Wyświetlanie pozycji 62-81 z 92

    • Scenariusze rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich po roku 2020 

      Kowalczyk, Stanisław (Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - Państwowy Instytut Badawczy, 2019)
      Scenariusze generalnie dotyczą zjawisk, których przyszły przebieg nie jest możliwy do jednoznacznego przewidzenia. Złożoność zjawiska oraz jego otoczenia sprawia, że może być ono przewidywane w różny sposób i to nawet przy ...
    • Spostrzeganie ważności i abstrakcyjności atrybutów produktu przez konsumenta – w kontekście gospodarki opartej na wiedzy 

      Trzebiński, Wojciech (Warszawa: Wydawnictwo SGGW, 2019)
      Sposób wykorzystywania przez konsumentów informacji o atrybutach produktu w reakcji na ten produkt (np. jego ocenę czy wybór) stanowi jedno z kluczowych zagadnień marketingu, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego ...
    • Społeczny kontekst efektywności ekonomicznej inwestycji mieszkaniowych 

      Cesarski, Maciej (Oficyna Wydawnicza - Szkoła Główna Handlowa, 2017)
      W opracowaniu podjęta jest próba analizy specyfiki, konwencjonalności, źródeł zniekształceń oraz ograniczeń i niewiadomych rachunku ekonomicznej efektywności inwestycji mieszkaniowych, uwydatniających się zwłaszcza w ...
    • Spór o reprezentację na gruncie podatków dochodowych 

      Szlęzak-Matusewicz, Joanna (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2013)
      Osią sporu w kontekście reprezentacji są szeroko pojęte wydatki na zakup żywności, w tym na zakup usług cateringowych i gastronomicznych. Tego typu wydatki są powszechnością w działalności każdego przedsiębiorcy. Standardem ...
    • Sprawiedliwość społeczna migracji osiedleńczych w kapitalizmie 

      Cesarski, Maciej (2016)
      Kryzys migracyjny stanowi jakby powracającą w demograficznej formie falę wywołaną uprzednimi błędnymi decyzjami politycznych wynikających z obiektywnych procesów ekonomicznych właściwych istocie kapitalizmu. Wydaje się, ...
    • Struktura procesu projektowania strategii informatyzacji organizacji 

      Zawiła -Niedźwiecki, Janusz; Stańczak, Janusz; Kotarba, Marcin; Zajkowski, Andrzej; Kamińska, Agnieszka (Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2021-09)
      Wyzwania nowego paradygmatu zarządzania strategicznego, którego wyznacznikami są: cyfrowy klient, cyfrowy produkt, cyfrowy kanał dystrybucji, cyfrowy dostawca lub partner; cyfrowy pracownik, a nawet cyfrowy regulator ...
    • Struktura spostrzegania produktu a styl poznawczy konsumenta 

      Trzebiński, Wojciech (Instytut Nauk Ekonomicznych PAN, 2021-09-22)
      Struktura spostrzegania produktu (tj. zbiór atrybutów używanych przez konsumentów do przetwarzania informacji na temat produktu) może zależeć od stylu poznawczego konsumenta (analityczny vs. intuicyjny). Na podstawie ...
    • System emerytalny 

      Góra, Marek; Rutecka, Joanna (Instytut Obywatelski, 2013)
      Rynek pracy i system emerytalny to dwie strony tej samej monety. Współzależność ta jest bardzo silna, choć w przypadku ściśle regulowanych rynków pracy oraz tradycyjnych, skomplikowanych systemów emerytalnych nie zawsze ...
    • Systemy emerytalne wyzwaniem dla krajów Europy Środkowej i Południowej 

      Chłoń-Domińczak, Agnieszka; Cichowicz, Ewa; Góra, Marek; Rutecka-Góra, Joanna (Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2020-09)
      Raport prezentuje kontekst zmian i główne cechy systemów emerytalnych w krajach Europy Środkowej i Południowej, które przystąpiły do UE w 2004 r. i później. W szczególności, przedstawiamy obciążenie demograficzne i ...
    • Systemy podatkowe w Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych 

      Szlęzak-Matusewicz, Joanna (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa, 2006)
      W rozdziale omówiono kierunki rozwoju współpracy międzynarodowej w zakresie harmonizacji systemów podatkowych w skali międzynarodowej.Omówione zostały potrzeby koordynacji polityki podatkowej krajów UE. W pracy zaprezentowano ...
    • Teoretyczne i praktyczne aspekty reformowania systemu podatków lokalnych w Polsce 

      Felis, Paweł (Warszawa : Szkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawnicza, 2012)
      Celem artykułu jest próba przedstawienia koncepcji reformy systemu podatków zasilających budżety jednostek samorządu terytorialnego. Zaprezentowana przez autora propozycja – ze względu na limit objętości tego artykułu – ...
    • Triumf niemieckiej szkoły historycznej w Japonii 

      Kightley, Marta (Oficyna Wydawnicza SGH. Szkoła Główna Handlowa, 2018)
      Artykuł opisuje przyczyny sukcesu niemieckiej szkoły historycznej w Japonii pod koniec XIX w. Autorka wskazuje na wpływ uwarunkowań kulturowych i ekonomicznych na przyjęcie niemieckiej szkoły historycznej jako oficjalnej ...
    • Typologia biur zarządzania projektami (PMO) we współczesnych przedsiębiorstwach 

      Wyrozębski, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2018)
      Postępująca projektyfikacja organizacji , w konsekwencji rosnąca potrzeba zapewnienia realizacji nowych, wyspecjalizowanych zadań projektowych w organizacji oraz trudność w delegowaniu ich do kompetentnych wykonawców ...
    • Typologia projektów zarządzanych przez uczelnie wyższe w Polsce 

      Pączek, Ewa; Wyrozębski, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2018)
      Uczelnie wyższe to instytucje, które realizują jednocześnie wiele projektów, charakteryzujących się często złożonością, która wynika z przenikania się dwóch sfer: edukacyjnej i operacyjnej (Karpiuk i Świętoniowska 2017). ...
    • Umiejętności kadry zarządzającej jako czynnik warunkujący rozwój międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw branży spożywczej 

      Bentkowska, Katarzyna (Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2015)
      Umiejętności kadry zarządzającej odgrywają istotną rolę w działaniu przedsiębiorstwa. Nie tylko wpływają one na sformułowanie strategii działania, ale też jej realizację, dostrzeganie szans na rynku, stosunek do pojawiających ...
    • Upadłości biur podróży w Polsce 

      Dec, Paweł (Oficyna Wydawnicza SGH, 2013)
      W tekście przedstawiono aspekty prawne zakładania i prowadzenia biur lub agencji turystycznych w Polsce, a także przeanalizowano krajowy rynek usług turystycznych. Przeprowadzono również badania case study kilku przykładów ...
    • Uwarunkowania globalnego offshoringu usług biznesowych i przebieg tego procesu w Polsce 

      Malik, Radosław (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013)
      Liberalizacja gospodarcza, międzynarodowe różnice w kosztach pracy i rozwój technologii informacyjnych odegrały znacząca role w inicjowaniu offshoringu usług biznesowych. Znaczenie tych czynników dla kształtowania procesu ...
    • W kierunku globalizacji pracy 

      Malik, Radosław (Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2018)
      Państwa, korporacje transnarodowe, międzynarodowe organizacje gospodarcze i organizacje pozarządowe stanowią grupy zasadniczych uczestników globalizacji. Działania tych grup podmiotów przyczyniły się do globalizacji pracy. ...
    • Wielowymiarowość ryzyka obecności produktów nielegalnych w legalnym łańcuchu dostaw leków. Wyzwania globalne dla rachunkowości zarządczej. 

      Kaczmarski, Michał (Oficyna Wydawnicza SGH, 2020)
      Problem fałszowania leków staje się coraz poważniejszym wyzwaniem dla społeczeństw współczesnego świata, zarówno w wymiarze społeczno-gospodarczym, jak i ekonomicznym. Ten ostatni aspekt jest rozważany w kontekście wyzwania, ...
    • Wpływ kapitału francuskiego na modernizację Polski międzywojennej 

      Łazor, Jerzy (Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020)
      Even though capital from France controlled a significant part of the Polish economy, the majority of its holdings either had been placed before World War One, or were simple takeovers of existing companies previously ...