other or ...
    • Polskie bezpośrednie inwestycje zagraniczne : stan po 30 latach od rozpoczęcia transformacji ustrojowej 

      Budnikowski, Adam; Czarny, Elżbieta; Folfas, Paweł; Kuźnar, Andżelika; Leven, Bożena; Przeździecka, Eliza (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2022)
      Celem monografii jest ocena stanu polskich bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) oraz towarzyszących im innych form umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw po 30 latach od rozpoczęcia transformacji ustrojowej. ...