Przemysły kreatywne jako obszar badawczy w zarządzaniu. Analiza bibliomteryczna
Abstract
Celem artykułu jest przedstawienie problematyki przemysłów kreatywnych
w badaniach i publikacjach naukowych oraz zarysowanie najważniejszych wyzwań oraz możliwości badawczych stojących przed naukowcami zajmującymi się badaniami w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykazano, że liczba anglojęzycznych oraz polskojęzycznych publikacji naukowych dotyczących przemysłów kreatywnych rośnie z roku na rok. Coraz większe zainteresowanie analizowaną tematyką wynika z założenia, że przemysły kreatywne, ze względu na swoje cechy charakterystyczne, odróżniają się od pozostałej części gospodarki oraz uznawane są za ważny obszar pozytywnie wpływający na rozwój gospodarczy
i społeczny. Badania w zakresie przemysłów kreatywnych podejmowane są przez wielu badawczy z różnych dyscyplin naukowych, także przez przedstawicieli nauk o zarządzaniu. Jednakże literatura w obszarze zarządzania jest uboga. Przed naukowcami stoi wiele wyzwań oraz możliwości badawczych. W opinii autora istnieje duża luka badawcza w obszarze badań nad przemysłami kreatywnymi, która może zostać zniwelowana przez badaczy prowadzących badania w zakresie nauk o zarządzaniu.
Collections
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.