Przeglądaj Artykuły w czasopismach naukowych / Journal articles według tytułu
Wyświetlanie pozycji 1-20 z 35
-
Analiza wybranych wskaźników sfery cyfrowej i finansowej w polskim sektorze bankowym w latach 2014-2018
(2019)Cel: Ustalenie poziomu wybranych wskaźników zmian w sferze aktywności cyfrowej klientów oraz wskaźników finansowych w sektorze bankowym. Metodyka badań: W artykule przeprowadzono analizę wybranych wskaźników finansowych ... -
Cele reklamowe. Weryfikacja założeń
(2016)Cele reklamowe są rozpatrywane w literaturze przedmiotu w bardzo różnorodny sposób. Na potrzeby artykułu dokonano przeglądu różnych podejść do tematu badawczego i zaproponowano autorskie podejście do celów reklamowych. ... -
Chatboty: perspektywy rozwoju technologii informatycznych w kontakcie z klientem
(2018)Sztuczna inteligencja, która rewolucjonizuje niemal każdą dziedzinę gospodarki, coraz częściej znajduje zastosowanie w działaniach marketingowych. Pojawienie się chatbotów usprawnia kontakt z klientem. Rozwój technologii ... -
ICT and ‘Free’ Culture. An Analysis of New Business Models for Cultural Goods on the Internet
(2016)The technological breakthrough has induced fundamental changes in cultural industries, especially those producing informational goods, e.g. book and press publishing, television and radio production, film production, music ... -
Jak działa reklama według modelu J.R. Rossitera i L. Percy’ego
(2016)Model reklamowy może być z jednej strony wykorzystywany do przygotowania strategii komunikacyjnej, z drugiej zaś może stanowić podstawę organizacji procesu badawczego i identyfikacji sekwencji oddziaływania reklamy na ... -
Kapitał francuski w Polsce międzywojennej. Stan badań i postulaty badawcze
(2019)France was a major source of capital for interwar Poland, providing funds for mili- tary matériel, key infrastructural investments, as well as for industry. On the other hand, France pursued an imperialist policy towards ... -
Let's play equal! Researching mechanisms of inequalities in the music and games sectors using the Global Production Network approach
(2025)This paper researches the mechanisms generating inequalities in the music and games sectors using the Global Production Network approach. It explores where, how and in what form inequalities are found in the music and games ... -
Megatrends and Their Use in Economic Analyses of Contemporary Challenges in The World Economy
(2018)The objective of the article was to perform a literature review to analyze the use of megatrends as an analytical framework in various areas of economic and social discourse. Following SALSA methodology, the scope of the ... -
Model A.L. Dicka i K. Basu: nowe ramy koncepcyjne dla badania oddziaływania reklamy na lojalność konsumencką
(2013)Lojalność konsumencka jest zjawiskiem złożonym, którego aspekty mogą być jawnie obserwowalne (ujęcie behawioralne ) lub ukryte, odnoszące się do postawy względem marki (ujęcie ewaluacyjne). Postawa lojalnościowa i zachowania ... -
The next 100 years – applying megatrends to analyze the future of the Polish economy
(2019)The objective of the article was to assess a long-term exposure of the Polish economy to megatrends – key global changes influencing economies and societies worldwide. Based on the results of structured literature review, ... -
O niektórych aspektach związanych z etosem w argumentum ad crumenam
(2019-09)Celem tego artykułu jest analiza wybranych aspektów związanych z etosem w argumencie ad crumenam, rozpatrywanym jako złożona technika retoryczna. Przyjęte metody badawcze obejmują dwa podejścia z zakresu pragmatyki: teorię ... -
Oddziaływanie reklamy na motywy zakupowe: ramy koncepcyjne
(2013)The need is the basic motive of human behavior. However, knowledge of how advertising affects the motives of consumer behavior is limited to the basic assumptions of the concept of A.H. Maslow. The paper developed the ... -
Odpowiedzialność placówki medycznej w komunikacji z pacjentem
(2016)Artykuł dotyczy niezwykle ciekawego zagadnienia, jakim jest odpowiedzialność placówek medycznych w procesie komunikacji z pacjentem. Przy ograniczonych możliwościach komunikacji marketingowej nacisk należy kłaść na komunikację ... -
On Entanglement of Fact and Value in the Views of Hilary Putnam
(2018)On Entanglement of Fact and Value in the Views of Hilary Putnam: The subject of this paper is the analysis of Hilary Putnam’s thesis on the fact/value entanglement along with some of his arguments meant to corroborate ... -
Open educational resources : between McSchool and creative school
(2016)The purpose of the paper is to analyse whether open educational resources (OER), perceived by their enthusiasts as a key factor to economic, social and environmental progress, are a sufficient element to trigger a revolution ... -
Podmioty ekonomii społecznej jako uczestnicy polityki kulturalnej
(2022)Działania w obszarze polityki kulturalnej (PK) utożsamiane są zazwyczaj z działalnością państwa i jego instytucji. Również wiele definicji i koncepcji wskazuje właśnie na takie rozumienie tego pojęcia. Tymczasem w realizację ... -
Polityka publiczna w warunkach socjologicznej próżni
(2015)The author presents the socio-cultural framework of the process of formulating and implementing public policies/activities (including their analysis and evaluation). He gives grounds for the idea that socio-cultural ... -
Polityka publiczna w zakresie otwartych zasobów: Unia Europejska
(2014)Celem artykułu jest analiza działań podejmowanych na poziomie UE, dotyczących otwierania cyfrowych zasobów, takich jak wytwory kultury, prace naukowe bądź materiały edukacyjne, wraz z rozpoznaniem ich motywów oraz skutków. ... -
Przemysły kultury w erze dostępu
(2017)Przemysły kultury, gdzie wytwarza się produkty kultury przeznaczone do masowej reprodukcji, dystrybucji i eksportu, okazały się szczególnie podatne na przemiany technologiczne, jakie charakteryzują tzw. erę dostępu. ... -
Przyszłość branży fonograficznej : scenariusze rozwoju
(2013)Branża fonograficzna jako pierwsza z przemysłów kultury uległa wpływowi cyfrowej rewolucji: zmiany dotknęły samego produktu, jak i sposobów konsumpcji muzyki. Jest prawdopodobne, że forma, jaką przyjmie prawo autorskie, ...