Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-7 z 7
Wpływ zmian instytucjonalnych na pozycję konkurencyjną producentów piwa w Polsce
(Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2015)
Uwarunkowania instytucjonalne i ich zmiany często są pomijane w analizach ekonomicznych. Ekonomia neoklasyczna dążyła do stworzenia modeli wyjaśniających funkcjonowanie gospodarki przy wykorzystaniu abstrakcyjnych założeń. ...
Rola aglomeracji miejskich w Polsce w offshoringu usług biznesowych
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, 2015)
Wyniki badania aglomeracji miejskich jako lokalizacji goszczących dla offshoringu usług
biznesowych wskazują na dużą koncentrację tej działalności w siedmiu głównych ośrodkach
w Polsce (Kraków, Warszawa, Wrocław, Trójmiasto, ...
Przemysły kreatywne jako obszar badawczy w zarządzaniu. Analiza bibliomteryczna
(Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015)
Celem artykułu jest przedstawienie problematyki przemysłów kreatywnych
w badaniach i publikacjach naukowych oraz zarysowanie najważniejszych wyzwań oraz możliwości badawczych stojących przed naukowcami zajmującymi się ...
Fikcje rynku mieszkaniowego a prawo do miasta
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2015)
We współczesnym neoliberalnym świecie rynek decyduje o standardach zamieszkiwania, w tym osadnictwa. Rynek mieszkaniowy jest zatem praprzyczyną tych standardów, tak jak mieszkanie jest elementem wiodącym w zakresie rozwoju, ...
Progresywność europejskich systemów emerytalnych - ujęcie porównawcze
(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2015)
Pomiar redystrybucji jest zadaniem niezwykle skomplikowanym, gdyż transfery emerytalne mają charakter indywidualny. Dla dokładnego określenia ich poziomu i kierunków niezbędne są dane charakteryzujące okres opłacania ...
Umiejętności kadry zarządzającej jako czynnik warunkujący rozwój międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw branży spożywczej
(Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2015)
Umiejętności kadry zarządzającej odgrywają istotną rolę w działaniu przedsiębiorstwa. Nie tylko wpływają one na sformułowanie strategii działania, ale też jej realizację, dostrzeganie szans na rynku, stosunek do pojawiających ...
Znaczenie i rola zaufania na rynku finansowym
(Warszawa : Szkoła Główna Handlowa. Oficyna Wydawnicza, 2015)
Celem artykułu jest próba przedstawienia problemu zaufania uczestników rynku finansowego do tego rynku. Bazując na kategoriach społeczno-psychologicznych autorzy będą starali się odnieść problem zaufania do kryteriów ...