Show simple item record

dc.contributor.authorKozłowska, Anna
dc.contributor.editorFirlit, Elżbieta
dc.contributor.editorGładys-Jakóbik, Jolanta
dc.date.accessioned2019-03-05T08:06:37Z
dc.date.available2019-03-05T08:06:37Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationKozłowska A., Reklama : pomiędzy informacją a manipulacją. W: Wybrane problemy współczesnego świata w refleksji socjologicznej / red. Firlit E., Gładys-Jakóbik J., Warszawa 2016.pl
dc.identifier.isbn978-83-8030-122-1pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12182/692
dc.description.abstractAn advertisement affects consumer’s attitudes and behaviors – and therefore is a message, using all possible means and techniques to inform about the product and encourage its purchase. The ad helps to build a positive relationship between the consumer and the product. This happens due to the impact on emotions, the development of aesthetic experience and glorification of the product. We have to try products like something special, without which we are not able to function. Moreover, advertising affects the consumer through all sorts of ambiguity, understatement. This kind of treatment make it difficult for rational verification of advertising content. It is therefore important to take action to increase the awareness of consumers of how advertising affects their attitudes (and behavior) consumption.en
dc.description.abstractReklama oddziałuje na postawy (zachowania) konsumpcyjne – i z tego względu jest komunikatem wykorzystującym wszelkie możliwe środki i techniki, aby poinformować o produkcie i zachęcić do jego zakupu. Reklama służy budowaniu pozytywnej relacji pomiędzy konsumentem a produktem. Dzieje się to za sprawą oddziaływania na sferę emocji, budowania odpowiednich wrażeń estetycznych, gloryfikacji produktu, zamieniania go w coś szczególnego, bez czego człowiek nie jest w stanie funkcjonować. Co więcej, reklama oddziałuje na konsumenta poprzez różnego rodzaju niejednoznaczności, niedomówienia. Tego rodzaju zabiegi utrudniają racjonalną weryfikację treści reklamowych. Ważne jest zatem podejmowanie działań na rzecz uświadomienia konsumentom tego, w jaki sposób reklama oddziałuje na ich postawy (i zachowania) konsumpcyjne.pl
dc.language.isopl
dc.publisherSzkoła Główna Handlowa - Oficyna Wydawniczapl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectreklamapl
dc.subjectperswazjapl
dc.subjectinformacjapl
dc.subjectmanipulacjapl
dc.subjectadvertisingen
dc.subjectpersuasionen
dc.subjectinformationen
dc.subjectmanipulationen
dc.titleReklama : pomiędzy informacją a manipulacjąpl
dc.typebooksectionpl
dc.contributor.organizationSzkoła Główna Handlowa w Warszawiepl
dc.description.physical175-194pl
dc.title.containerWybrane problemy współczesnego świata w refleksji socjologicznejpl
dc.identifier.urlpublisherhttp://wydawnictwo.sgh.waw.plpl


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe