Wyświetlanie pozycji 75-87 z 87

    • Value creation in the service economy 

      Kuźnar, Andżelika (Warsaw School of Economics, 2016)
      This book consists of five chapters. The first one deals with the historic perspective of services within the economic literature. It introduces, primarily, the classical approach, represented by the writings and observations ...
    • W kierunku zrównoważonej gospodarki w dobie pandemii 

      Kowalski, Arkadiusz Michał; Weresa, Marzenna Anna; Tomeczek, Artur Franciszek; Napiórkowski, Tomasz Marcin; Dzienis, Anna Maria; Lewandowska, Małgorzata Stefania; Próchniak, Mariusz; Radło, Mariusz-Jan; Szarek-Piaskowska, Aleksandra; Nyga-Łukaszewska, Honorata; Kamińska, Katarzyna (Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2022)
      Pandemia COVID-19 i podjęte przez rządy i organizacje międzynarodowe decyzje i działania w diametralny sposób zmieniły warunki konkurowania w gospodarce światowej. Jedną z kluczowych cech umożliwiających osiągnięcie wysokiej ...
    • Will Brexit cause the whole Britain to leave the European Union? 

      Kuźnar, Andżelika; Menkes, Jerzy (2017)
      Motivation: The results of the referendum on the UK’s membership of the EU are far-reaching, but hard to predict. One of the areas related to UK’s withdrawal from the EU is whether it will maintain its integrity. The ...
    • Wpływ digitalizacji kanałów dystrybucji na strukturę rynku usług pośrednictwa turystycznego 

      Kachniewska, Magdalena (2014)
      Digitalizacja kanałów dystrybucji oraz rozwój sprzedaży elektronicznej i mobilnej (e-commerce i m-business) zmieniły tryb zawierania transakcji rynkowych, co silnie wpłynęło na strukturę pośrednictwa turystycznego. Celem ...
    • Wpływ korporacji transnarodowych na kształt współczesnego rynku turystycznego 

      Kachniewska, Magdalena (2012)
      Polaryzacja rynku turystycznego, spowodowana ekspansją korporacji transnarodowych, wywołuje istotne przeobrażenia w zakresie dynamiki konkurencji i zmienia uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw. Korporacje turystyczne ...
    • Wpływ nowych technologii na rynek usług pośredników turystycznych 

      Kachniewska, Magdalena (2011)
      Fizyczne oddalenie miejsca zakupu i konsumpcji turystycznej sprawia, że podjęcie decyzji o zakupie możliwe jest tylko dzięki istnieniu cech zaufania, wspomaganych odpowiednim poziomem jakości informacji. Przez długi czas ...
    • Wpływ tendencji występujących po stronie popytu na fenotyp współczesnej turystyki 

      Kachniewska, Magdalena (2011)
      Przedmiotem artykułu jest prezentacja tendencji występujących po stronie popytu turystycznego oraz ich wpływu na fenotyp współczesnej turystyki: strukturę podaży i charakter aktywności na rynku turystycznym. Zmieniające ...
    • Współpraca hoteli z władzami lokalnymi jako czynnik redukcji ryzyka specyficznego 

      Kachniewska, Magdalena (2012)
      Zarządzanie ryzykiem realizowane jest w turystyce przede wszystkim na poziomie przedsiębiorstwa. Polscy hotelarze coraz częściej dostrzegają konieczność włączenia w proces zarządzania ryzykiem władz lokalnych i organizacji ...
    • Współpraca w ramach działalności innowacyjnej inicjatyw klastrowych w Polsce 

      Kowalski, Arkadiusz Michał (2020)
      Przedmiotem artykułu jest koncepcja klastrów, która wpisuje się w nowoczesne modele innowacji i polityki innowacyjnej, akcentujące znaczenie interakcji i współpracy między różnymi rodzajami podmiotów tworzących narodowe i ...
    • Wymiana na rynku turystycznym jako narzędzie komercjalizacji i wyceny dóbr kulturowych 

      Kachniewska, Magdalena; Para, Anna (2016)
      Tekst koncentruje się na zagadnieniach udziału i znaczenia dóbr kultury oraz dziedzictwa kulturowego w tworzeniu produktów turystycznych oraz umacnianiu pozycji konkurencyjnej regionów. W artykule omówione zostały ekonomiczne ...
    • Zasoby ziemi i wody w Polsce – badanie empiryczne 

      Tomeczek, Artur F. (Oficyna Wydawnicza SGH, 2022)
      Niniejsze badanie ma na celu pokazanie, jak wykorzystanie zasobów ziemi i wody w Polsce wypada na tle innych wybranych gospodarek. Punktem wyjścia jest narracyjny przegląd literatury dotyczący pokrewnych zagadnień w badaniach ...
    • Zastosowanie analizy sieci społecznych w zarządzaniu zrównoważonym rozwojem turystyki miejskiej 

      Kachniewska, Magdalena (2012)
      Celem niniejszego artykułu jest sformułowanie metodycznych podstaw wykorzystania dorobku teorii interesariuszy (stakeholder theory) oraz analizy sieci społecznych (social network analysis) w procesie badania skomplikowanych ...
    • Znaczenie przedsiębiorczości w kształtowaniu przewag konkurencyjnych 

      Weresa, Marzenna Anna; Kowalski, Arkadiusz Michał; Próchniak, Mariusz; Tomeczek, Artur Franciszek; Napiórkowski, Tomasz; Milewicz, Waldemar; Dzienis, Anna; Lewandowska, Małgorzata Stefania; Danik, Lidia (SGH Oficyna Wydawnicza, 2023)
      Celem monografii na gruncie teoretycznym jest rozszerzenie wiedzy na temat przedsiębiorczości jako czynnika konkurencyjności gospodarek oraz zidentyfikowanie kierunków badań nad konkurencyjnością, które w pojawiły się ...