Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMalik, Radosław
dc.contributor.authorRybkowska, Katarzyna
dc.contributor.editorGrącik-Zajaczkowski, Małgorzata
dc.contributor.editorStryjek, Joanna
dc.date.accessioned2021-12-21T07:43:50Z
dc.date.available2021-12-21T07:43:50Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationMalik R., Rybkowska K., Czy kupowaliście już na Aliexpress? Instytucjonalna przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych. W: Współczesna gospodarka w sieci międzynarodowych powiązań : aktorzy, rynki, współzależności, zagrożenia / red. Grącik-Zajaczkowski M., Stryjek J., Warszawa, 2020.pl
dc.identifier.isbn978-83-8030-405-5pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/1004
dc.description.abstractCelem opracowania jest dokonanie analizy koncepcji instytucjonalnej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz studium przypadku AliExpress. Koncepcja ta została wykorzystana do analizy konkurencyjności wyżej wymienionej firmy na rynku platform handlu internetowego w Polsce. Instytucjonalna przewaga konkurencyjna występuje wtedy, kiedy przedsiębiorstwo wdraża strategię zawierającą wyróżniające się zasoby i działania powstałe dzięki interakcjom z otoczeniem instytucjonalnym, tworzącą wartość ekonomiczną przewyższającą konkurentów. Analiza formalnych instytucji regulacyjnych międzynarodowego obrotu pocztowego wskazuje na uprzywilejowanie przesyłek pocztowych z Chin. AliExpress jest jedną z wiodących platform handlu internetowego na świecie, a jej lokalizacją macierzystą jest chińska gospodarka. Firma posiada instytucjonalną przewagę konkurencyjną na polskim rynku handlu internetowego, której źródłem są formalne instytucje regulacyjne międzynarodowego obrotu pocztowego, a rezultatem jest rosnący udział w rynku w Polsce. Instytucjonalna przewaga konkurencyjna AliExpress wspiera dalsze umiędzynarodowianie działalności tego przedsiębiorstwa.pl
dc.language.isopl
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjectinstytucjepl
dc.subjectprzewaga konkurencyjnapl
dc.subjectinstytucjonalna przewaga konkurencyjnapl
dc.subjecthandel internetowypl
dc.subjectplatformy handlowepl
dc.subjectrynek pocztowypl
dc.subjectAliExpress.pl
dc.titleCzy kupowaliście już na Aliexpress? Instytucjonalna przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznychpl
dc.title.alternativeDid you already buy on Aliexpress? An institutional competitive advantage of the company on foregin marketsen
dc.typebooksectionpl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.physical441-455pl
dc.title.containerWspółczesna gospodarka w sieci międzynarodowych powiązań : aktorzy, rynki, współzależności, zagrożeniapl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.