Search
Now showing items 1-10 of 47
Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ) w opinii małych i średnich przedsiębiorstw hotelarskich
(2018)
Cel. Ocena stopnia przygotowania polskich przedsiębiorców sektora hotelarskiego do wdrożenia zasad gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) oraz rozpoznanie ich opinii w zakresie uwarunkowań formalnych i gospodarczych tworzenia ...
Innowacyjne modele biznesu jako strategia przetrwania niezaleŜnych obiektów hotelowych w warunkach polaryzacji rynku turystycznego
(2014)
W warunkach wysokiej konkurencji panującej na światowym rynku hotelarskim oraz
dominacji kapitałowej i marketingowej korporacji turystycznych, jedyną szansą zachowania niezależności pozasieciowych obiektów hotelowych jest ...
Potencjał mediów społecznościowych w obszarze popularyzacji aktywności turystycznej
(2015)
Though the game-like mechanism has been applied in tourism for decades, tourism attractions hardly deal with the competition of computer games. The aim of this article is to present the application of the gamification ...
Międzynarodowy handel dobrami wysokiej techniki – przypadek Chin
(2017)
International trade statistics reveal that China is a major exporter of high-tech goods, catching up with the leaders. . They occupy first place in the export of computers and electronic products. According to the ...
Użyteczność krańcowa a lojalność wobec miejsca docelowego
(2017)
Celem niniejszego artykułu jest prezentacja koncepcji modelu opisującego wpływ motywacji podróży turystycznych na użyteczność krańcową kolejnych wyjazdów do wcześniej odwiedzanego miejsca docelowego. Analiza źródeł ...
Will Brexit cause the whole Britain to leave the European Union?
(2017)
Motivation: The results of the referendum on the UK’s membership of the EU are far-reaching, but hard to predict. One of the areas related to UK’s withdrawal from the EU is whether it will maintain its integrity. The ...
New marketing management paradigms: facing leading consumer trends and their repercussions for the tourism industry
(2014)
Cel. Artykuł poświęcono identyfikacji wiodących trendów konsumenckich i ich znaczeniu dla kształtujących się nowych paradygmatów zarządzania marketingiem.
Metoda. Zastosowano kombinacje 3 metod (mindmapping, analizaę STEEP ...
CGE model PLACE
(2015-12)
PLACE is a static multi-region, multi-sector computable general equilibrium (CGE) model designed to assess the economic impact of energy and climate policies. Policies are typically analyzed using a comparative static ...
Czynniki wpływające na handel usługami – kierunki rozwoju branży usług biznesowych w Polsce
(2018)
W ostatnich latach zarówno na świecie, jak i w Polsce dynamicznie wzrasta eksport przedsiębiorstw świadczących usługi związane z obsługą działalności gospodarczej, czyli usługi biznesowe. Mają one istotny udział w eksporcie ...
Turystyka zdrowotna jako determinanta kształtowania nowych modeli biznesowych
(2019)
Celem artykułu jest analiza zmian modeli biznesowych turystyki w warunkach rosnącego znaczenia turystyki medycznej. Ich wpływ na modele biznesowe na rynku hotelarskim sprzyja tworzeniu innowacji marketingowych i strategii ...