Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPaprocki, Wojciech
dc.contributor.authorCichosz, Marzenna
dc.contributor.authorArchanowicz-Kudelska, Katarzyna
dc.contributor.authorCygler, Joanna
dc.contributor.authorGrucza, Bartosz
dc.contributor.authorHoszman, Adam
dc.contributor.authorKachniewska, Magdalena
dc.contributor.authorLiberadzki, Kamil
dc.contributor.authorLiberadzki, Marcin
dc.contributor.authorMarciszewska, Elżbieta
dc.contributor.authorWolański, Michał
dc.contributor.authorZagrajek, Paweł
dc.contributor.authorZawieska, Jakub
dc.contributor.editorChłoń-Domińczak, Agnieszka
dc.contributor.editorSobiecki, Roman
dc.contributor.editorStrojny, Mariusz
dc.contributor.editorMajewski, Bartosz
dc.date.accessioned2023-02-28T13:12:42Z
dc.date.available2023-02-28T13:12:42Z
dc.date.issued2022-08-15
dc.identifier.citationPaprocki, W., Cichosz, M., Archanowicz-Kudelska, K., Cygler, J., Grucza, B., Hoszman, A., Kachniewska, M., Liberadzki, K., Liberadzki, M., Marciszewska, E., Wolański, M., Zagrajek, P., Zawieska, J., Transformacja energetyczna motoryzacji indywidualnej – trendy globalne i perspektywy krajowe. W: Raport SGH i Forum Ekonomicznego 2022 / red. Chłoń-Domińczak A., Sobiecki R., Strojny, M., Majewski B., Warszawa, 2022..pl
dc.identifier.isbn978-83-8030-563-2pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/1069
dc.descriptionThe subject of the research is the analysis of energy transition of the automotive market in the passenger car segment. The study aims to identify possible scenarios of the process of eliminating CO2 emission vehicles from road traffic and replacing them with a new generation of zero-emission vehicles with a motor powered by electricity from a battery. The development of passenger car market was designed using the method of scenarios planning. The authors selected a team of experts, together they identified a set of factors important for changes and prepared three scenarios: 1) base scenario, which optimistically assumes that the market will develop at the current pace; 2) scenario of limited approval for electric passenger cars, reflecting lower popularity of electric vehicles than previously expected; 3) scenario of decline in supply and demand for new cars due to a significant decrease in the wealth of the society. The scenarios include quantitative estimates of the structure of Poland’s new car registrations in 2022–2025 and in 2030. Based on these estimates, a quantitative analysis of a hypothetical reduction in the consumption of liquid fuels and gas was carried out. The resulting reduction in CO2 emission was also estimated. The study concludes with recommendations for public authorities and the automotive industry regarding their energy, climate, and transport policies.en
dc.description.abstractPrzedmiotem badań jest analiza transformacji energetycznej rynku motoryzacyjnego w segmencie samochodów osobowych. Ma ona na celu rozpoznanie możliwych scenariuszy procesu eliminowania z ruchu drogowego pojazdów emisyjnych i zastępowania ich nową generacją pojazdów bezemisyjnych, z silnikiem zasilanym energią elektryczną z baterii. Projektowanie rozwoju rynku motoryzacji indywidualnej zostało przeprowadzone z wykorzystaniem metodyki formułowania scenariuszy. Autorzy wybrali zespół ekspertów, wspólnie zidentyfikowali zestaw czynników istotnych dla zmian i opracowali trzy autorskie scenariusze: 1) bazowy, który optymistycznie zakłada, że rynek będzie rozwijał się w dotychczasowym tempie; 2) ograniczonej aprobaty dla zelektryfikowania motoryzacji indywidualnej, odzwierciedlający niższą niż do tej pory przewidywano popularność pojazdów elektrycznych; 3) spadku popytu i podaży na nowe samochody w związku ze znacznym ograniczeniem zamożności społeczeństwa. Scenariusze uwzględniają szacunki liczbowe dotyczące struktury pierwszych rejestracji nowych samochodów w Polsce w latach 2022–2025 oraz w 2030 r. Na podstawie tych danych przeprowadzono analizę ilościową hipotetycznej redukcji zużycia paliw płynnych i gazowych. Oszacowano również wynikającą z tego obniżkę emisji CO2. Opracowanie zamykają rekomendacje dla władzy publicznej i przemysłu dotyczące prowadzenia polityki energetyczno-klimatycznej oraz transportowej.pl
dc.language.isopl
dc.publisherOficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowapl
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjecttransformacja energetycznapl
dc.subjectmotoryzacjapl
dc.subjectsamochody elektrycznepl
dc.subjectredukcja emisji CO2pl
dc.subjecttransportpl
dc.subjectmetoda scenariuszowapl
dc.subjectenergy transformationen
dc.subjectautomotive industryen
dc.subjectelectric vehiclesen
dc.subjectCO2 reductionen
dc.subjectscenario analysis methoden
dc.titleTransformacja energetyczna motoryzacji indywidualnej – trendy globalne i perspektywy krajowepl
dc.title.alternativeEnergy transition of automobility – global trends and national perspectivesen
dc.typebooksectionpl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.edition1pl
dc.description.physical109-145pl
dc.identifier.doi10.33119/978-83-8030-563-2.2022.4.109.145pl
dc.title.containerRaport SGH i Forum Ekonomicznego 2022pl
dc.identifier.urlpublisherhttp://wydawnictwo.sgh.waw.plpl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.