Wpływ mass mediów na życie społeczne
Abstract
Człowiek żyje w świecie stworzonym przez media. I nie chodzi tylko o to, że media są dla nas źródłem informacji o świecie, pozwalają na oderwanie się od rzeczywistości, łączą nas z innymi ludźmi. Wydaje się, że nie moglibyśmy już żyć bez telefonu komórkowego, Internetu czy ulubionej gazety. Najpierw media masowe, następnie nowe media stopniowo uzależniały nas od pośrednich narzędzi komunikacji, tworząc nowe formy egzystencji człowieka w świecie. Media tworzą naszą rzeczywistość, wykorzystywane są w systemie edukacji, w medycynie, w polityce i w życiu codziennym. Opracowanie podejmuje problematykę oddziaływania mediów na życie społeczne, ze szczególnym naciskiem na zmiany, jakie zachodzą w procesie komunikacji międzyludzkiej. Tekst może być przyczynkiem do szerszej dyskusji nad zmianami zachodzącymi w świadomości społecznej pod wpływem rozwoju mediów. Man lives in a world created by the media. The media are a source of information about the world, allow you to take a break from reality, connect us with other people. It seems that we could not live without a mobile phone, the internet or your favorite newspaper. Media gradually been making us of indirect communication techniques, creating new forms of human existence in the world. The media create our reality, are used in the education system, in medicine, in politics and in everyday life. The text takes the issue of media influence on social life, with particular emphasis on changes that occur in the process of interpersonal communication. The article can be a contribution to the discussion on the changes taking place in the public consciousness under the influence of media development.
Website of the publisher
http://wydawnictwo.sgh.waw.plCollections
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Strategie marketingowe przedsiębiorstw i regionów turystycznych w mediach społecznościowych
Kachniewska, Magdalena (2017)Celem opracowania jest omówienie zasad kreowania nowoczesnej strategii marki regionów i przedsiębiorstw turystycznych w mediach społecznościowych (MS) z uwzględnieniem nowych form komunikacji oraz nowych sposobów pozyskiwania ... -
Media społecznościowe jako narzędzie nowoczesnego marketingu usług hotelarskich
Kachniewska, Magdalena (Almamer Szkoła Wyższa. Wydział Turystyki i Rekreacji, 2013)Celem opracowania jest omówienie pojęcia i charakteru tzw. nowych mediów (mediów społecznościowych), wskazanie wpływu, jaki wywierają one na zachowania nabywców oraz zasady kreowania komunikatów rynkowych i założenia ... -
Nowy paradygmat marketingu usług agroturystycznych jako efekt rozwoju komunikacji społecznościowej
Kachniewska, Magdalena (2016)The purpose of this paper is to summarize the contribution of the theme issue on the future impact of social media on marketing practices and its influence on rural tourism offer creation and promotion. Seven common themes ...