Wyświetlanie pozycji 76-87 z 87

    • W kierunku zrównoważonej gospodarki w dobie pandemii 

      Kowalski, Arkadiusz Michał; Weresa, Marzenna Anna; Tomeczek, Artur Franciszek; Napiórkowski, Tomasz Marcin; Dzienis, Anna Maria; Lewandowska, Małgorzata Stefania; Próchniak, Mariusz; Radło, Mariusz-Jan; Szarek-Piaskowska, Aleksandra; Nyga-Łukaszewska, Honorata; Kamińska, Katarzyna (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2022)
      Pandemia COVID-19 i podjęte przez rządy i organizacje międzynarodowe decyzje i działania w diametralny sposób zmieniły warunki konkurowania w gospodarce światowej. Jedną z kluczowych cech umożliwiających osiągnięcie wysokiej ...
    • Will Brexit cause the whole Britain to leave the European Union? 

      Kuźnar, Andżelika; Menkes, Jerzy (2017)
      Motivation: The results of the referendum on the UK’s membership of the EU are far-reaching, but hard to predict. One of the areas related to UK’s withdrawal from the EU is whether it will maintain its integrity. The ...
    • Wpływ digitalizacji kanałów dystrybucji na strukturę rynku usług pośrednictwa turystycznego 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      Digitalizacja kanałów dystrybucji oraz rozwój sprzedaży elektronicznej i mobilnej (e-commerce i m-business) zmieniły tryb zawierania transakcji rynkowych, co silnie wpłynęło na strukturę pośrednictwa turystycznego. Celem ...
    • Wpływ korporacji transnarodowych na kształt współczesnego rynku turystycznego 

      Kachniewska, Magdalena (2012)
      Polaryzacja rynku turystycznego, spowodowana ekspansją korporacji transnarodowych, wywołuje istotne przeobrażenia w zakresie dynamiki konkurencji i zmienia uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw. Korporacje turystyczne ...
    • Wpływ nowych technologii na rynek usług pośredników turystycznych 

      Kachniewska, Magdalena (2011)
      Fizyczne oddalenie miejsca zakupu i konsumpcji turystycznej sprawia, że podjęcie decyzji o zakupie możliwe jest tylko dzięki istnieniu cech zaufania, wspomaganych odpowiednim poziomem jakości informacji. Przez długi czas ...
    • Wpływ tendencji występujących po stronie popytu na fenotyp współczesnej turystyki 

      Kachniewska, Magdalena (2011)
      Przedmiotem artykułu jest prezentacja tendencji występujących po stronie popytu turystycznego oraz ich wpływu na fenotyp współczesnej turystyki: strukturę podaży i charakter aktywności na rynku turystycznym. Zmieniające ...
    • Współpraca hoteli z władzami lokalnymi jako czynnik redukcji ryzyka specyficznego 

      Kachniewska, Magdalena (2012)
      Zarządzanie ryzykiem realizowane jest w turystyce przede wszystkim na poziomie przedsiębiorstwa. Polscy hotelarze coraz częściej dostrzegają konieczność włączenia w proces zarządzania ryzykiem władz lokalnych i organizacji ...
    • Współpraca w ramach działalności innowacyjnej inicjatyw klastrowych w Polsce 

      Kowalski, Arkadiusz Michał (2020)
      Przedmiotem artykułu jest koncepcja klastrów, która wpisuje się w nowoczesne modele innowacji i polityki innowacyjnej, akcentujące znaczenie interakcji i współpracy między różnymi rodzajami podmiotów tworzących narodowe i ...
    • Wymiana na rynku turystycznym jako narzędzie komercjalizacji i wyceny dóbr kulturowych 

      Kachniewska, Magdalena; Para, Anna (2016)
      Tekst koncentruje się na zagadnieniach udziału i znaczenia dóbr kultury oraz dziedzictwa kulturowego w tworzeniu produktów turystycznych oraz umacnianiu pozycji konkurencyjnej regionów. W artykule omówione zostały ekonomiczne ...
    • Zasoby ziemi i wody w Polsce – badanie empiryczne 

      Tomeczek, Artur F. (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)
      Niniejsze badanie ma na celu pokazanie, jak wykorzystanie zasobów ziemi i wody w Polsce wypada na tle innych wybranych gospodarek. Punktem wyjścia jest narracyjny przegląd literatury dotyczący pokrewnych zagadnień w badaniach ...
    • Zastosowanie analizy sieci społecznych w zarządzaniu zrównoważonym rozwojem turystyki miejskiej 

      Kachniewska, Magdalena (2012)
      Celem niniejszego artykułu jest sformułowanie metodycznych podstaw wykorzystania dorobku teorii interesariuszy (stakeholder theory) oraz analizy sieci społecznych (social network analysis) w procesie badania skomplikowanych ...
    • Znaczenie przedsiębiorczości w kształtowaniu przewag konkurencyjnych 

      Weresa, Marzenna Anna; Kowalski, Arkadiusz Michał; Próchniak, Mariusz; Tomeczek, Artur Franciszek; Napiórkowski, Tomasz; Milewicz, Waldemar; Dzienis, Anna; Lewandowska, Małgorzata Stefania; Danik, Lidia (SGH Oficyna Wydawnicza, 2023)
      Celem monografii na gruncie teoretycznym jest rozszerzenie wiedzy na temat przedsiębiorczości jako czynnika konkurencyjności gospodarek oraz zidentyfikowanie kierunków badań nad konkurencyjnością, które w pojawiły się ...