Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 14
Drogi i bezdroża polskiego rolnictwa
(Oficyna Wydawnicza - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)
Polish agriculture, from the beginning of the systemic transformation in 1989, came a long way from the agriculture functioning in the system of the centrally planned economy
to the modern, and still modernizing, capitalist ...
Polska transformacja na tle doświadczeń Europy Środkowej i Wschodniej
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2017)
In the paper, Polish transformational experiences of the last 25 years have been compared with the course of changes in other states of the region. In the case of the change of GDP per capita the Polish outcome, apart from ...
Problemy gospodarcze Trzeciej Rzeczypospolitej
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)
Prezentowany tom studiów jest efektem badań statutowych pracowników
Katedry Historii Gospodarczej i Społecznej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie,
przeprowadzonych w 2016 r. Założeniem publikacji była prezentacja ...
Radiofobia w świecie plotki. Katastrofa w Czarnobylu a wybuchy paniki we współczesnej Polsce
(2017)
In this paper I examine traces of radiophobia in gossips as the manifestation of culture in the shadow of an atomic bomb. This study aims to recognize main social functions of this kind of folktales. The field of research ...
Problemy reprywatyzacji
(Oficyna Wydawnicza SGH Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)
Tematyka reprywatyzacji, w obrębie której ogniskują się problemy prawne, gospodarcze, społeczne, a także zaszłości historyczne, stanowi nie tylko wyzwanie badawcze dla interdyscyplinarnych zespołów naukowych,
ale także ...
Przemysły kultury w erze dostępu
(2017)
Przemysły kultury, gdzie wytwarza się produkty kultury przeznaczone do masowej reprodukcji,
dystrybucji i eksportu, okazały się szczególnie podatne na przemiany technologiczne, jakie
charakteryzują tzw. erę dostępu. ...
Reklama kosmetyków luksusowych: krytyczna analiza modeli reklamowych
(2017)
Zgodnie z modelem FCB reklama kosmetyków luksusowych powinna opierać się na argumentacji emocjonalnej. Argumentacja w reklamie jest zależna od motywów, jakimi kieruje się konsument przy zakupie danego produktu. W tym wypadku ...
Rozwój czy stagnacja? Kapitał kulturowy peryferii
(2017)
Tekst jest próbą przybliżenia dyskusji, jakie toczą się wokół „barier kulturowych”, „mentalnych”, „historycznych” czy „psychologicznych”, traktowanych jako główne przeszkody na drodze przyspieszenia procesu modernizacji ...
Rewolucja telekomunikacyjna
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa, 2017)
After 1989 the Polish telecommunications sphere changed radically for technological rea- sons and due to the market transformation. In the sphere of telephony, first, there was a rapid increase in the number of landline ...
Bezrobocie i wykluczenie
(Oficyna Wydawnicza SGH - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, 2017)
The change of Poland’s political system in 1989 and introduction of the market economy
created a new situation on the labour market. In the first period of transformation, there
was a rapid fall in the number of working ...