Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFira, Martyna
dc.contributor.editorKwiecień, Anna
dc.contributor.editorNocoń, Aleksandra
dc.date.accessioned2024-09-19T07:06:50Z
dc.date.available2024-09-19T07:06:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationFira M., Koncerty w metawersum – nowa forma konsumpcji muzyki. W: Biznes w kulturze - kultura w biznesie : kultura wspierana technologią Next Tech / red. Kwiecień A., Nocoń A., Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, 2024, s. 45-53pl
dc.identifier.isbn978-83-7875-900-3pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/1295
dc.description.abstractCelem rozdziału jest wskazanie szans wynikających dla artystów muzycznych i konsumentów muzyki z upowszechniania się występów w metawersum, a także analiza uwarunkowań skłaniających konsumentów do udziału w koncertach odbywających się w świecie wirtualnym. Rozdział powstał w oparciu o analizę literatury. Omówiono koncepcję metawersum oraz potencjał jej zastosowania w sektorze kultury, w szczególności na rynku muzycznym. Przeanalizowano szanse i zagrożenia wynikające z rozwoju muzycznego metawersum. Przedstawiono również ogólny model uwarunkowań udziału konsumentów muzyki w koncertach odbywających się w metawersum. Uwarunkowania te obejmują: unikalność doświadczenia, rozrywka i eskapizm, muzyka prezentowana na koncertach, wcześniejsze doświadczenia konsumenta z metawersum ogółem, postrzegany psychologiczny i rzeczywisty dystans pomiędzy konsumentem a muzycznym metawersum, postawa wobec twórczości występującego artysty oraz satysfakcja poznawcza z doświadczonych już wcześniej koncertów w metawersum. Zaprezentowane wnioski mogą stanowić podstawę do dalszej dyskusji na temat dobrych praktyk w zakresie wykorzystania nowych technologii przy organizacji występów muzycznych na żywo.pl
dc.language.isopl
dc.publisherKatowice; Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicachpl
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectrynek kulturypl
dc.subjectrynek muzycznypl
dc.subjectmetawersumpl
dc.subjectkonsumpcja muzykipl
dc.subjectculture marketen
dc.subjectmusic marketen
dc.subjectmetaverseen
dc.subjectmusic consumptionen
dc.titleKoncerty w metawersum – nowa forma konsumpcji muzykipl
dc.title.alternativeConcerts in metaverse - a new form of music consumptionen
dc.typebooksectionpl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.edition1pl
dc.description.physical45-53pl
dc.identifier.doihttp://doi.org/10.22367/uekat.9788378759003pl
dc.title.containerBiznes w kulturze - kultura w biznesie : kultura wspierana technologią Next Techpl
dc.identifier.urlpublisherhttps://www.ue.katowice.pl/jednostki/wydawnictwo.htmlpl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe