Wyświetlanie pozycji 21-40 z 87

    • A financial network analysis of the equity linkages in Poland 

      Tomeczek, Artur F. (2021)
      This article aimed to examine the financial networks of equity linkages and cross-shareholdings between publicly listed companies in Poland (WIG20 and mWIG40) and to explore the changes that occurred in bank ownership ...
    • Fiscal federalism and a separate budget for the euro area 

      Oręziak, Leokadia (2018-06-29)
      The core objective of this paper is to determine the main political and economic conditions and challenges related to the possible evolution of the integration process in the euro area toward fiscal federalism and fiscal ...
    • Focus on entrepreneurship and competitive advantages 

      Weresa, Marzenna Anna; Kowalski, Arkadiusz Michał; Próchniak, Mariusz; Tomeczek, Artur Franciszek; Napiórkowski, Tomasz; Milewicz, Waldemar; Dzienis, Anna Maria; Lewandowska, Małgorzata Stefania; Danik, Lidia (SGH Publishing House, 2023)
      The goal of this monograph with regard to theory is to broaden knowledge about entrepreneurship as a factor of the competitiveness of economies and to identify the directions of research on competitiveness, which emerged ...
    • Funkcja turystyczna jako determinanta jakości życia na wsi 

      Kachniewska, Magdalena (2011)
      The attractiveness of tourism product is a result and a determinant of the quality of life in rural areas. The state as well as the social and technical potential of a village are connected with the plenty of ties of ...
    • Geographical Indications in TTIP Negotiations 

      Kuźnar, Andżelika; Bochańczyk-Kupka, Dominika (2017-03)
      The quality, reputation or other characteristics of many products may depend on where (geographically) they come from. When this is the case and it is positive, producers may consider emphasizing this fact by indicating ...
    • Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ) w opinii małych i średnich przedsiębiorstw hotelarskich 

      Kachniewska, Magdalena (2018)
      Cel. Ocena stopnia przygotowania polskich przedsiębiorców sektora hotelarskiego do wdrożenia zasad gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) oraz rozpoznanie ich opinii w zakresie uwarunkowań formalnych i gospodarczych tworzenia ...
    • Impact of International Environment on the Entrepreneurial Marketing Orientation of Small and Medium Enterprises 

      Oleksiuk, Adam; Pleśniak, Agnieszka; Kowalik, Izabela (Prague University of Economics and Business, Oeconomica Publishing House, 2020-10)
      Background: A company with transnational ambitions operates, reacts and undertakes its activities within the broadly understood international environment. The article aims at assessing the relationship between the ...
    • Impact of Tourism on Competitiveness and Internationalization of Cities 

      Kachniewska, Magdalena (Warsaw : World Economy Research Institute SGH Warsaw School of Economics, 2018)
      Over half of world's population lives in the cities and they attract the largest part of the world's tourist traffic: in Europe, at the beginning of the first decade of the 21st century, urban tourism accounted for 30% of ...
    • Innowacyjne modele biznesu jako strategia przetrwania niezaleŜnych obiektów hotelowych w warunkach polaryzacji rynku turystycznego 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      W warunkach wysokiej konkurencji panującej na światowym rynku hotelarskim oraz dominacji kapitałowej i marketingowej korporacji turystycznych, jedyną szansą zachowania niezależności pozasieciowych obiektów hotelowych jest ...
    • Internetowe platformy upowszechniania wiedzy jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów turystycznych 

      Kachniewska, Magdalena (Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, 2012)
      Polish SMEs and tourism receiving areas have the potential to cooperate and compete by taking advantage of knowledge platforms founded on digital technologies and new relationships. The purpose of this paper is to share ...
    • Komunikacja naukowa w świecie technologii cyfrowych: uwarunkowania i perspektywy rozwoju czasopism naukowych 

      Kachniewska, Magdalena (2019)
      Cel. Przedstawienie wyzwań, z jakimi czasopisma naukowe i – szerzej – komunikacja naukowa będą musiały się zmierzyć w sferze merytorycznej, technologicznej i finansowej w warunkach nieustannej ewolucji świata cyfrowego, ...
    • Koszty jakości jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstwa hotelowego 

      Kachniewska, Magdalena (2009)
      Celem badawczym opracowania jest stworzenie teoretycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa hotelowego w oparciu o literaturę przedmiotu. Na współczesnym rynku (nie tylko hotelarskim) nabywcy poszukują pewnego koszyka ...
    • Land and Water Resources in Poland: An Empirical Study 

      Tomeczek, Artur F. (SGH Publishing House, 2022)
      This research aims to show how the use of land and water resources in Poland compares to other selected economies. It starts with a narrative literature review of related issues in economic research. The main empirical ...
    • Learning and Entrepreneurial Market Orientation of exporting SME 

      Kowalik, Izabela; Danik, Lidia; Pleśniak, Agnieszka (Prague University of Economics and Business, Oeconomica Publishing House, 2020-10)
      The paper presents the results of a quantitative study of 240 Polish SMEs from the manufacturing sector, surveyed in 2019. It aims at determining whether and to what extent their learning is linked to entrepreneurial ...
    • Media społecznościowe jako narzędzie nowoczesnego marketingu usług hotelarskich 

      Kachniewska, Magdalena (Almamer Szkoła Wyższa. Wydział Turystyki i Rekreacji, 2013)
      Celem opracowania jest omówienie pojęcia i charakteru tzw. nowych mediów (mediów społecznościowych), wskazanie wpływu, jaki wywierają one na zachowania nabywców oraz zasady kreowania komunikatów rynkowych i założenia ...
    • Metodologia badania rynku pracy w turystyce 

      Kachniewska, Magdalena; Bednarska, Marlena; Para, Anna; Zawistowska, Hanna; Białowąs, Sylwester (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Ministerstwo Sportu i Turystyki, 2014)
      Raport zrealizowany w ramach umowy zawartej między Szkołą Główną Handlową w Warszawie i Ministerstwem Sportu i Turystyki (nr umowy 2014 099/725/BP/05), której przedmiotem były w szczególności: analiza dostępności i jakości ...
    • Międzynarodowy handel dobrami wysokiej techniki – przypadek Chin 

      Kuźnar, Andżelika (2017)
      International trade statistics reveal that China is a major exporter of high-tech goods, catching up with the leaders. . They occupy first place in the export of computers and electronic products. According to the ...
    • Międzynarodowy handel produktami wiedzy 

      Kuźnar, Andżelika (Oficyna Wydawnicza SGH–Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)
      Monografia stanowi kompleksową analizę międzynarodowego handlu produktami wiedzy opartą na ich autorskiej klasyfikacji z wykorzystaniem własnych badań czynników determinujących handel tymi produktami z użyciem samodzielnie ...
    • Modele biznesowe gospodarki cyfrowej jako czynnik zmian strukturalnych rynku turystycznego - stan badań 

      Kachniewska, Magdalena (2019)
      Cel. Identyfikacja luki badawczej w obszarze modeli biznesowych (MB) w turystyce i sformułowanie programu badań w tym zakresie w celu analizy zmian strukturalnych rynku. Metoda. Przegląd i synteza publikacji z baz EBSCO, ...
    • Na ile innowacyjny jest eksport usług z Polski? 

      Czarny, Elżbieta; Kuźnar, Andżelika; Śledziewska, Katarzyna (2017)
      W opracowaniu analizujemy polski eksport usług sprawdzając, na ile jest innowacyjny (posługujemy się definicjami innowacyjności znanymi z literatury przedmiotu oraz przyjętymi przez nas na potrzeby tego badania). Badamy ...