Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMazur, Jolanta
dc.contributor.authorRószkiewicz, Małgorzata
dc.contributor.authorStrzyzewska, Marianna
dc.contributor.editorWitt, Iwona
dc.date.accessioned2018-10-16T08:32:07Z
dc.date.available2018-10-16T08:32:07Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationMazur, J., Rószkiewicz, M., Strzyżewska, M., Orientacja na wiedzę a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa : wyniki badań średnich przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce, Warszawa, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2008.pl
dc.identifier.isbn978-83-7378-327-0pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/575
dc.description.abstractCelem książki jest zidentyfikowanie związku pomiędzy zorientowaniem przedsiębiorstwa na wiedzę a jego wynikami finansowymi. Innymi słowy, chodzi o odpowiedź na pytanie, czy z ekonomicznego punktu widzenia warto inwestować w działania związane z wiedzą? Dodatkową kategorią wprowadzoną do badania jest orientacja menedżerów na wiedzę, czyli postawa menedżera wobec wiedzy. Materiał empiryczny do badań został pozyskany metodą ankietowania 852 menedżerów firm średniej wielkości różnych branż. Do analizy danych posłużyła metoda zbiorów rozmytych. Wyniki umożliwiły udzielenie pozytywnej odpowiedzi na podstawowe pytanie badawcze, sugerując pozytywną relację pomiędzy działaniami związanymi z wiedzą w przedsiębiorstwie i jego wynikami. Wskazały ponadto, że pozytywna deklaracja menedżera o jego zorientowaniu na wiedzę nie gwarantuje tego, że w danym przedsiębiorstwie podejmowane są działania, które świadczą o wysokim poziomie zorientowania całej firmy na wiedzę. Poza walorami teoretycznymi pracę wyróżnia podejście praktyczne w postaci wniosków w zakresie zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie.pl
dc.language.isopl
dc.publisherOficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectzarządzanie wiedząpl
dc.subjectwyniki finansowepl
dc.subjectśrednie przedsiębiorstwapl
dc.subjectmetoda zbiorów rozmytychpl
dc.subjectknowledge managementen
dc.subjectfinancial performanceen
dc.subjectmiddlesized firmsen
dc.subjectfuzzy sets methoden
dc.titleOrientacja na wiedzę a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa : wyniki badań średnich przedsiębiorstw funkcjonujących w Polscepl
dc.title.alternativeKnowledge orientation impact on firm's performanceen
dc.typebookpl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.physical1-155pl
dc.identifier.urlpublisherhttp://wydawnictwo.sgh.waw.plpl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe