Pokolenie Y na turystycznym rynku pracy: fakty, mity i wyzwania
Abstract
In the recent years, there has been a significant growth in the role of personal strategy in creating and developing competitive advantages of a company. More emphasis is put on the function of employees and their skills in assuring competitiveness on the market. Tourism industry is exceptionally dependent on human capital and its quality. For this reason it is extremely important to know the attitudes, needs, and expectations towards workplaces in tourism. Nowadays, representatives of Generation Y start to dominate the labour market. This paper sheds some light on the relations between the characteristics of Generation Y and its presence on the tourism labour market. The authors analyse Generation Y specific
features and its value on the tourism labour market. The paper contains findings of the study on work quality perception in the tourism industry. Celem niniejszego artykułu jest zarówno
charakterystyka cech i oczekiwań pokolenia
Y, jak i zestawienie tych oczekiwań z dość
powszechnymi opiniami na temat pracy w
turystyce. Jako uzupełnienie przedstawiono
wyniki badań pilotażowych poświęconych
opinii przedstawicieli generacji Y na temat
atrakcyjności pracy w turystyce oraz wskazano
obszary badawcze, które powinny pozwolić
lepiej ocenić wielkość luki oczekiwań,
jaka powstaje w wyniku zestawienia cech
pokolenia Y i wymagań turystycznego rynku
pracy.