| dc.contributor.author | Janowska, Anna Anetta |  | 
| dc.date.accessioned | 2018-10-16T08:55:08Z |  | 
| dc.date.available | 2018-10-16T08:55:08Z |  | 
| dc.date.issued | 2017 |  | 
| dc.identifier.citation | Janowska, A. A., Przemysły kultury w erze dostępu, "Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów", 2017, nr 158, s. 179-199 | pl | 
| dc.identifier.issn | 1234-8872 | pl | 
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12182/580 |  | 
| dc.description.abstract | Przemysły kultury, gdzie wytwarza się produkty kultury przeznaczone do masowej reprodukcji, 
dystrybucji i eksportu, okazały się szczególnie podatne na przemiany technologiczne, jakie 
charakteryzują tzw. erę dostępu. Można wręcz mówić o twórczej destrukcji, jaka się dokonuje 
w tych obszarach. Z jednej strony innowacje w dziedzinie cyfryzacji spowodowały wyczerpanie 
się dotychczasowych modeli biznesowych, gwałtowny spadek przychodów, a nawet widmo 
niemożności finansowania produkcji kulturalnej przez firmy. Z drugiej strony, mówić można 
o rozwoju rynków dóbr komplementarnych: dostępu i IT, a także o powstawaniu nowych 
firm i modeli biznesowych. Przemiany te skutkują poważnymi wyzwaniami, szczególnie 
dla krajowej polityki kulturalnej. Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie, jakie 
zagrożenia, wyzwania i szanse dla przemysłów kultury, gospodarki i ogólnego dobrobytu 
kryją się na styku gospodarki cyfrowej i przemysłów kultury. | pl | 
| dc.description.abstract | Culture industries, which produce culture products for mass reproduction, distribution and export  prove  particularly  sensitive  to  technological  transformations  characteristic  of  the so-called access era. It is really possible to speak about creative destruction occurring in these areas. On the one hand, the innovation in the area of digitalisation caused the termination of the so-far business models, rapid decline in revenues, and even inability to finance culture production by business companies. On the other, it is possible to speak about the development 
of markets of complementary goods: access and IT, and also the creation of new companies and business models. These transformations result in serious challenges, especially for the domestic  cultural  policy.  The  article  aims  to  answer  the  question  what  threats,  challenges  and opportunities for culture industries, economy and general prosperity are found at the intersection of digital economy and culture industries. | en | 
| dc.language.iso | pl |  | 
| dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe | * | 
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * | 
| dc.subject | przemysły kultury | pl | 
| dc.subject | era dostępu | pl | 
| dc.subject | cultural industries | en | 
| dc.subject | age of access | en | 
| dc.subject | rewolucja cyfrowa | pl | 
| dc.subject | dostęp | pl | 
| dc.subject | polityka kulturalna | pl | 
| dc.subject | digital revolution | en | 
| dc.subject | cultural policy | en | 
| dc.title | Przemysły kultury w erze dostępu | pl | 
| dc.title.alternative | Culture Industries in the Access Era | en | 
| dc.type | article | pl | 
| dc.contributor.organization | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie | pl | 
| dc.description.number | 158 | pl | 
| dc.description.physical | 179-199 | pl | 
| dc.title.journal | Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów | pl | 
| dc.identifier.urlpublisher | http://wydawnictwo.sgh.waw.pl | pl |