Show simple item record

dc.contributor.authorFira, Martyna
dc.contributor.editorKwiecień, Anna
dc.contributor.editorNocoń, Aleksandra
dc.date.accessioned2024-09-19T07:06:50Z
dc.date.available2024-09-19T07:06:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationFira M., Koncerty w metawersum – nowa forma konsumpcji muzyki. W: Biznes w kulturze - kultura w biznesie : kultura wspierana technologią Next Tech / red. Kwiecień A., Nocoń A., Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2024, s. 45-53pl
dc.identifier.isbn978-83-7875-900-3pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/1295
dc.description.abstractCelem rozdziału jest wskazanie szans wynikających dla artystów muzycznych i konsumentów muzyki z upowszechniania się występów w metawersum, a także analiza uwarunkowań skłaniających konsumentów do udziału w koncertach odbywających się w świecie wirtualnym. Rozdział powstał w oparciu o analizę literatury. Omówiono koncepcję metawersum oraz potencjał jej zastosowania w sektorze kultury, w szczególności na rynku muzycznym. Przeanalizowano szanse i zagrożenia wynikające z rozwoju muzycznego metawersum. Przedstawiono również ogólny model uwarunkowań udziału konsumentów muzyki w koncertach odbywających się w metawersum. Uwarunkowania te obejmują: unikalność doświadczenia, rozrywka i eskapizm, muzyka prezentowana na koncertach, wcześniejsze doświadczenia konsumenta z metawersum ogółem, postrzegany psychologiczny i rzeczywisty dystans pomiędzy konsumentem a muzycznym metawersum, postawa wobec twórczości występującego artysty oraz satysfakcja poznawcza z doświadczonych już wcześniej koncertów w metawersum. Zaprezentowane wnioski mogą stanowić podstawę do dalszej dyskusji na temat dobrych praktyk w zakresie wykorzystania nowych technologii przy organizacji występów muzycznych na żywo.pl
dc.language.isopl
dc.publisherKatowice; Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicachpl
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectrynek kulturypl
dc.subjectrynek muzycznypl
dc.subjectmetawersumpl
dc.subjectkonsumpcja muzykipl
dc.subjectculture marketen
dc.subjectmusic marketen
dc.subjectmetaverseen
dc.subjectmusic consumptionen
dc.titleKoncerty w metawersum – nowa forma konsumpcji muzykipl
dc.title.alternativeConcerts in metaverse - a new form of music consumptionen
dc.typebooksectionpl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.edition1pl
dc.description.physical45-53pl
dc.identifier.doihttp://doi.org/10.22367/uekat.9788378759003pl
dc.title.containerBiznes w kulturze - kultura w biznesie : kultura wspierana technologią Next Techpl
dc.identifier.urlpublisherhttps://www.ue.katowice.pl/jednostki/wydawnictwo.htmlpl


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe