Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCichosz, Marzenna
dc.date.accessioned2019-01-17T09:41:28Z
dc.date.available2019-01-17T09:41:28Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationCichosz, M., Synchromodality-as-a-Service - innowacyjny model transportu towarów, "Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów", 2018, z. 169, s. 57-73pl
dc.identifier.issn1234-8872pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/641
dc.description.abstractSynchromodalność (zsynchronizowana intermodalność) jest innowacyjną koncepcją w transporcie multimodalnym, która zakłada, że operator logistyczny po uprzednim ustaleniu ze zleceniodawcą głównych parametrów dostawy, takich jak np. cena, czas, współczynnik emisji CO2, może swobodnie wybrać, z jakich gałęzi i środków transportu skorzystać, oraz elastycznie zmieniać decyzję w zależności od sytuacji zaistniałej w procesie realizacji transportu. Celem niniejszego artykułu jest: 1) spojrzenie na synchromodalność jako na połączoną usługę (service connectivity) oferowaną w ramach innowacyjnego modelu mobilności frachtu, w którym wartości dla klienta i operatora logistycznego są zredefiniowane; 2) opracowanie założeń teoretycznych modelu Synchromodality-as-a-Service; 3) przedstawienie perspektyw rozwoju tej koncepcji w Polsce. Badanie obejmuje analizę literatury przedmiotu z zakresu synchromodalności. Ramy teoretyczne wyznaczają teoria innowacyjnych modeli biznesu i tworzenia wartości. W badaniu wykorzystano metodę dedukcji.pl
dc.description.abstractSynchromodality (synchronized intermodality) is an innovative concept in multimodal transport, according to which a logistics service provider, after having agreed the main parameters of a delivery, such as, e.g., the price, time or CO2 emission coefficient with the client, is free to decide about modes and means of transportation and may flexibly adapt his decisions to circumstances surrounding the transport service. This paper aims at: (1) looking at synchromodality as a combined service (service connectivity) offered within the framework of an innovative freight mobility model, in which values for the customer and for the logistics service provider have been already defined; (2) drafting theoretical assumptions for the Synchromodality-as-a-Service model, and (3) outlining development perspectives for the concept in Poland. The study includes desk research of synchromodality-related literature. Theoretical framework has been provided by the theory of innovative business models and value creation. The study also uses deductive reasoning method.en
dc.language.isopl
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmobilnośćpl
dc.subjectsynchromodalnośćpl
dc.subjecttransport intermodalnypl
dc.subjectinnowacjapl
dc.subjectmodel biznesupl
dc.subjectmobilityen
dc.subjectsynchromodalityen
dc.subjectintermodal transportpl
dc.subjectinnovationen
dc.subjectbusiness modelen
dc.titleSynchromodality-as-a-Service – innowacyjny model transportu towarówpl
dc.title.alternativeSynchromodality-as-a-Service – innovative model for freight transporten
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.numberz. 169pl
dc.description.physical57-73pl
dc.title.journalStudia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansówpl
dc.identifier.urlpublisherhttp://kolegia.sgh.waw.pl/pl/KZiF/czasopisma/Strony/default.aspxpl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe