Browsing Rozdziały w monografiach / Books sections by Issue Date
Now showing items 1-20 of 26
-
Relational resources in the company development a report of empirical research
(Warsaw : Warsaw School of Economics, 2013)The most important in relational marketing is striving to understand customer needs and expectations. The process of resources integration is significant in order to provide consumers with the right products and services ... -
Czy zakaz insider tradingu jest karaniem za wiedzę?
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2013)Źródłem sukcesów gospodarczych jest przede wszystkim posiadanie precyzyjnej i niedostępnej publicznie informacji pozwalającej danej osobie na zdobycie rynkowej przewagi. Skoro zatem sukcesy gospodarcze są pochodną ... -
Kreowanie i wykorzystanie innowacji w powiązaniach franczyzowych w globalnej gospodarce
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)W globalnej gospodarce powiązania franczyzowe rozwijają się dynamicznie, pozwalając osiągać przewagi konkurencyjne i dokonywać ekspansji ogólnoświatowej. Organizacje franczyzowe są obecne niemalże na wszystkich kontynentach ... -
Innovativeness determinants of franchise organisations
(Warsaw School of Economics Press, 2014)It is important to point out when analysing business networks, that franchise com- panies (franchise networks) are one of the types of network organisations. In a global economy, franchises are developing dynamically, ... -
Innovativeness determinants of franchise organisations
(Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)It is important to point out when analysing business networks, that franchise companies (franchise networks) are one of the types of network organisations. In a global economy, franchises are developing dynamically, allowing ... -
Innovativeness determinants of network organizations
(Warsaw : Warsaw School of Economics Press, 2014)The purpose of this chapter is to analyse a broad spectrum of innovative activity of Polish network organisations, to identify the sources and conditions conducive to the development and implementation of business innovation ... -
Ewolucja branży motoryzacyjnej - trwałe tendencje
(Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2014)Celem artykułu jest pokazanie wpływu zmian w makrootoczeniu przedsiębiorstwa na warunki konkurencyjne w całym sektorze na przykładzie branży motoryzacyjnej. Postawiono tezę, że zmiany zachodzące w makrootoczeniu ... -
Modele współpracy małych i średnich przedsiębiorstw jako przejaw zmian ich zachowań w okresie spowolnienia gospodarczego
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2015)Celem opracowania jest prezentacja obecnego stanu wiedzy w zakresie zachowań małych i średnich przedsiębiorstw, dotyczących funkcjonowania powiązań między nimi, opartych na współpracy. Wraz z postępującą integracją gospodarki ... -
Optymalizacja opodatkowania pożyczek w grupach kapitałowych na gruncie podatku od czynności cywilnoprawnych
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015-05)Celem artykułu jest przedstawienie skutków podatkowych zawarcia umowy pożyczki pomiędzy członkami grupy kapitałowej na gruncie podatku od czynności cywilnoprawnych i wskazanie instrumentów optymalizacji podatkowej w tym ... -
New information technologies: implications for business strategies and marketing communication
(Warszawa: Poltext : Kozminski University, 2016)The article discusses the impact of modern information and communication technology on changes of the strategies of contemporary enterprises, the appearance of new business models, and the effects of these processes on ... -
Problem informacji cenotwórczych w kontekście nowych unijnych obowiązków informacyjnych spółek publicznych
(Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2016)Oprócz naszkicowania najważniejszych obowiązków informacyjnych spółek publicznych głównym celem artykułu będzie ukazanie potencjalnych trudności i zagrożeń związanych z poprawnym rozpoznaniem i publikacją informacji ... -
Zrównoważony rozwój a odpowiedzialne zarządzanie zasobami marketingowymi w małych i średnich przedsiębiorstwach
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2017)Celem niniejszego badania była analiza wykorzystania zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu sferą marketingu w małych i średnich przedsiębiorstwacheferencji klientów indywidualnych, grup interesariuszy i całego społeczeństwa. ... -
The Models of Cooperation Between Small and Medium-Sized Enterprises as an Expression of the Changes in Their Behaviour Triggered by the Crisis
(Publishing House. SGH Warsaw School of Economics, 2017)This chapter aims to analyze the changes taking place in the behaviour of the businesses operating in the SME sector with regard to the way they establish cooperation in the face of a crisis and to the way this cooperation ... -
Zarys problematyki przeciwdziałania przestępstwom gospodarczym i ich wykrywania
(Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)Najważniejszym celem niniejszego artykułu jest przybliżenie sposobów przeciwdziałania przestępstwom gospodarczym przez organy państwowe oraz przedsiębiorstwa. W artykule ukazano zarys systemu instytucji realizujących zadania ... -
Franchising in Poland - past, present, future
(Osijek, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek Faculty of Economics in Osijek, 2018)The current franchise model of enterprise development has evolved for centuries. Franchising in its contemporary form was initially developed in the American market, but owing to its universality, this model has gained ... -
Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie kreatywnym
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2018)W artykule dokonano podsumowania zmian, jakie zaszły w ostatnich latach w podejściu do zarządzania talentami oraz nowych trendów, jakie są obserwowane w tym zakresie. Na bazie tych analiz opracowano zestaw cech charakterystycznych ... -
Tendencje rozwojowe powiązań franczyzowych w Polsce : perspektywa 25 lat
(Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)Celem rozdziału jest analiza powiązań i identyfikacja trendów rozwojowych na rynku franczyzy w Polsce w perspektywie lat 1992–2017. Metodyka tekstu sprowadza się do wykorzystania technik wnioskowania logicznego i analizy ... -
Charakterystyka i ocena efektywności wybranych typów inwestycji alternatywnych
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2019)Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie inwestycji alternatywnych jako instrumentów przydatnych w procesie dywersyfikacji portfela inwestycyjnego, szczególnie w okresach niestabilności na rynkach finansowych. Główna ... -
Sustainable Medical Tourism : Conceptual Framework
(Springer, 2020)Referring to the definition of sustainable tourism and taking into consideration the specifics of medical tourism, it can be assumed that sustainable medical tourism is a conscious and sustainable human activity, in which ... -
Przesłanki tworzenia innowacji w modelu otwartym a skala zjawiska otwartych innowacji – wyniki badań
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)Celem rozdziału jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy istnieje związek pomiędzy rodzajem zgłaszanych przesłanek tworzenia otwartych innowacji a skalą zjawiska tworzenia poszczególnych rodzajów otwartych innowacji ...